מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

שמירת סוד הקערה עד מתי

הודעהעל ידי איתן נוי » ב' אפריל 22, 2024 1:29 pm

האם יש עניין לשמור את סימני הקערה עד סיום הסדר או אין עניין כבר לאחר אכילת המרור?

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

השלכת שקיות חמץ לצפרדע בערב פסח

הודעהעל ידי איתן נוי » ב' אפריל 22, 2024 3:09 pm

השלכת שקיות חמץ לצפרדע באופן שיודע שלא יתפנה קודם החג, האם יש בכך משום לא יראה מאחר וסו"ס יש לו חלק ארנונה גם בצפרדע?

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ושימח את...

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:10 pm

איתן נוי כתב:נשאלתי היום: אשה שרגילה לקנות במשך השנה ככל העולה על ליבה בלי לשאול את בעלה, ולא חסר שם כסף. לעומתה בעלה לא מכניס כמעט כסף.
האם יש בפוסקים עניין שהיא תשמח את בעלה?
יודגש: מבחינה הלכתית ולא השקפתית או חשיבות הזוגיות.

היא צריכה לשמח אותו בדבר הראוי לאנשים, דהיינו בבשר ויין.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: שמירת סוד הקערה עד מתי

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:14 pm

איתן נוי כתב:האם יש עניין לשמור את סימני הקערה עד סיום הסדר או אין עניין כבר לאחר אכילת המרור?

אצל הרבי מליובאוויטש - הקערה עמדה על מקומה עד סוף הסדר.
ואיני יודע אם זה מצד "ענין" כלשהו, או מפני שהעוסקים במלאכת סידור השולחן לא רצו להפריע וכדו'.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: השלכת שקיות חמץ לצפרדע בערב פסח

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:16 pm

איתן נוי כתב:השלכת שקיות חמץ לצפרדע באופן שיודע שלא יתפנה קודם החג, האם יש בכך משום לא יראה מאחר וסו"ס יש לו חלק ארנונה גם בצפרדע?

לכאורה הצפרדע היא מקום הפקר ואינה חצר המשתמרת, והא ראיה - שקבצנים באים ואוספים מתוכה בקבוקים בשביל החזר הפקדון.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ברכה על עוגת פסח-לדעת הגרע"י זצ"ל

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 2:17 pm

איתן נוי כתב:לפי דעת הגרע"י זצ"ל באופן שמכינים עוגה שרובה קמח תפוח אדמה ומיעוטה שקדים ואגוזים וחפץ בשניהם (אין מי שהוא עיקר או טפל) האם מברך על הרוב כהמשנ"ב, או יברך על שניהם (במקרה זה, יצטרך לברך שתי ברכות חיצוניות ואז יוכל לאכול את העוגה)?

לכאורה כשמערבים כמה פירות וירקות טחונים - באו לכאן פנים חדשות ומברכים שהכל.

גביר
הודעות: 2776
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: שמירת סוד הקערה עד מתי

הודעהעל ידי גביר » ד' אפריל 24, 2024 7:06 pm

עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:האם יש עניין לשמור את סימני הקערה עד סיום הסדר או אין עניין כבר לאחר אכילת המרור?

אצל הרבי מליובאוויטש - הקערה עמדה על מקומה עד סוף הסדר.
ואיני יודע אם זה מצד "ענין" כלשהו, או מפני שהעוסקים במלאכת סידור השולחן לא רצו להפריע וכדו'.


באור לציון ח"ג טו יח הביא מבא"ח [פרשת צו אות לב] וכפה"ח [תעג נד ] שיש להשאיר הקערה שלמה עד אחרי אכילת מצה ומרור, והוסיף שם שאף לאחר ברהמ"ז לא יסלק הקערה ותשאר שם בלילה עד סוף הסדר, משמע שיש בזה עניין והמנהג הנ"ל לכאורה היה בדווקא ולא רק משום חשש להפרעה וכיו"ב.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: שמירת סוד הקערה עד מתי

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' אפריל 24, 2024 10:31 pm

יישר כח גדול.

עושה חדשות
הודעות: 12652
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 26, 2024 12:06 am

כ' הרוקח בסי' ריח (הובא ביתה יוסף או"ח סי' נט) - ...אבל ר"ה ויה"כ דאוושי ברכות שומע מי שליח ציבור כל התפלה ויוצא. בשילהי דיומא היכן אומר הוידוי יחיד אחר תפלה וש"צ באמצע התפלה. ואף על פי שש"צ מוציאו מצוה מן המובחר שיהא היחיד מתפלל בעצמו שיש בהם כמה מילי דרחמי כייף איניש לביה ומכוין אבל אהבה רבה דאית ביה רחמי דתורה מצוה לשמוע.

לא הבנתי את סיום דבריו.

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי איתן נוי » ו' אפריל 26, 2024 2:06 pm

עושה חדשות כתב:כ' הרוקח בסי' ריח (הובא ביתה יוסף או"ח סי' נט) - ...אבל ר"ה ויה"כ דאוושי ברכות שומע מי שליח ציבור כל התפלה ויוצא. בשילהי דיומא היכן אומר הוידוי יחיד אחר תפלה וש"צ באמצע התפלה. ואף על פי שש"צ מוציאו מצוה מן המובחר שיהא היחיד מתפלל בעצמו שיש בהם כמה מילי דרחמי כייף איניש לביה ומכוין אבל אהבה רבה דאית ביה רחמי דתורה מצוה לשמוע.

לא הבנתי את סיום דבריו.

נראה לומר בס"ד כך:
באמת יש עדיפות לשמוע מאשר לומר בעצמו מצד ברוב עם-שאחד יוציא את כולם.
אלא, שבענין הוידויים כדאי שיכוף האדם את ליבו ע"י שיאמר בעצמו, ולא יסתפק בשמיעה.
אך באהבה רבה ששם אין עניין שיכוף האדם את ליבו, שוב שבים לדין ברוב עם-שומע כעונה, ורק יאזין לש"ץ.

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ושימח את...

הודעהעל ידי איתן נוי » א' אפריל 28, 2024 2:40 pm

עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:נשאלתי היום: אשה שרגילה לקנות במשך השנה ככל העולה על ליבה בלי לשאול את בעלה, ולא חסר שם כסף. לעומתה בעלה לא מכניס כמעט כסף.
האם יש בפוסקים עניין שהיא תשמח את בעלה?
יודגש: מבחינה הלכתית ולא השקפתית או חשיבות הזוגיות.

היא צריכה לשמח אותו בדבר הראוי לאנשים, דהיינו בבשר ויין.

איפה מצאנו שהאשה צריכה לשמח את בעלה (הלכתית)?.

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: שמירת סוד הקערה עד מתי

הודעהעל ידי איתן נוי » א' אפריל 28, 2024 2:45 pm

גביר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:האם יש עניין לשמור את סימני הקערה עד סיום הסדר או אין עניין כבר לאחר אכילת המרור?

אצל הרבי מליובאוויטש - הקערה עמדה על מקומה עד סוף הסדר.
ואיני יודע אם זה מצד "ענין" כלשהו, או מפני שהעוסקים במלאכת סידור השולחן לא רצו להפריע וכדו'.


באור לציון ח"ג טו יח הביא מבא"ח [פרשת צו אות לב] וכפה"ח [תעג נד ] שיש להשאיר הקערה שלמה עד אחרי אכילת מצה ומרור, והוסיף שם שאף לאחר ברהמ"ז לא יסלק הקערה ותשאר שם בלילה עד סוף הסדר, משמע שיש בזה עניין והמנהג הנ"ל לכאורה היה בדווקא ולא רק משום חשש להפרעה וכיו"ב.

חזק וברוך.
רק תיקון טעות מקור-בכף החיים אות נ"ח (בסופה).
ומן הראוי לוהסיף מ"ש עוד באורל"צ הנ"ל עוד:
"ואף לאחר ברכת המזון לא יסלק את הקערה, ותשאר שם בלילה במשך כל הסדר".
וציין לאורל"צ הנ"ל, ספר "פסח בציון" לגרב"צ מוצפי שליט"א פרק ט"ו סעי' יג.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ושימח את...

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' אפריל 30, 2024 6:24 pm

איתן נוי כתב:
עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:נשאלתי היום: אשה שרגילה לקנות במשך השנה ככל העולה על ליבה בלי לשאול את בעלה, ולא חסר שם כסף. לעומתה בעלה לא מכניס כמעט כסף.
האם יש בפוסקים עניין שהיא תשמח את בעלה?
יודגש: מבחינה הלכתית ולא השקפתית או חשיבות הזוגיות.

היא צריכה לשמח אותו בדבר הראוי לאנשים, דהיינו בבשר ויין.

איפה מצאנו שהאשה צריכה לשמח את בעלה (הלכתית)?.

לא מצאתי חיוב בהלכות יו"ט וכדו', אבל מצאתי בהלכות אישות שהאשה חייבת לבשל לבעלה ולהגיש לו את האוכל וכו'.
אז בפשטות היא חייבת בסעודה המפסקת דת"ב להגיש לו פת חריבה וביצה קשה לטבל באפר, ובסעודות יו"ט להגיש לו בשר ויין וכו'.

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ושימח את...

הודעהעל ידי איתן נוי » ג' אפריל 30, 2024 6:40 pm

עזריאל ברגר כתב:לא מצאתי חיוב בהלכות יו"ט וכדו', אבל מצאתי בהלכות אישות שהאשה חייבת לבשל לבעלה ולהגיש לו את האוכל וכו'.
אז בפשטות היא חייבת בסעודה המפסקת דת"ב להגיש לו פת חריבה וביצה קשה לטבל באפר, ובסעודות יו"ט להגיש לו בשר ויין וכו'.

שים לב מה כתבת, וזה נכון אך לא זאת שאלתי.
"להגיש" לו. אך אני לא מכיר "חיוב" של אשה ולכה"פ לא כשל האיש, לקנות לבעלה איזה דבר ע"מ לשמחו.
הבעל/האבא לעומת זאת מחוייב לקנות לאשתו ולבניו ולשמחם.

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ברכה על עוגת פסח-לדעת הגרע"י זצ"ל

הודעהעל ידי איתן נוי » ג' אפריל 30, 2024 6:43 pm

עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:לפי דעת הגרע"י זצ"ל באופן שמכינים עוגה שרובה קמח תפוח אדמה ומיעוטה שקדים ואגוזים וחפץ בשניהם (אין מי שהוא עיקר או טפל) האם מברך על הרוב כהמשנ"ב, או יברך על שניהם (במקרה זה, יצטרך לברך שתי ברכות חיצוניות ואז יוכל לאכול את העוגה)?

לכאורה כשמערבים כמה פירות וירקות טחונים - באו לכאן פנים חדשות ומברכים שהכל.

אני שואל בכוונה לדעת הרב עובדיה. מאחר ולמשנ"ב בכה"ג מברכים לפי רוב העיסה.

עובדיה חן
הודעות: 1840
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ג' אפריל 30, 2024 9:31 pm

אדם שהחזיק חמץ בפסח בהיתר בגלל שהיה לו עניין של פיקוח נפש, ונשאר לו חמץ לאחר הפסח, האם מותר לאחר לאכל את החמץ?

מן הדרום
הודעות: 722
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי מן הדרום » ד' מאי 01, 2024 7:48 am

מי שהרגל ביטל את השלושים על אביו, האם יש לו נפ"מ כלשהי ביום השלושים המקורי ? מדובר באשכנזי

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי איתן נוי » ד' מאי 01, 2024 8:58 am

עובדיה חן כתב:אדם שהחזיק חמץ בפסח בהיתר בגלל שהיה לו עניין של פיקוח נפש, ונשאר לו חמץ לאחר הפסח, האם מותר לאחר לאכל את החמץ?

לא יודע.
בכ"א למה שיהיה מותר. שהרי כל סיבת ההיתר להשאיר, היא עבור חולה וכדו' כדי שיוכל להתקיים ולא יהיה פיקוח נפש. וממילא כשעבר פסח ואין לו צורך בהיתר, כעת יצטרך לאכול רק ממה שנמכר או נאפה לאחר הפסח. כן נראה לי.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' מאי 01, 2024 9:05 am

מן הדרום כתב:מי שהרגל ביטל את השלושים על אביו, האם יש לו נפ"מ כלשהי ביום השלושים המקורי ? מדובר באשכנזי

שמעתי שאת הענינים הנעשים לע"נ הנפטר שרגילים לעשות עד שלושים - כגון חלוקת ש"ס משניות - עושים עד מלאות שלושים יום ממש, ולא מתחשבים בקיצור האבלות שע"י הרגל.

אפשר לנסות לעיין בשיחותיו של הרבי מליובאוויטש בסביבות ו' חשוון תשכ"ה - יום מלאות ל' יום לפטירת אמו - לראות אם הוא התייחס לכך.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' מאי 01, 2024 9:06 am

איתן נוי כתב:
עובדיה חן כתב:אדם שהחזיק חמץ בפסח בהיתר בגלל שהיה לו עניין של פיקוח נפש, ונשאר לו חמץ לאחר הפסח, האם מותר לאחר לאכל את החמץ?

לא יודע.
בכ"א למה שיהיה מותר. שהרי כל סיבת ההיתר להשאיר, היא עבור חולה וכדו' כדי שיוכל להתקיים ולא יהיה פיקוח נפש. וממילא כשעבר פסח ואין לו צורך בהיתר, כעת יצטרך לאכול רק ממה שנמכר או נאפה לאחר הפסח. כן נראה לי.

הסברא להתיר היא מפני שחמץ שעבר עליו הפסח - קנס הוא.
ומה טעם לקנוס את מי שעשה כל מעשיו כדין?

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי איתן נוי » ד' מאי 01, 2024 9:13 am

עזריאל ברגר כתב:הסברא להתיר היא מפני שחמץ שעבר עליו הפסח - קנס הוא.
ומה טעם לקנוס את מי שעשה כל מעשיו כדין?

סברתך נראית בהחלט. כמי ששחטו עבורו בשבת. יפה מאוד.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4675
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' מאי 01, 2024 11:53 am

עזריאל ברגר כתב:
מן הדרום כתב:מי שהרגל ביטל את השלושים על אביו, האם יש לו נפ"מ כלשהי ביום השלושים המקורי ? מדובר באשכנזי

שמעתי שאת הענינים הנעשים לע"נ הנפטר שרגילים לעשות עד שלושים - כגון חלוקת ש"ס משניות - עושים עד מלאות שלושים יום ממש, ולא מתחשבים בקיצור האבלות שע"י הרגל.

אפשר לנסות לעיין בשיחותיו של הרבי מליובאוויטש בסביבות ו' חשוון תשכ"ה - יום מלאות ל' יום לפטירת אמו - לראות אם הוא התייחס לכך.

יש בזה תשובת יבי"א ח"ז כמדומני וכן בשו"ת וישב הים.

יהודה בן יעקב
הודעות: 2929
הצטרף: ה' יוני 16, 2016 7:55 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי יהודה בן יעקב » ד' מאי 01, 2024 12:02 pm

מן הדרום כתב:מי שהרגל ביטל את השלושים על אביו, האם יש לו נפ"מ כלשהי ביום השלושים המקורי ? מדובר באשכנזי

כתב בפסקי תשובות אורח חיים סימן תקמח אות ט
ונחלקו הדיעות[30] אם לענין ההליכה לבית הקברות כתום השבעה או השלשים והעמדת מציבה ג"כ נתחשב בזה, כשם שנתקצר דיני אבילות דשבעה או דשלשים מפני הרגל, או שלענין זה יש ללכת דווקא כתום שבעה ימים ושלשים יום מהפטירה, ויש לעשות שאלת חכם.
[30]. בגשה"ח פכ"ט סי' ו' כתב ללכת בגמר דיני האבילות אף על פי שהוא עדיין תוך ז' או שלושים, ומאידך בס' חזון למועד פ"כ בהג' בסוה"ס ללכת בגמר הז' לפטירה או השלושים ולא קודם. וכן משמע קצת מדברי הפוסקים דלקמן סי' תקפ"א אות י"ג.

עזריאל ברגר
הודעות: 13032
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' מאי 01, 2024 1:54 pm

איתן נוי כתב:
עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:
עובדיה חן כתב:אדם שהחזיק חמץ בפסח בהיתר בגלל שהיה לו עניין של פיקוח נפש, ונשאר לו חמץ לאחר הפסח, האם מותר לאחר לאכל את החמץ?

לא יודע.
בכ"א למה שיהיה מותר. שהרי כל סיבת ההיתר להשאיר, היא עבור חולה וכדו' כדי שיוכל להתקיים ולא יהיה פיקוח נפש. וממילא כשעבר פסח ואין לו צורך בהיתר, כעת יצטרך לאכול רק ממה שנמכר או נאפה לאחר הפסח. כן נראה לי.

הסברא להתיר היא מפני שחמץ שעבר עליו הפסח - קנס הוא.
ומה טעם לקנוס את מי שעשה כל מעשיו כדין?

סברתך נראית בהחלט. כמי ששחטו עבורו בשבת. יפה מאוד.

ומאידך - השוחט בשבת בשוגג וכ"ש באונס מקילים בהנאה ממעשיו, משא"כ חמץ שעבר עליו הפסח שאפילו באונס גמור אסור, והשאלה היא האם מחלקים בין אונס לבין פיקוח נפש.

מן הדרום
הודעות: 722
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי מן הדרום » ה' מאי 02, 2024 8:56 am

מן הדרום כתב:מי שהרגל ביטל את השלושים על אביו, האם יש לו נפ"מ כלשהי ביום השלושים המקורי ? מדובר באשכנזי


תודה לכל העונים

איתן נוי
הודעות: 1561
הצטרף: ד' נובמבר 06, 2019 2:28 pm
שם מלא: k1100

תקלה-חצי קדיש וברכו

הודעהעל ידי איתן נוי » ה' מאי 02, 2024 11:35 pm

שכח לומר חצי קדיש של יוצר או של לפני ערבית ופתח בברכו. האם יאמר חצי קדיש לאחר שענו הציבור ברכו?

יחף
הודעות: 5
הצטרף: ג' יולי 20, 2021 1:17 pm

Re: תקלה-חצי קדיש וברכו

הודעהעל ידי יחף » ו' מאי 03, 2024 12:22 am

איתן נוי כתב:שכח לומר חצי קדיש של יוצר או של לפני ערבית ופתח בברכו. האם יאמר חצי קדיש לאחר שענו הציבור ברכו?

בפשטות הקדיש הוא הקדמה לתפילה (שלא יתייאשו ישראל מן הגאולה) וברכו הוא תחילת התפילה ולא שייך לומר אחרי ברכו קדיש (בפרט בערבית שברמבם לא מוזכר כמדומה קדיש וכן בנוסח אשכנז)

מה שנכון נכון
הודעות: 11694
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ו' מאי 03, 2024 12:31 am

אחר ברכו דינו כאמצע הפרק. סו"ס נד.

חיימקה
הודעות: 1307
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: תקלה-חצי קדיש וברכו

הודעהעל ידי חיימקה » ו' מאי 03, 2024 12:39 am

איתן נוי כתב:שכח לומר חצי קדיש של יוצר או של לפני ערבית ופתח בברכו. האם יאמר חצי קדיש לאחר שענו הציבור ברכו?

רבבות אפרים חלק ג.pdf
(93.65 KiB) הורד 4 פעמים

ומבואר כפי שכתב הרב משנ"נ - דרק אם לא ענו הציבור ברכו יחזור ויאמר קדיש.

עובדיה חן
הודעות: 1840
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי עובדיה חן » ו' מאי 03, 2024 9:09 am

לומר פרקי תהילים לפני ישתבח האם שפיר עביד?

במסתרים
הודעות: 1792
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ◆ שאלות והערות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

הודעהעל ידי במסתרים » ו' מאי 03, 2024 10:59 am

עובדיה חן כתב:פרקי תהילים לפני ישתבח

עיין עוד
viewtopic.php?t=13733

ראוי לבדוק בפסקי תשובות


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 213 אורחים