דרומי כתב:יש מספיק זמנים שבהם מותר ורצוי להביא כלי נגינה ולא כ"כ משקיעים בזה. למשל, ברית מילה.
ש. ספראי כתב:חלק מהפוסקים אסרו בזה משום מורא מקדש, ואסרו אף לנגן בכלי זמר בביהכנ"ס בשעת שמחת נישואין וחו"ק. ולפי"ז יש לדון כיצד הותר לנגן בכלי שיר בכל חגיגות זכר לשמחת בית השואבה והכנסת ס"ת המתקיימים בבתי הכנסת.
גלרשטיין כתב:דברי רבי אברהם בן הרמב״ם בספר המספיק לעובדי השם עמוד 116
פלוריש כתב:סבי שליט"א (אבי אמי) סיפר לי שבעיר הולדתו, אוראן שבאלג'יריה, תפילה בליווי כלי נגינה כאשר היתה שמחה (כגון חתן), היתה רווחת.
[ואמנם היה ויכוח על נגינה של גוי בקבלת שבת, אך על עצם הנגינה בימי חול, לא]
קמנו ונתעודד כתב:פלוריש כתב:סבי שליט"א (אבי אמי) סיפר לי שבעיר הולדתו, אוראן שבאלג'יריה, תפילה בליווי כלי נגינה כאשר היתה שמחה (כגון חתן), היתה רווחת.
[ואמנם היה ויכוח על נגינה של גוי בקבלת שבת, אך על עצם הנגינה בימי חול, לא]
לגבי אוראן, ושאר צפון אפריקה:
https://www.makorrishon.co.il/judaism/621661/
דברי הרב דוד אשכנזי כאן:
https://www.nli.org.il/he/manuscripts/N ... L138198085
יבנה כתב:ראב״ם דיבר על הנעשה בבית המקדש בשירת הלויים.
אין פסול בעצם כלי הנגינה בבית כנסת, אלא באיך שעושים את זה. וכבר כתוב בעמוס ו׳ ה׳ ״הפורטים על פי הנבל כדויד חשבו להם כלי שיר״. וע״ע בשו״ת הרמב״ם סי׳ קמ״ח [מכון ירושלים] בגנות השירה ובפרט בכלי שיר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים