עזריאל ברגר כתב:זכור לי שראיתי, כמדומני ב"מאורות הדף היומי", שהיה אסור להחריב את הבמות (שנבנו בהיתר) מצד "לא תעשון כן לה' אלוקיכם", ואינני זוכר את כל ה"מהלך" של הענין.
דרומי כתב:בפשטות כי הכתוב מזכיר לגבי שלמה דברים שנחשבים ל'עוון' גדול יותר ("אז יבנה שלמה במה"...) ואכמ"ל
דרומי כתב:זה לא כ"כ באותו ענין... אבל בדרך הרמז יש בבעה"ט (כמדומני) עה"פ בפ' בהעלותך "כן עשה את המנורה" ש"כן" הוא בגי' 70 וזה רומז ל-70 הנרות שהיו ב-10 המנורות שעשה שלמה
וְכִי תֹאמְרוּן אֵלַי אֶל ה' אֱלֹהֵינוּ בָּטָחְנוּ הֲלוֹא הוּא אֲשֶׁר הֵסִיר חִזְקִיָּהוּ אֶת בָּמֹתָיו וְאֶת מִזְבְּחֹתָיו וַיֹּאמֶר לִיהוּדָה וְלִירוּשָׁלִַם לִפְנֵי הַמִּזְבֵּחַ הַזֶּה תִּשְׁתַּחֲווּ בִּירוּשָׁלִָם" (מלכים ב' יח, כב)
עינא דשפיר חזי כתב:האם בזמן שלמה המלך, לאחר בניין בית המקדש היו מקריבים לבמות?
מחד גיסא לא מוזכר שהקריבו בבמות, אלא רק קודם בנין הבית, מצד שני לא מוזכר שהחריבו את הבמות, ובאסא שהיה נינו של שלמה כתוב "והבמות לא סרו", משמע שהם היו כבר קודם.
למעשה, אפשר לשאול את השאלה גם על רחבעם ועל אביה, שמלכו ביהודה בין שלמה לאסא.
רַק הָעָם מְזַבְּחִים בַּבָּמוֹת כִּי לֹא נִבְנָה בַיִת לְשֵׁם ה' עַד הַיָּמִים הָהֵם: וַיֶּאֱהַב שְׁלֹמֹה אֶת ה' לָלֶכֶת בְּחֻקּוֹת דָּוִד אָבִיו רַק בַּבָּמוֹת הוּא מְזַבֵּחַ וּמַקְטִיר" (מלכים א' ג, ב-ג)
איש-אחד כתב:רַק הָעָם מְזַבְּחִים בַּבָּמוֹת כִּי לֹא נִבְנָה בַיִת לְשֵׁם ה' עַד הַיָּמִים הָהֵם: וַיֶּאֱהַב שְׁלֹמֹה אֶת ה' לָלֶכֶת בְּחֻקּוֹת דָּוִד אָבִיו רַק בַּבָּמוֹת הוּא מְזַבֵּחַ וּמַקְטִיר" (מלכים א' ג, ב-ג)
עזריאל ברגר כתב:איש-אחד כתב:רַק הָעָם מְזַבְּחִים בַּבָּמוֹת כִּי לֹא נִבְנָה בַיִת לְשֵׁם ה' עַד הַיָּמִים הָהֵם: וַיֶּאֱהַב שְׁלֹמֹה אֶת ה' לָלֶכֶת בְּחֻקּוֹת דָּוִד אָבִיו רַק בַּבָּמוֹת הוּא מְזַבֵּחַ וּמַקְטִיר" (מלכים א' ג, ב-ג)
זה לפני בנין המקדש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 249 אורחים