מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

להגזים או לשקר כדי לעורר

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: להגזים או לשקר כדי לעורר

הודעהעל ידי מיכאל1 » א' יוני 18, 2017 10:41 pm

בס' נפלאות התפארת שלמה עמ' כ"ג הוכיח מהגמ' פ"ק דב"ב איוב משל היה שמותר לשקר כדי לעורר, וכ"ה בירושלמי שילהי ברכות כדבייא דאורייתא טבין.

פלוריש
הודעות: 2386
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: להגזים או לשקר כדי לעורר

הודעהעל ידי פלוריש » א' יוני 18, 2017 10:57 pm

בסוגיה בעירובין על מורה הלכה בפני רבו, מביאה הגמרא פרטים על אותו תלמיד ואומרת שהסיבה היא כדי שלא נאמר שהסיפור לא היה.
ורשום לי לעיין בזה באור ישראל (מאנסי) כרכים כט-ל.

קאצק
הודעות: 313
הצטרף: ד' אוגוסט 28, 2013 1:30 pm

Re: להגזים או לשקר כדי לעורר

הודעהעל ידי קאצק » ו' יולי 07, 2017 9:55 am

עקביה כתב:
קאצק כתב:
עקביה כתב:ע"ע עלוני קופה"ע ב"ב.

האם זה נחשב צדקה של שקר?

מה זה צדקה של שקר? מדובר על שקר לצורך צדקה.

כאשר יש היתר לשקר, אין גבול.

עובר ושב
הודעות: 2540
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: להגזים או לשקר כדי לעורר

הודעהעל ידי עובר ושב » ג' מאי 11, 2021 12:17 am

בעבר כתבתי על התופעה הנלוזה שיש כאלה המנצלים את האמון הטבעי שאנשים נותנים במספרי סיפורים, והיות והיו הרבה סיפורים אמיתיים שפורסמו בעבר על מוות קליני ועשו רושם כביר, הלכו הללו והמציאו כמה וכמה סיפורים, כאשר בתוך כל סיפור יש איזה פרט שממציא הסיפור רצה להחדיר למוחו של הקורא, וכיוון שיראה שאפילו בית דין של מעלה מסכימים שכך הדין וכך ההלכה, מי יחלוק על זה... (למרות שלא בשמים היא, אבל אין כאן המקום לדון בזה).

והמתבונן יכול לראות בעצמו את ההבדל בין הסיפורים האמיתיים לבין הסיפורים שסופרו בעבר (ובכל הדורות הקודמים), על דיבוקים / מתים קליניים וכיו"ב, והמסרים שהיו בפיהם, לבין הסיפורים ההזויים שמפיצים בימינו.

ועד עתה הייתי כקול קורא במדבר, ואפילו היה מקום להתלונן אודותיי, 'מה אכפת לו שאנשים מתחזקים' (כמובן שלא תמיד מדובר ב"חיזוק" וד"ל) אבל הנה עכשיו ראו כולם דוגמא חיה... באחד שניצל מאסון מירון, ומיד ששמעו שאותו אחד היה לו מוות קליני, מיד רצו אליו לשכנעו שיסכים להמציא איזה סיפור...

וכך עשו לכמה אנשים ונשים, שבאמת לא היתה להם חוויה של מוות קליני אך הם היו במצב של מוות לכמה שניות או דקות, ושכנעו אותם להמציא סיפורים "לזיכוי הרבים" וחלק מהם השתכנעו ואפילו הוציאו ספרים על זה (וגם אינם יכולים לחזור בהם כעת כי מי יודה ששיקר את כל העולם).

והנה בסייעתא דשמיא זכינו שאותו אדם היה איש אמת, שלא הסכים בשום אופן שיפרסמו בשמו סיפורי מעשיות כדי "לחזק את הציבור" (ואפילו בדבר המקובל ומוסכם על כולם, כמו איסור הדיבור בבית הכנסת. קל וחומר בדברים השנויים במחלוקת הפוסקים), וגילה לכולם שבאו אנשים ושכנעו אותו לספר את השקר הזה, לאחר שפורסם שהיה לו מוות קליני!

באתר בחדרי חרדים פרסמו את ההקלטה המלאה, בה הוא מגלה את הגילוי המזעזע הזה.

"יממה לאחר האסון הנורא שהיה בהר מירון בל"ג בעומר פורסם ברשתות החברתיות סיפור מדהים על אדם שכבר היה ממוספר בין המתים וחזר לחיים, בסיפור שהופץ בכל מקום אותו אדם העיד שהיה בבית דין של מעלה, ואמרו לו שהחזירו אותו כי שמר את פיו ולשונו שלא לדבר בעת התפילה.

בזמן פרסום הסיפור בקבוצות, ניסינו ב'בחדרי חרדים' לתהות לפרטי הסיפור המדהים, אך לא עלה בידנו לאמתו. בהקלטה שאנחנו מפרסים היום לראשונה, החסיד הרב אברהם מאיר קרויס מחסידי תולדות אברהם יצחק בבית שמש מדבר בקולו בשפת היידיש ומכחיש מכל וכל את הסיפור. אין כאן בית דין של מעלה ומעולם לא היה מוות קליני, אלו סה"כ סיפורי מעשיות.

לאחר האסון אנשי הרפואה במקום סימנו את הרב קרויס כמת, ובעקבות כך הופץ סיפור כי בבית דין של מעלה פעלו להשיבו לחיים בזכות הקפדתו שלא לדבר בתפילה. לדברי הרב קרויס בהקלטה שמתפרסמת, גורמים אינטרסנטיים פברקו סיפור בקבוצות כדי לעורר רחמים ורגש, וביקשו ממנו לשתף פעולה.

עם זאת האברך מציין כי לדעתו ניצל בגלל ההקפדה לא דבר בעת התפילה, אך הוא מדגיש כי אינו זוכר בשום שלב שהיה בבית דין של מעלה או תחושות שמתוארות במוות קליני.

הוא מספר בהקלטה של אחד מקווי החיזוק והאמונה, כי היה אחד ששאל אותו בבית החולים זיו בצפת מה הזכות שלו שחזר לאחר שהיה בין המתים, והשיב לו שלדעתו בגלל ששמר פיו ולשונו לא לדבר בשעת התפילה ומשם הסיפור התגלגל.

בהקלטה נשמע האברך הניצול מספר לבן שיחו, הגעתי למירון מבית החולים זיו בצפת, בשבת ניגשו אלי אנשים ואמרו לי תגיד שהיה לך מוות קליני. תספר שהיית בבית דין של מעלה זה יעורר את הציבור לשוב בתשובה, עניתי להם, "אני לא שקרן לא מפברק סיפורים, איש אמת אנוכי, מי שרוצה לדעת מה קורה בבית דין של מעלה יפתח ספרי חסידות ראשית חכמה, שומרי אמונים, ויעיין על גודל שכר ועונש וכו'" ציין.

בנוסף מספר הרב קרויס על כך שברח מבית החולים בלא שחרור מסודר, והוא עדיין סובל מכאבי נשימה וכן לדבריו הוא סובל ממכות יבשות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב אברהם מאיר קרויס תושב בית שמש ומחסידי תולדות אברהם יצחק, פועל רבות בענייני קדושת בית המדרש ואף הוציא ספר בנושא וכעת לאחר שניצל מהתופת הוא מספר כי זו הזכות הכי גדולה שיכולה להיות".
קבצים מצורפים
''שכנעו אותי לספר שהיה לי מוות קליני''.jpg
''שכנעו אותי לספר שהיה לי מוות קליני''.jpg (98.65 KiB) נצפה 642 פעמים

תורת המן
הודעות: 492
הצטרף: ו' יוני 01, 2018 8:49 pm
מיקום: טאמס ריווער, נ.דז.

Re: להגזים או לשקר כדי לעורר

הודעהעל ידי תורת המן » ד' מאי 12, 2021 6:50 am

תשובה מהבן איש חי בענין זה:
רב פעלים א.pdf
(46.19 KiB) הורד 113 פעמים

רב פעלים ב.pdf
(52.22 KiB) הורד 106 פעמים


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 123 אורחים