מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שאריות החשמל ביום ראשון

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

שאריות החשמל ביום ראשון

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ה' נובמבר 29, 2018 12:51 pm

לפי בירור [שנראה לי שידוע לציבור] בתחילת השבת החשמל המגיע אלינו הוא מייצור שנעשה לפני השבת, דהיינו, הפחם וכו' כו' וזה מספק חשמל לכמה שעות טובות, כך שלכאורה יש האומרים שבליל שבת אין בעיה.
אני לא נכנס לזה כלל, ב"ה אנו עם גנרטור. [אא"כ יאמרו שהעובדה הזאת לא נכונה]
השאלה שעלתה היא, אז כיצד גם אלו המחמירים לא להשתמש עם החשמל בשבת, משתמשים איתו בשעות שאחרי שבת שלמעשה הוא הייצור שלו היה בשבת גופא?

הוה אמינא
הודעות: 1452
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: שאריות החשמל ביום ראשון

הודעהעל ידי הוה אמינא » ה' נובמבר 29, 2018 2:58 pm

זה לא ייצור, זה הכנות לייצור. ייצור החשמל גופא נעשה באותו רגע שהוא מחשמל ולא רגע קודם, מקסימום שניות אחדות לפי מהירות הגעת החשמל אם זה יותר ממהירות האור. א"א לאגור זרם.
ועל חילול שבת בהכנה אין נאסר הזרם הנוצר, כי אין ההכנה נמצאת בתוך הזרם. זה לא דומה למלאכות אחרות שנעשות במוצר שבו אתה משתמש, שאם נעשו חלקן הו הכנה במוצר, יש להמתין בכדי שיעשה וכו'.

עושה חדשות
הודעות: 12611
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: שאריות החשמל ביום ראשון

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' נובמבר 29, 2018 4:07 pm


חיי נר
הודעות: 339
הצטרף: ב' פברואר 01, 2016 3:09 pm

Re: שאריות החשמל ביום ראשון

הודעהעל ידי חיי נר » ה' נובמבר 29, 2018 5:21 pm

כמדומני שמובא דלא אסרו הנאה ממעשה שבת אלא דבר שנעשה תיקון בגופו כמבשל וכאן נהנה רק מהכח שנוצר ע"י המלאכה ולא מהדבר עצמו שנעשית בו המלאכה. עיין ביאור הלכה סי' שי"ח ד"ה אחת.
ועוד שאינו דומה למבשל משום דלא נהנה מגוף הדבר שנעשה בו מלאכה כמו מבשל, ואינו נהנה מגוף הדבר שעשה בו מלאכה בשבת אלא נהנה מהכח שנוצר כתוצאה מהמלאכה בזה לא אסרו ליהנות במוצאי שבת [וכפי שכתב הרב הוה אמינא].


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 154 אורחים