ההוא דאמר כתב:בספר עץ חיים כתב מהרח"ו "נ"ל כי אשמדאי שד יהודי".
הגיונות כתב:זכור אצלי שליקוט על ענייני השדים, גדרם ומהותם הובא ב'פלאות עדותיך', ועיי"ש
שייף נפיק כתב:בזכרוני - שהבני יששכר ממש כשנולד נחטף על ידי החיצונים וקראתי מעשה איך הוחזר.
מרדכי ש. כתב:שאלה חשובה שיש לי, ואשמח מאוד (!) אם אי מי יענה:
האם יש איזה מחבר ספר כלשהו, שחי אחרי הרמב"ם, שכותב שהוא עצמו פגש או ראה שד??
אסביר את שאלתי:
בגמרא מסופר כמה פעמים על פגישות עם שדים. יתכן גם בגאונים וראשוני הראשונים. אולם רמב"ם כותב שאין שדים, ואכן, מאז אין שום אזכור של מישהו שמספר שהוא עצמו פגש או ראה שד. יש דיבורים על שדים. אולם מדובר על מישהו אחר שפגש, או שמדובר ששמעו קול וכד' או שיצא קול מאחורי מחיצה וכד', אבל אין אף אחד(!!!) שטוען שהוא עצמו ראה שד, אפילו שלפני הרמב"ם יש שכתבו כך.
ידועה השגת הגר"א על הרמב"ם (יו"ד קעט) ובשם הרמ"מ מקוצק מקובל שכיון שהרמב"ם פסק שאין שדים, התחשבו בשמים בדבריו ואכן מאז אין שדים.. (יעוין באורך במאמרי שצוין בהודעה הקודמת). נראה שהספרות התורנית תומכת בתירוץ זה...
(כעי"ז גם כתבו אחרים, שמאז שפסקה הנבואה פסק הכישוף וגם השדים. כך כתב גם הרב קמינצקי בספרו אמת ליעקב, עי' במאמרי הנ"ל).
אשמח מאוד למידע נוסף מדויק בנושא!
עקביה כתב:שייף נפיק כתב:בזכרוני - שהבני יששכר ממש כשנולד נחטף על ידי החיצונים וקראתי מעשה איך הוחזר.
גם על הרב שך יש סיפור כזה כשהיה ילד (וצ"ל צוענים).
זאב ערבות כתב:הסיפורים בקב הישר צריכים עיון רב כידוע.
קטע מהספר שו"ת מים חיים מרב יוסף משאש סימן צ"ז
שייף נפיק כתב:זאב ערבות כתב:הסיפורים בקב הישר צריכים עיון רב כידוע.
קטע מהספר שו"ת מים חיים מרב יוסף משאש סימן צ"ז
מה צריכים עיון רב??!!
ובפרט שהמעשה מופיע בעוד מקומות
שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
שייף נפיק כתב:עקביה כתב:שייף נפיק כתב:בזכרוני - שהבני יששכר ממש כשנולד נחטף על ידי החיצונים וקראתי מעשה איך הוחזר.
גם על הרב שך יש סיפור כזה כשהיה ילד (וצ"ל צוענים).
מה הקשר
זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:זאב ערבות כתב:הסיפורים בקב הישר צריכים עיון רב כידוע.
קטע מהספר שו"ת מים חיים מרב יוסף משאש סימן צ"ז
מה צריכים עיון רב??!!
ובפרט שהמעשה מופיע בעוד מקומות
אין הכי נמי העתיקו ממנו וידוע שהרבה מהסיפורים שם הם פרי הדמיון ולא היו ולא נבראו
דרופתקי דאורייתא כתב:זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:זאב ערבות כתב:הסיפורים בקב הישר צריכים עיון רב כידוע.
קטע מהספר שו"ת מים חיים מרב יוסף משאש סימן צ"ז
מה צריכים עיון רב??!!
ובפרט שהמעשה מופיע בעוד מקומות
אין הכי נמי העתיקו ממנו וידוע שהרבה מהסיפורים שם הם פרי הדמיון ולא היו ולא נבראו
מנין לך זאת??
זאב ערבות כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:זאב ערבות כתב:שייף נפיק כתב:זאב ערבות כתב:הסיפורים בקב הישר צריכים עיון רב כידוע.
קטע מהספר שו"ת מים חיים מרב יוסף משאש סימן צ"ז
מה צריכים עיון רב??!!
ובפרט שהמעשה מופיע בעוד מקומות
אין הכי נמי העתיקו ממנו וידוע שהרבה מהסיפורים שם הם פרי הדמיון ולא היו ולא נבראו
מנין לך זאת??
דברים ידועים והנה דוגמא: בספר קב הישר השלם (הוצאת אברהם שיינברגר, ירושלים תשנ"ט, פרק פ"א ד"ה וראיה) מובא (וחסר במהדורות המצונזרות): שמעתי מעשה נפלא שהרמב"ן כתב בספרו דרוש אחד... ואז שלח האפיפיור אחר הרמב"ן... עיי"ש. בן ציון פישלר הוכיח בבירור שהסיפור לא יתכן ולכן לא היה ולא נברא, שכן הרמב"ן מעולם לא היה ברומא מקום מגוריו של האפיפיור בזמנו, וכן לא ידוע על איזשהוא אפיפיור שחי בספרד בסביבתו של הרמב"ן. בספר מעשה סיפור (ר"ג תשס"ו, עמ' 56) כותב אברהם גוסמן שהמקור לסיפור הנ"ל הוא כנראה בסיפור דומה המסופר על רבינו גרשום מאור הגולה.
וידוע שהרבה מהסיפורים שם הם פרי הדמיון ולא היו ולא נבראו
נהר שלום כתב:אדם קרוב (שלא נוטה לשטויות וגם לא לסיפורים*) סיפר לי שראה את לילי' ואף צילם אותה בתמונה שהיתה קיימת בידו עד שהחליט לשורפה, הוא ניסה להסביר לי שדמותה הוא לא מה שרואים אלא מה שלא רואים (לא הבנתי), כתיקון לענוותיו שלדעתו גרמו לא לראותה, החל ללמוד קבלה (לא באבאות).
*ואעפ"כ קשה להאמין.
יאיר כתב:נהר שלום כתב:אדם קרוב (שלא נוטה לשטויות וגם לא לסיפורים*) סיפר לי שראה את לילי' ואף צילם אותה בתמונה שהיתה קיימת בידו עד שהחליט לשורפה, הוא ניסה להסביר לי שדמותה הוא לא מה שרואים אלא מה שלא רואים (לא הבנתי), כתיקון לענוותיו שלדעתו גרמו לא לראותה, החל ללמוד קבלה (לא באבאות).
*ואעפ"כ קשה להאמין.
אז זו לא טעות כתיב
שייף נפיק כתב:הרואה שדים אם צריך לברך ברוך משנה הבריות
מבואר בריש ברכות האופן לראות השדים.
והנה הרואה קוף ופיל מברך משנה הבריות, ובמלאכת שלמה על ברכות הביא לפי שהם בנ"א שנשתנו בדור הפלגה, ולפי"ז כיון שישנם שדים שהם מבנ"א שנשתנו כמבואר בגמ' סנהדרין קט אם כן יש לברך עליהם, אלא שזה ספק, כי איך ידע אם הם מאלו. ואמנם, היה מקום להסתפק בעצם שהיא בריה משונה. שהקב"ה רצה לבראות גופם ולא ברא שנכנסה השבת כמבואר בחז"ל ואם כן הוי בריה משונה. ויל"ע.
נהר שלום כתב:אדם קרוב (שלא נוטה לשטויות וגם לא לסיפורים*) סיפר לי שראה את לילי' ואף צילם אותה בתמונה שהיתה קיימת בידו עד שהחליט לשורפה, הוא ניסה להסביר לי שדמותה הוא לא מה שרואים אלא מה שלא רואים (לא הבנתי), כתיקון לענוותיו שלדעתו גרמו לו לראותה, החל ללמוד קבלה (לא באבאות).
*ואעפ"כ קשה להאמין.
נהר שלום כתב:אדם קרוב (שלא נוטה לשטויות וגם לא לסיפורים*) סיפר לי שראה את לילי' ואף צילם אותה בתמונה שהיתה קיימת בידו עד שהחליט לשורפה, הוא ניסה להסביר לי שדמותה הוא לא מה שרואים אלא מה שלא רואים (לא הבנתי), כתיקון לענוותיו שלדעתו גרמו לו לראותה, החל ללמוד קבלה (לא באבאות).
*ואעפ"כ קשה להאמין.
מרדכי ש. כתב:ראה כאן
viewtopic.php?f=17&t=5113&p=461000#p461000
מרדכי ש. כתב:שאלה חשובה שיש לי, ואשמח מאוד (!) אם אי מי יענה:
האם יש איזה מחבר ספר כלשהו, שחי אחרי הרמב"ם, שכותב שהוא עצמו פגש או ראה שד??
אסביר את שאלתי:
בגמרא מסופר כמה פעמים על פגישות עם שדים. יתכן גם בגאונים וראשוני הראשונים. אולם רמב"ם כותב שאין שדים, ואכן, מאז אין שום אזכור של מישהו שמספר שהוא עצמו פגש או ראה שד. יש דיבורים על שדים. אולם מדובר על מישהו אחר שפגש, או שמדובר ששמעו קול וכד' או שיצא קול מאחורי מחיצה וכד', אבל אין אף אחד(!!!) שטוען שהוא עצמו ראה שד, אפילו שלפני הרמב"ם יש שכתבו כך.
ידועה השגת הגר"א על הרמב"ם (יו"ד קעט) ובשם הרמ"מ מקוצק מקובל שכיון שהרמב"ם פסק שאין שדים, התחשבו בשמים בדבריו ואכן מאז אין שדים.. (יעוין באורך במאמרי שצוין בהודעה הקודמת). נראה שהספרות התורנית תומכת בתירוץ זה...
(כעי"ז גם כתבו אחרים, שמאז שפסקה הנבואה פסק הכישוף וגם השדים. כך כתב גם הרב קמינצקי בספרו אמת ליעקב, עי' במאמרי הנ"ל).
אשמח מאוד למידע נוסף מדויק בנושא!
קראקובער כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
ש. ספראי כתב:קראקובער כתב:שייף נפיק כתב:והנתיבות שלום מסלונים אחז כידוע שהיטלר ימ"ש היה שד.
ניסיתי לברר את מקור השמועה אצל חסידי סלונים. הם לא שמעו שמועה כזו. האם זה בכתובים באיזה מקום?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים