מונח אצלי מכבר כדבר פשוט,
שאם יש לפנינו מקווה, ואין ידוע האם נעשה כראוי מתחילה והוא כשר או שהוא שאוב וכד' והוא פסול, ובאו טמאים וטבלו בו, ואח"כ בא עד אחד והעיד שאכן המקווה כשר מתחילתו, אזי להסוברים שעדות עד אחד לא מועילה כנגד חזקה-איתחזק, יהיה הדין שמכאן ולהבא המקווה כשר, ויטהרו הטובלים בו מעתה, אבל כלפי אלו שטבלו בו קודם עדות העד, לא תועיל עדותו לטהרם כנגד חזקתם בטומאה.
כעת אני מחפש האם זה נכון מסברא, או שאפילו כתוב כך בפירוש, או אולי יש מקום לפקפק בזה לגמרי, דהיינו לטהר גם למפרע או לטמא גם מכאן ולהבא. אודה לעוזרים.