יהודי טבעי כתב:מצער שדבר כה פשוט אינו מובן וידוע לכל, המצוה לשמח חתן וכלה היא להשתתף בשמחתם, דווקא בגלל השמחה הגדולה האדם רוצה לשתף ידידים ואנשים נוספים שיקחו חבל בשמחתו. הוא מרגיש שהשמחה הגדולה לא תתבטא כמו שצריך אם יהיה בודד בשמחתו. ויתאר אדם לעצמו חתן וכלה שאינם יכולים לגלות לאף אחד את חתונתם, האם יכולים הם לשמוח לבדם. רגש הלב תובע ששמחה גדולה כל כך חייבת לרגש אנשים רבים, ושתעשה רושם גדול.
וזו מצוה גדולה לעשות את החסד הזה לקחת אכן חלק בשמחת החתן והכלה, שאם לא כן תתקלקל שמחתו, כיון שלא שמחו עמו אנשים רבים.
שייף נפיק כתב:ידועה ומפורסמת השאלה למה צריך לשמח החתן והכלה הלא הם שמחים ביותר.
ויש בזה תירוצים רבים. ועוד חזון למועד.
רציתי להביא מה ששמעתי מפה קדוש מורינו ר' דוב יפה זצוק"ל בשם הרי"מ חרלפ זצוק"ל, שבימי השבע ברכות באים על האדם אורות גדולים, והכלי לקבלתם הוא השמחה. עכ"ד.
לפי זה נלמד שהשמחה אינה דבר נוסף אלא דבר מרכזי בנשואין לקבלת השפע האלוקי.
מובן שיש חסד לשמחם כדי שיהיו להם הכלים לקבלת שפע גדול זה.
די לחכימא כתב:שייף נפיק כתב:ידועה ומפורסמת השאלה למה צריך לשמח החתן והכלה הלא הם שמחים ביותר.
ויש בזה תירוצים רבים. ועוד חזון למועד.
רציתי להביא מה ששמעתי מפה קדוש מורינו ר' דוב יפה זצוק"ל בשם הרי"מ חרלפ זצוק"ל, שבימי השבע ברכות באים על האדם אורות גדולים, והכלי לקבלתם הוא השמחה. עכ"ד.
לפי זה נלמד שהשמחה אינה דבר נוסף אלא דבר מרכזי בנשואין לקבלת השפע האלוקי.
מובן שיש חסד לשמחם כדי שיהיו להם הכלים לקבלת שפע גדול זה.
חבל שעושים מטפל עיקר, עניינים זה דברים יפים כתוספת ולא כעיקר,
לגוף הדברים זה לא עונה כלל על השאלה הרי הם שמחים ביותר ויש להם את הכלים ולמה צריכים לשמחם.
יהודי טבעי כתב:מצער שדבר כה פשוט אינו מובן וידוע לכל, המצוה לשמח חתן וכלה היא להשתתף בשמחתם, דווקא בגלל השמחה הגדולה האדם רוצה לשתף ידידים ואנשים נוספים שיקחו חבל בשמחתו. הוא מרגיש שהשמחה הגדולה לא תתבטא כמו שצריך אם יהיה בודד בשמחתו. ויתאר אדם לעצמו חתן וכלה שאינם יכולים לגלות לאף אחד את חתונתם, האם יכולים הם לשמוח לבדם. רגש הלב תובע ששמחה גדולה כל כך חייבת לרגש אנשים רבים, ושתעשה רושם גדול.
וזו מצוה גדולה לעשות את החסד הזה לקחת אכן חלק בשמחת החתן והכלה, שאם לא כן תתקלקל שמחתו, כיון שלא שמחו עמו אנשים רבים.
עובדיה חן כתב:לענ"ד טעם המצוה הוא מאחר ובנישואין יש הרבה חששות ופחדים כאשר הרבה אנשים שמחים עמו ומשבחים את החתן והכלה זה נותן הרבה כוח ותנופה לזוג הצעיר שזה עתה עושה את צעדיו הראשונים ,חושבני שכל אדם שעבר את הנ"ל וימי השבע ברכות יכול לחזק את דבריי שזה הועיל לו .
עובדיה חן כתב:די לחכימא כתב:שייף נפיק כתב:ידועה ומפורסמת השאלה למה צריך לשמח החתן והכלה הלא הם שמחים ביותר.
ויש בזה תירוצים רבים. ועוד חזון למועד.
רציתי להביא מה ששמעתי מפה קדוש מורינו ר' דוב יפה זצוק"ל בשם הרי"מ חרלפ זצוק"ל, שבימי השבע ברכות באים על האדם אורות גדולים, והכלי לקבלתם הוא השמחה. עכ"ד.
לפי זה נלמד שהשמחה אינה דבר נוסף אלא דבר מרכזי בנשואין לקבלת השפע האלוקי.
מובן שיש חסד לשמחם כדי שיהיו להם הכלים לקבלת שפע גדול זה.
חבל שעושים מטפל עיקר, עניינים זה דברים יפים כתוספת ולא כעיקר,
לגוף הדברים זה לא עונה כלל על השאלה הרי הם שמחים ביותר ויש להם את הכלים ולמה צריכים לשמחם.
סוג של חוצפה.
טברייני כתב:ולדברי כבודו הטבעי,
אינו מדין שמחת חתן וכלה, אלא אך ורק מדין 'ואהבת לרעך כמוך'??
ארזי הלבנון כתב:עובדיה חן כתב:[quote="די לחכימא
חבל שעושים מטפל עיקר, עניינים זה דברים יפים כתוספת ולא כעיקר,
לגוף הדברים זה לא עונה כלל על השאלה הרי הם שמחים ביותר ויש להם את הכלים ולמה צריכים לשמחם.
סוג של חוצפה.
עובדיה חן כתב:לענ"ד טעם המצוה הוא מאחר ובנישואין יש הרבה חששות ופחדים כאשר הרבה אנשים שמחים עמו ומשבחים את החתן והכלה זה נותן הרבה כוח ותנופה לזוג הצעיר שזה עתה עושה את צעדיו הראשונים ,חושבני שכל אדם שעבר את הנ"ל וימי השבע ברכות יכול לחזק את דבריי שזה הועיל לו .
ברזלים כתב:עובדיה חן כתב:לענ"ד טעם המצוה הוא מאחר ובנישואין יש הרבה חששות ופחדים כאשר הרבה אנשים שמחים עמו ומשבחים את החתן והכלה זה נותן הרבה כוח ותנופה לזוג הצעיר שזה עתה עושה את צעדיו הראשונים ,חושבני שכל אדם שעבר את הנ"ל וימי השבע ברכות יכול לחזק את דבריי שזה הועיל לו .
נכון מאוד, ויש להוסיף שהחתן עוזב מסגרת של ישיבה אחרי הרבה שנים ופתאום הולך לעסוק בענינים גשמיים וכו' וכו' ומרגיש פתאום איזה נתק מהסביבה הטבעית ולכן צריך חיזוק גדול ושמחה מחבריו שירגיש שהוא עושה מצווה גדולה וזה לא ירידה ח"ו ממעמדו אלא בנין המשך הדורות.
הגרח כתב:בהזדמנות זו אעלה רעיון למנהלי הפורום שאולי הגיע העת שיפתח אשכול מיוחד לעייני שמחת נישואין שיכלול גם הביטים הלכתיים וגם מחשבתיים וגם השקפתים הנושא הזה הוא משמעותי מאד בחיינו והתכתובות בו של חכמי הפורום מתפזרות במספר אשכולות וחבל.
טברייני כתב:אינו מדין שמחת חתן וכלה, אלא אך ורק מדין 'ואהבת לרעך כמוך'??
עובדיה חן כתב:אני שמעתי בשם אחד מגדולי ישראל שעיקר כהיום לשמח חתן וכלה זה לתת להם מתנה כספית כי עול החובות מפריע לשמחת החתן.
דרומי כתב:בענין חשיבות השמחה והיותה 'כלי' לאורות העליונים שקשורים לחתונה (ראה בהודעה הפותחת את האשכול), כולל כלי זמר וכו' וכו' - יש אריכות נפלאה מהרש"ב מליובאוויטש במאמר שנקרא 'שמח תשמח' ונאמר על ידו בשנת תרנ"ז בעת חתונת בנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים