התשובה ע"ז מצאתי ברשב"ם בגמ' מס' בבא בתרא דף קמ:
דבמשנה שם מבואר דאדם שמת והניח רק בן טומטום, אם אין שם יורש אלא הוא יורש את הכל וברשב"ם שם ד"ה יורש את הכל. ואף על גב דבריה הוא ה"מ היכא דאיכא בנים ובנות ודוחין אותו בנים אצל בנות והבנות אצל בנים ואין לו לא כבן ולא כבת כדאמר אביי בגמרא משום דבריה הוא אבל היכא דליכא יורש אלא הוא לא נפיק מכלל בן אין לו עיין עליו אם אין לו בת עיין עליה א"נ משום דקרינא ביה הקרוב אליו ממשפחתו וירש אותה:
ומחדש רבי אלחנן בקובץ שיעורים דהנפק"מ בין שני הטעמים יהא בנידון דידן, דאם הטעם משום בן אין לו עיין עליו א"כ ה"ה במצות יבום דרשינן נמי אין לו עיין עליו, אבל אם הטעם משום הקרוב אליו ממשפחתו א"כ במצות יבום לא נפטרה עי"ז מיבום דלא מצינו דמשפתחו פוטרתו מיבום.