עמוד 1 מתוך 1

שומע כעונה

פורסם: ד' נובמבר 28, 2018 12:57 am
על ידי האמת והשלום
ברמב"ם פ"א הי"א אילולי דברי הכס"מ בביאור דברי הרמב"ם,היה נראה לי להסביר דאף שהמברך לא באותה דרגת חיוב של השומע (כגון שהמברך חייב מדרבנן והשומע מדאורייתא)אם יענה אמן אעפ"כ יצא יד"ח.
ומקור לדין זה הוא גמ' ערוכה בברכות נ"ד ע"ב דאף שחכמים לא נתחייבו לברך הגומל ע"י שענה ר' יהודה אמן על ברכתם הועיל לו להפטר בזה.
(מלבד שלא מובן מדוע הרמב"ם השמיט גמ' זו בפ"י ה"ח).
וכמדומה שראיתי בא' מספריו של מהר"ם בנעט כיוצא בזה בביאור דברי הרמב"ם ואין בזכרוני כל עיקר היכן מונחים דבריו.
בתודה מראש לכל חברי הפורום בכל פיסת מידע בנושא הזה ובפרט במ"מ לא' מספריו הק'.

Re: שומע כעונה

פורסם: ד' נובמבר 28, 2018 1:20 am
על ידי עושה חדשות
'ביאור מרדכי' על ברכות, בפרק ז.

Re: שומע כעונה

פורסם: ד' נובמבר 28, 2018 2:48 pm
על ידי האמת והשלום
עושרה חדשות כתב:'ביאור מרדכי' על ברכות, בפרק ז.

לצערי לא הצלחתי למצוא את הספר בהיברו בוקס...
ואין תחת ידי את הספר הנ"ל.

בכל אופן אם יש מישהו שיודע בענין עוד מידע ויוכל בזה להרחיב אופקי אשמח.

Re: שומע כעונה

פורסם: ד' נובמבר 28, 2018 2:51 pm
על ידי מה שנכון נכון
http://www.hebrewbooks.org/9595
http://www.hebrewbooks.org/5665

ליתר מיקוד כנראה כאן.

ע"ע חי' רא"ל מאלין ס"ה, יבי"א ח"ח סכ"ד.

Re: שומע כעונה

פורסם: ד' דצמבר 05, 2018 1:47 pm
על ידי האמת והשלום
מה שנכון נכון כתב:http://www.hebrewbooks.org/9595
http://www.hebrewbooks.org/5665

ליתר מיקוד כנראה כאן.

ע"ע חי' רא"ל מאלין ס"ה, יבי"א ח"ח סכ"ד.

עפר אני תחת כפות רגליך,יה"ר מלפני אבינו שבשמים שזכות לימוד זו תהיה לרפואת רבינו הגדול ר' ש"י ניסים קרליץ.

נ.ב עכשיו עברתי על החומר מלמעלה ואף שמצאתי התייחסות לנידון,את החידוש שהצעתי למעלה לא מצאתי.