עמוד 1 מתוך 1

הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: א' יוני 11, 2017 11:46 pm
על ידי עושה חדשות
ז"ל רש"י סוכה כח.
הויות דאביי ורבא - כל איבעיא להו לאביי ורבא הוה מספקא להו, ובכולן נתן את לבו ונתן בהן טעם, ובימי אמוראים נשתכחו.
וצ"ע למה פירש דהוי מספקא ליה, ולא פירש שהיה פשיטא ליה כאחד מן הצדדים.

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 4:53 am
על ידי אבןטובה
בבא בתרא עה. רד"ה כדין וכדין

ואם יש לך קצת דעת
תעיין ברבינו חננאל סוכה מה:
שכל דבריו דברי קבלה

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 8:08 am
על ידי גנזך
אבןטובה כתב:בבא בתרא עה. רד"ה כדין וכדין

ואם יש לך קצת דעת
תעיין ברבינו חננאל סוכה מה:
שכל דבריו דברי קבלה

כנראה שיש מישהו שאין לו....
דברי הר"ח שם אמורים רק בדברים שהם בקבלה וז"ל "שאלו הדברים וכיוצא בהן אי אפשר להאמר אלא בקבלה מן הנביאים"
ופשוט לכל בר דע.... שהאיבעיות של אביי ורבא נאמרו שלא בקבלה.
לא הייתי משתמש בסגנון זה לולא .....

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 8:12 am
על ידי אבןטובה
עליך היה כוונתי
ועיין תוס' ע"ז נד. ד"ה אמר
וערובין לח: תוד"ה הא

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 8:35 am
על ידי גנזך
כמדומני שאיני צריך להוסיף כלום
כתיבתך עושה הכל...

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 4:51 pm
על ידי גנזך
כבודו שלמד הרבה, יוכל אולי לומר לנו מתי התחילה התקופה שאמרו דברים מסברת עצמם ולא רק מה ששמעו מרבותיהם?
רבנן סבוראי? גאונים? או שמא מעולם לא אמר אדם דבר מסברת עצמו? שהרי כל מה שתלמיד ותיק וכו'...

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 7:40 pm
על ידי אפרים זלמן
עושה חדשות כתב:ז"ל רש"י סוכה כח.
הויות דאביי ורבא - כל איבעיא להו לאביי ורבא הוה מספקא להו, ובכולן נתן את לבו ונתן בהן טעם, ובימי אמוראים נשתכחו.
וצ"ע למה פירש דהוי מספקא ליה, ולא פירש שהיה פשיטא ליה כאחד מן הצדדים.

מה הפירוש של 'הויות'?

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ב' יוני 12, 2017 9:08 pm
על ידי אבןטובה
יש ויש
ר"א לא אמר דבר שלא שמע מפי רבותיו כסוכה כח.
וערובין נג. אנן כי אצבעתא בקירא לסברא

ואני הקטן דל ושפל הייתי מייעץ לך שתעיין בתוס' ערובין ס. ד"ה גמרא

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ג' יוני 13, 2017 7:22 pm
על ידי גנזך
אבןטובה כתב:יש ויש
ר"א לא אמר דבר שלא שמע מפי רבותיו כסוכה כח.
וערובין נג. אנן כי אצבעתא בקירא לסברא

ואני הקטן דל ושפל הייתי מייעץ לך שתעיין בתוס' ערובין ס. ד"ה גמרא

אין לי מושג מה אתה מביא מכל המ"מ האלו, שיש מקומות שכתוב בהם שהיה להם קבלה?
וכי משום כך אין שום דבר שאמרו מעצמם?
עכ"פ אם הגענו לשורה התחתונה, כבר טוב

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ג' יוני 13, 2017 9:09 pm
על ידי אבןטובה
כנראה לא עיינת בתוס' שם שכ' דאמורא אא"ל סברא נגד תנא אלא מה שיש לו קבלה מתנא אחר

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ג' יוני 13, 2017 10:51 pm
על ידי גנזך
מי דיבר פה על סברות נגד תנא?
דובר פה על איבעיות דאביי ורבא

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ג' יוני 20, 2017 11:16 pm
על ידי עושה חדשות
סוכה דל"ג.
בעי רבי ירמיה נקטם ראשו מערב יום טוב ועלתה בו תמרה ביום טוב מהו יש דחוי אצל מצות או לא ותפשוט ליה מהא דתנן כסהו ונתגלה פטור מלכסות כסהו הרוח חייב לכסות ואמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן לא שנו אלא שחזר ונתגלה אבל לא חזר ונתגלה פטור מלכסות והוינן בה כי חזר ונתגלה אמאי חייב לכסות הואיל ואידחי אידחי ואמר רב פפא זאת אומרת אין דחוי אצל מצות דרב פפא גופא מבעיא ליה מיפשיט פשיט ליה דאין דחוי אצל מצות לא שנא לקולא ולא שנא לחומרא או דלמא ספוקי מספקא ליה לחומרא אמרינן לקולא לא אמרינן תיקו.

והיינו דיש מקום לדון על משנה מפורשת, דלמא נפסק כך רק מחמת הספק. וצ"ע מה הכלל בזה, האם כל דין האמור במשנה להחמיר, יש לבוא ולהסתפק שאולי לא נאמר כך בוודאי אלא רק להחמיר מחמת הספק. ולכאו' זה שייך קצת לנידוננו.

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ד' יוני 21, 2017 2:50 am
על ידי אבןטובה
ערובין לח: תוד"ה הא

Re: הויות אביי ורבא בימי התנאים

פורסם: ד' יוני 21, 2017 10:39 pm
על ידי עושה חדשות
אבןטובה כתב:ערובין לח: תוד"ה הא
לא קשור.

***

הידות אהרן.png
הידות אהרן.png (214.98 KiB) נצפה 4355 פעמים