מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מה חמור יותר נכרית או נדה?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4671
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' אוגוסט 03, 2022 1:39 am

זה לא נפק"מ, כי אין עונים לשואל כזה דבר כך שמעתי מגדולי הפוסקים.

לעמל יולד
הודעות: 758
הצטרף: א' יולי 07, 2019 11:36 pm

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי לעמל יולד » ד' אוגוסט 03, 2022 10:34 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:זה לא נפק"מ, כי אין עונים לשואל כזה דבר כך שמעתי מגדולי הפוסקים.


ממתי אנו לומדים תורה רק בכדי לענות מה שישאלו רשעי ישראל? ודאי דאית ביה נפקא מינה, תורה היא וללמוד אנו צריכים.

עקביה
הודעות: 5447
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי עקביה » ד' אוגוסט 03, 2022 1:13 pm

לעמל יולד כתב:נראה מדברי הרמב"ן במלחמות ה' סוף פ"ח דסנהדרין להדיא דערוה גריעי טפי מנכרית, ולפום ריהטא אף הנדה בכל ערוה לעניין זה.

השאלה לא הייתה איזו ביאה חמורה יותר, אלא עם מי עדיף שיתחתן, ועל זה אמר ר' יעקב קמינצקי שעדיף לשאת יהודיה.

ירדן ירחו
הודעות: 87
הצטרף: א' ינואר 03, 2016 2:16 pm

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי ירדן ירחו » ד' אוגוסט 03, 2022 4:12 pm

משום מה נזכרתי בסיפור על חבדניק שעמד והניח תפילין, ומישהו שאל אותו מה עם נטילת ידים, אז הוא ענה לו שהוא יעמוד לידו ויטול ידים לפני שהאנשים מניחים. אחרי כל הפלפולים בנוגע לאיזה עוון חמור יותר, המציאות מראה שבד"כ אותם אנשים שעוסקים במניעת נישואי תערובת, הם גם אותם אנשים שפועלים בחיזוק הטהרה. ולפני ששואלים שאלות צריך לחשוב טוב אם השאלה שלנו תגרום לתוספת בשמירת הטהרה או שח"ו תחליש את ההתעסקות במניעת התבוללות.

לי א רוזן
הודעות: 81
הצטרף: ב' ספטמבר 07, 2020 9:52 pm

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי לי א רוזן » ד' אוגוסט 03, 2022 4:57 pm

מענין לענין דומה במכתב הרבי מליובאוויטש, ועד"ז בכמה פוסקים

עושה חדשות
הודעות: 12625
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מה חמור יותר נכרית או נדה?

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' יוני 08, 2023 7:58 pm

עושה חדשות כתב:מה שהובא לעיל מד' רס"ג מתוך מה שהשיג עליו ר' מבשר, יתכן שזה ל"ש לנידון הגרי"ק הנ"ל.

כי הנה הראב"ע בפירושו על שמות מביא ג"כ את דברי רס"ג,

ז"ל - אמר רב סעדיה הגאון, כי הזנות על מעלות רבות, ואשר הוא במעלה הקלה משכב הבתולה והאלמנה, ואשר למעלה ממנה משכב האיש עם אשתו כשהיא נדה, כי לאחר ימים מעטים תהיה מותרת לו. ולמעלה מזאת אשת איש, כי יתכן שימות בעלה ותהיה מותרת לו. ולמעלה ממנה כנענית, שאיננה על תורת ישראל, אם לא נתן לה זרע, כי יתכן שתתגייר וישאנה לאשה, רק אם נתן לה זרע עובד הוא ע"ג בעצמה. ולמעלה ממנה משכב זכור, שאין לו זמן היתר לעולם. ולמעלה ממנה מה שהוא חוץ מהמין, כמו אם ישכב האדם עם הבהמה. והגאון ידע איך החלוק. כי על כל העריות כרת בפרשת אחרי מות, והניח מזה החלוק האם והאחות והבת.

ומתוך הדברים לא משמע שכוונת רס"ג היתה לדרג את החומר ממש, אבל עצ"ע בלשונו, ואולי מישהו יאות להעלות דברי רס"ג כאן.


ראה גם במצו"ב ליד הערה 78


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים