לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
איש טלז כתב:מהו הגמר דין בעד"ז צא תן לו או חייב אתה ליתן לו ?
יש נידון גדול בראושנים, האם יש בכלל כאשר עשה בממון [עיין תוס' ב"ק ג, ב ובראשונים בשיטמ"ק שם]. ואם כן, יתכן שאין נפק"מ כלל, בזממת ממון. אכן הקושיא עומדת, לאותם ראשונים הסוברים שיש כאשר עשה.
ההוא דאמר כיוונת לאור זרוע !!!!!!!! אגב באור זרוע סנהדרין פ"ג לב' הביא דברי התוס' בב"ק שאין בממון פטור של כאשר עשה דאיתא בחזרה והוכיח כדבריו מהא דמקשינן במכות ד"ה חייבי מלקות מנין [היינו שצריך גמר דין] ומהא דלא הקשה מחייבי ממון מוכח דחייב אף בעשה והדברים מפליאים מהו השייכות בין חיוב עשה לחיוב דנגמר הדין על פיהם [וכי משום דבעשה חייבים ל"כ מקור לנגמר הדין וצ"ע] ויש לי בזה אריכות ואכ"מ
בלא"ה כל הקטע שם באו"ז מסורס, הרי אם קבעי אהא דאין עונשין מן הדין, ודאי יש כאן ראיה אלימתא לדעת ריב"א מהא דלא הק' חייבי ממון מנין, ולמה הוצרך לתלות ראיתו דוקא לפי רש"י דקבעי אמתני' דעד שייגמר הדין?
אבל גם אם תקבל את רמיזתי להפך הגירסא בדברי האור-זרוע, הלא מצינו כעין זה בדברי רבינו ירוחם, וכבר עמד בזה הגרי"פ בביאורו על הרס"ג, ח"ג דף קיב, עי"ש. ושמא ימצא חן בעיני כת"ר מש"כ הגאון זהב מרדכי בפרשת שופטים.