עמוד 30 מתוך 88

Re: צמח ההינדב"א

פורסם: א' מרץ 21, 2021 12:05 am
על ידי איתן נוי
יוסף חיים אוהב ציון כתב:
איתן נוי כתב:האם מישהו מכיר את הצמח הזה שבתמונה?

לפי תיאורו של הגרב"צ מוצפי שליט"א זהו הצמח אלא שלא אוכלים (מחשש תולעים) אלא מניחים בתוך שקית סגורה בקערה בשביל סוד הקערה.
איך ניתן לצרף תמונה באופן שלא תהיה פתוחה אלא בתוך קובץ?[/quote
אכן זה ההינדבא, וכן נוהג הגריח"ס שליט"א ועוד הרבה חכמים.

היו אוכלים אותו מתי שהוא?
האם יש אותו איפשהוא בשוק ללא תולעים?

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 12:07 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
פעם ראיתי בחנות ירקות שמכרו אותו, אבל חושבני שזה מר מאד.

Re: צמח ההינדב"א

פורסם: א' מרץ 21, 2021 12:32 am
על ידי לבי במערב
איתן נוי כתב:איך ניתן לצרף תמונה באופן שלא תהיה פתוחה אלא בתוך קובץ?
כמדומה שאינו אפשרי.

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 1:28 am
על ידי לבי במערב
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו . .
כנראה הכוונה לזו הבעל"ט.
כמדומני, שהחוששים מלברך בעלמא - הכריעו דבקביעות כה"ג אין חשש. יבואו הבקיאים ויציינו.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 1:34 am
על ידי לבי במערב
עושה חדשות כתב:האין זו סתירה?
בסי' תלג מיירי גבי חיוב הבדיקה, ובסי' תמב - אודות הביעור.
הבדיקה עד מקום שידו מגעת אינה מועלת ל(מדת חסידות שב)מצות ביעור, כמובן.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 2:23 am
על ידי בתבונה
עושה חדשות כתב:נשאלתי;

שו"ע סי' תלג:
חור שבין יהודי לחבירו - כל אחד בודק עד מקום שידו מגעת, והשאר מבטל בלבו ודיו.
שו"ע סי' תמב:
נהגו לגרד הכתלים והכיסאות שנגע בהם חמץ, ויש להם על מה שיסמוכו. ואם יש חמץ בסדק שאינו יכול לחטט אחריו - יטיח עליו מעט טיט.

האין זו סתירה?

חמץ על הקורה - שיש חשש שיפול חייב להורידו עם סולם. ורק חמץ בבור די בביטול (כשנפל מאליו). (שו"ע סי' תל"ח))
ובחמץ שבחור שבין יהודי לחבירו ביאר הטעם במ"ב שהוא כחמץ שנפל מאליו לבור.
ובסי' תמ"ב על חמץ שבסדק הכתלים או הכסאות הרי הוא יכול לצאת בפסח. ולא הווי כחמץ שבבור.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 2:39 am
על ידי בתבונה
איתן נוי כתב:איך ניתן לצרף תמונה באופן שלא תהיה פתוחה אלא בתוך קובץ?

תעביר לפורמט אחר
למשל להדפיס ל-PDF ואז להעלות

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 2:57 am
על ידי בתבונה
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

הטעם שס"ל שיברך מזונות משום שהוא נכסס והוא ספק פת הבא בכיסנין שאף מי שאוכלו בתור פת בטלה דעתו, ואם כן בערב פסח שאין פת אחרת לכאורה לא בטלה דעתו.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 5:18 am
על ידי נהר שלום
עובדיה חן כתב:במ"א פוסק שבזמננו אין חיוב נטילת ידים לפני דבר הטבול במשקה, [מלבד בליל הסדר]ואילו הגאון סופר שחייבים וגם לברך על נטילה זו,נמצא דעות חלוקות באופן קיצוני. וצ"ב

מחלוקת ראשונים כמובן

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 5:19 am
על ידי נהר שלום
עושה חדשות כתב:נשאלתי;

שו"ע סי' תלג:
חור שבין יהודי לחבירו - כל אחד בודק עד מקום שידו מגעת, והשאר מבטל בלבו ודיו.
שו"ע סי' תמב:
נהגו לגרד הכתלים והכיסאות שנגע בהם חמץ, ויש להם על מה שיסמוכו. ואם יש חמץ בסדק שאינו יכול לחטט אחריו - יטיח עליו מעט טיט.

האין זו סתירה?

אחד מעיקר הדין השני ע"פ המנהג

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 5:22 am
על ידי נהר שלום
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

אם במצה המטוגנת יש כזית ברכתה המוציא כמבואר בחזו"ע

Re: לחם משנה על מזונות?

פורסם: א' מרץ 21, 2021 5:22 am
על ידי נהר שלום
איתן נוי כתב:מי שעושה סעודה שלישית או כל סעודה אחרת על מזונות, האם יש עניין שיעשה על 2 עוגות או שני רוגלך כדין לחם משנה על פת?

הוזכר במק"א שכך נהג הגר"ש דבליצקי זצ"ל בקידוש שחרית של שבת

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 10:10 am
על ידי איתן נוי
נהר שלום כתב:
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

אם במצה המטוגנת יש כזית ברכתה המוציא כמבואר בחזו"ע

אחרי הכל זה עדיין לא פסח והגרע"י נסתפק בעניין (חזו"ע ט"ו בשבט ברכות עמ' סא) ובפרט למצות הקשות הנכססות.
היכן מצאת שכשיש כזית במצה היא ודאי המוציא?

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 1:40 pm
על ידי עזריאל ברגר
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

מאי שנא משבת אסרו-חג שנהגו לברך המוציא?

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: א' מרץ 21, 2021 4:07 pm
על ידי איתן נוי
עזריאל ברגר כתב:
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

מאי שנא משבת אסרו-חג שנהגו לברך המוציא?

הענין הוא שכשנכנס כבר פסח, לכו"ע המצה היא המוציא וכמובן שלכו"ע מותר ומצוה אף איכא.
אך כל עוד לא נכנס פסח, המצה עדיין לא הותרה.
אך לא קשה. כיון שאצל כל העולם אין חמץ ואסור חמץ, ממילא הלחם היחיד שיש כעת הוא המצה וממילא היא קיבלה כבר מזמן איסור אכילת חמץ, את ברכת המוציא.
וכן האריך בחזו"ע מגינת ורדים ועוד וכן באורל"צ. וכן הוא מסברא.

Re: צמח ההינדב"א

פורסם: א' מרץ 21, 2021 4:52 pm
על ידי איתן נוי
לבי במערב כתב:
איתן נוי כתב:איך ניתן לצרף תמונה באופן שלא תהיה פתוחה אלא בתוך קובץ?
כמדומה שאינו אפשרי.

כשמוסיפים קובץ שאינו תמונה הוא מתווסף רק בתור קובץ מצורף.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 6:24 pm
על ידי עושה חדשות
עושה חדשות כתב:ז"ל ה'נפש החיים' -
...והגע עצמך כגון אם יטריד אדם עצמו לילה הראשונה של פסח בכונת אכילת כזית מצה. שתהא האכילה בקדושה וטהרה ודביקות. וימשיך ההכנה כל הלילה עד שיומשך זמן האכילה עד לאחר שעלה השחר או לאחר נץ החמה, הרי כל טהרת מחשבתו פיגול הוא לא ירצה. ומי שאכל הכזית מצה בזמנה אף בלא קדושה וטהרה יתירה. הרי קיים מצות עשה הכתובה בתורה ותבא עליו ברכה...

מה הפשט בקטע המודגש?

העירוני לדברי המכילתא - בלילה הזה שומע אני כל הלילה תלמוד לומר ולא תותירו ממנו עד בקר וכו' לא בא הכתוב אלא ליתן תחום לבקרו של בקר ואי זה זה עמוד השחר. ולכאו' הס"ד היא עד הנה"ח.

דקדוק-שתי תורים ושני בני יונה

פורסם: א' מרץ 21, 2021 6:29 pm
על ידי איתן נוי
"תור" זה זכר או נקבה?

סיום מסכת לאחר שכבר סיים?

פורסם: א' מרץ 21, 2021 6:38 pm
על ידי איתן נוי
מי שמסיים מסכת ומכין את הקטע האחרון של הסיום בכדי שיוכל לאומרו כדבעי בשעת הסיום, האם כבר נחשב שסיים המסכת ושוב לא יוכל לעשות "סיום" שהרי סו"ס סיים כבר? וא"כ מה העצות?

Re: סיום מסכת לאחר שכבר סיים?

פורסם: א' מרץ 21, 2021 7:09 pm
על ידי ביליצר
איתן נוי כתב:מי שמסיים מסכת ומכין את הקטע האחרון של הסיום בכדי שיוכל לאומרו כדבעי בשעת הסיום, האם כבר נחשב שסיים המסכת ושוב לא יוכל לעשות "סיום" שהרי סו"ס סיים כבר? וא"כ מה העצות?


כך מסברא ,אך בילדותי ראיתי ת"ח זצ"ל שסיים ולמי שלא נכח חזר למענו שוב על הסיום .

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 8:36 pm
על ידי לבי במערב
כמדומה שבשו"ת 'חוות יאיר' (סי' ע) איתא שהסעודות לכבוד ה'סיום' עד מלאת שבעה ימים הן סעודות־מצוה. אך צ"ע אם יש להתיר עפ"ז אף לשבור התענית, וכעת לא עיינתי כה"צ בס' המלקטים וכו'.

Re: דקדוק-שתי תורים ושני בני יונה

פורסם: א' מרץ 21, 2021 8:43 pm
על ידי לבי במערב
איתן נוי כתב:"תור" זה זכר או נקבה?
זכר. ומה שנאמר 'שְׁתֵּֽי־תֹרִ֗ים', כתב הרד"ק בערכו שבא להודיענו כי הזכר והנקבה כשרים (ולכאו' ילע"ע בזה).

Re: צמח ההינדב"א

פורסם: א' מרץ 21, 2021 8:45 pm
על ידי לבי במערב
איתן נוי כתב:כשמוסיפים קובץ שאינו תמונה הוא מתווסף רק בתור קובץ מצורף.
אכן, אך בתמונה אינו כן (ואין דרך לפתרו, אם לא שיצורף בפורמט אחר).

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 8:47 pm
על ידי לבי במערב
עושה חדשות כתב:העירוני לדברי המכילתא - בלילה הזה שומע אני כל הלילה תלמוד לומר ולא תותירו ממנו עד בקר וכו' לא בא הכתוב אלא ליתן תחום לבקרו של בקר ואי זה זה עמוד השחר. ולכאו' הס"ד היא עד הנה"ח.
ייש"כ. אכן אפשר דצ"ע מה שלא הוזכר בתלמודא דילן, אך עכ"פ לכאו' הוא דעת ר"י (הדורש כעין דברי ראב"ע - בניגוד לשי' רע"ק, בעל המימרא שכשר עד הבוקר. וראה מ"ש במכדרשב"י עה"פ בלילה הזה ועה"פ ולא תותירו).

Re: דקדוק-שתי תורים ושני בני יונה

פורסם: א' מרץ 21, 2021 9:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
איתן נוי כתב:"תור" זה זכר או נקבה?

ג' מיני תורין הן: viewtopic.php?p=165628#p165628
וכמדומני שכולם זכרים.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: א' מרץ 21, 2021 9:41 pm
על ידי לבי במערב
עזריאל ברגר כתב:וכמדומני שכולם זכרים.
אכן כן הוא. הודעות אלו שייכות ל'שאלות והערות קצרות במקרא ובתרגום'.

Re: סיום מסכת לאחר שכבר סיים?

פורסם: א' מרץ 21, 2021 11:36 pm
על ידי איתן נוי
ביליצר כתב:
איתן נוי כתב:מי שמסיים מסכת ומכין את הקטע האחרון של הסיום בכדי שיוכל לאומרו כדבעי בשעת הסיום, האם כבר נחשב שסיים המסכת ושוב לא יוכל לעשות "סיום" שהרי סו"ס סיים כבר? וא"כ מה העצות?


כך מסברא ,אך בילדותי ראיתי ת"ח זצ"ל שסיים ולמי שלא נכח חזר למענו שוב על הסיום .

אז אם יש גמ' קשה, האדם יתחיל לחשוב עם הציבור או שמא יקרא ספרי ביאורים ותל"מ.
וקשה על הת"ח הנ"ל אם בא במעשיו להתיר תענית מאחר וכבר סיים ולא מיצנו סיום ע"ג סיום.

Re: ברכת המוציא על מצה בסעודה שלישית-ערב פסח שחל בשבת

פורסם: ב' מרץ 22, 2021 3:57 am
על ידי נהר שלום
איתן נוי כתב:
נהר שלום כתב:
איתן נוי כתב:האם ניתן לברך ברכת המוציא על מצה מטוגנת בסעודה שלישית של שבת זו מחד גיסא הרי עדיין לא פסח ואולי עדיין נמצא בגדר מצה של ימות השנה המוטלת בספק לגרע"י זצ"ל ודעימיה, או שמא מחר וכעת הלחם היחיד הנמצא בעולם הוא המצה ש"ד לברך המוציא?

אם במצה המטוגנת יש כזית ברכתה המוציא כמבואר בחזו"ע

אחרי הכל זה עדיין לא פסח והגרע"י נסתפק בעניין (חזו"ע ט"ו בשבט ברכות עמ' סא) ובפרט למצות הקשות הנכססות.
היכן מצאת שכשיש כזית במצה היא ודאי המוציא?

בסוף חזו"ע פסח יש חלק על ער"פ שחל בשבת, והרב כותב שם מפורש לטגן מצה עם ביצה לסעודה שלישית

Re: סיום מסכת לאחר שכבר סיים?

פורסם: ב' מרץ 22, 2021 3:59 am
על ידי נהר שלום
ביליצר כתב:
איתן נוי כתב:מי שמסיים מסכת ומכין את הקטע האחרון של הסיום בכדי שיוכל לאומרו כדבעי בשעת הסיום, האם כבר נחשב שסיים המסכת ושוב לא יוכל לעשות "סיום" שהרי סו"ס סיים כבר? וא"כ מה העצות?


כך מסברא ,אך בילדותי ראיתי ת"ח זצ"ל שסיים ולמי שלא נכח חזר למענו שוב על הסיום .

אם זה באותו יום לכאורה עדיין נחשב יום שמחתו שמותר לאכול בא, וכן לכל מי שמח עמו והשתתף קצת בלימודו

Re: סיום מסכת לאחר שכבר סיים?

פורסם: ב' מרץ 22, 2021 3:22 pm
על ידי איתן נוי
נהר שלום כתב:
ביליצר כתב:
איתן נוי כתב:מי שמסיים מסכת ומכין את הקטע האחרון של הסיום בכדי שיוכל לאומרו כדבעי בשעת הסיום, האם כבר נחשב שסיים המסכת ושוב לא יוכל לעשות "סיום" שהרי סו"ס סיים כבר? וא"כ מה העצות?


כך מסברא ,אך בילדותי ראיתי ת"ח זצ"ל שסיים ולמי שלא נכח חזר למענו שוב על הסיום .

אם זה באותו יום לכאורה עדיין נחשב יום שמחתו שמותר לאכול בא, וכן לכל מי שמח עמו והשתתף קצת בלימודו

אני לא מדבר על אם מותר לאכול. אני מדבר האם ניתן למי שאינו המסיים האם יועיל לו שיסיים בשבילו מי שכבר סיים בדרך לימודו וכעת ניגש לטקס הסיום בביהכנ"ס וכדו'?

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: ג' מרץ 23, 2021 1:04 am
על ידי יוֹסֵפֶר
במסתרים כתב:האם נתבאר גדר בל תוסיף בתפלה שכולה (ועכ"פ המנין שיהא שנַים ליום) אינה אלא מדרבנן, ואם הכוונה שיש כמו איסור (דרבנן) בהוספת תפלה, או שהוא כמו זכר ומראית עין להוספה על התמידין, וכו'.
ובכלל, אם מצינו בל תוסיף (דרבנן) במצוה דרבנן.

בית יוסף או"ח סוף סימן מח כתב:ואין לחוש אם יקרא פרשת התמיד שנית עם הציבור — כלומר ולא תימא דהוי כמקריב שני תמידין בשחרית והוי כמוסיף על המצוות דבקריאה בעלמא ליכא משום בל תוסיף


בית יוסף או"ח סימן קז בשם הרי"ף כתב:אבל אם התחיל להתפלל אדעתא דחובה ונזכר שכבר התפלל פוסק ואפי' באמצע ברכה וכדאמר רב יהודה מפני שאם בא לגומרה נמצא כמי שמקריב שני תמידין בשחרית שהוא עובר משום בל תוסיף


שם בשם הרשב"א כתב:... אדר' אלעזר קאי דאמר אינו חוזר ומתפלל כלומר אינו רשאי לחזור ולהתפלל דדילמא כבר התפלל ואיכא משום בל תוסיף...


אולי קרוב לענין זה [המשכת איסור מהעיקר לדברים מסתעפים]

בית יוסף או"ח סימן קלג כתב:כתב רבינו הגדול מהרי"א ז"ל שאין לומר פיטום הקטורת אלא מתוך הכתב שמא יחסר אחד מהסמנים ויהא חייב מיתה בקריאה כמו בהקטרה ואולי שמזה הטעם אין אומרים אותו במקצת מקומות אע"פ שאומר פרשת הקרבנות ע"כ והם דברי א"ח שכתב בשם הבעל הלכות. ואני אומר אם הלכה נקבל אבל אם לדין יש תשובה... אבל כשחיסר בקריאה מהי תיתי לן

על לשון הרשב"א יל"ע אם אפשר להוכיח כדבריך, כי באמת נראה דר"ל שיש בכך בל תוסיף, אבל מלשון הב"י בק"ז בשם הרי"ף אין ראיה, דיש לפרש שתיבת 'שהוא' קאי על המקריב שני תמידין בשחרית שהוא עובר משום בל תוסיף, והמתפלל ב' תפילות הוא רק נמצא כמוהו.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: ג' מרץ 23, 2021 1:29 am
על ידי במסתרים
יוֹסֵפֶר כתב:על לשון הרשב"א יל"ע אם אפשר להוכיח כדבריך, כי באמת נראה דר"ל שיש בכך בל תוסיף, אבל מלשון הב"י בק"ז בשם הרי"ף אין ראיה, דיש לפרש שתיבת 'שהוא' קאי על המקריב שני תמידין בשחרית שהוא עובר משום בל תוסיף, והמתפלל ב' תפילות הוא רק נמצא כמוהו.

ולכן העתקתי דברי שניהם, שאם ירצו ילמדו מזה על זה או יראו שיש בזה שני אופנים.

הכשר מכסה בד לפלאטה בשם "פלאס"

פורסם: ב' מרץ 29, 2021 8:24 pm
על ידי איתן נוי
המשתמשים בזה בימות השנה בחמץ נוהגים הכשר ע"י כביסה ותו לא. ולכאורה איך מועילה הכביסה להכשר ה"פלאס" מאחר ובולע חמץ ברתיחה הרבה יותר גבוהה?
מה גם שבולע ביבש?

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: ב' מרץ 29, 2021 8:47 pm
על ידי איתן נוי
יוסף חיים אוהב ציון כתב:פעם ראיתי בחנות ירקות שמכרו אותו, אבל חושבני שזה מר מאד.

קניתי את האנדיב ממעיין 2000 קוראים לו עולש. דווקא קצת מר.

Re: הכשר מכסה בד לפלאטה בשם "פלאס"

פורסם: ב' מרץ 29, 2021 9:13 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
איתן נוי כתב:המשתמשים בזה בימות השנה בחמץ נוהגים הכשר ע"י כביסה ותו לא. ולכאורה איך מועילה הכביסה להכשר ה"פלאס" מאחר ובולע חמץ ברתיחה הרבה יותר גבוהה?
מה גם שבולע ביבש?

פלאס היינו בגד שטמינים בו את החמין. (בלשון בני פרס ומדי)

Re: הכשר מכסה בד לפלאטה בשם "פלאס"

פורסם: ד' מרץ 31, 2021 10:42 pm
על ידי איתן נוי
מה אומר כיצד היא הכשרתו?

Re: הכשר מכסה בד לפלאטה בשם "פלאס"

פורסם: ד' מרץ 31, 2021 10:45 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
איתן נוי כתב:מה אומר כיצד היא הכשרתו?

בהשגחה ראיתי בס' הכשרות למעשה פסח (פנחסי) שכתב בעמ' מ"ב בשם הגרע"י והגריש"א שדי לכבסו ב45 מעלות.

Re: הכשר מכסה בד לפלאטה בשם "פלאס"

פורסם: ד' מרץ 31, 2021 11:06 pm
על ידי איתן נוי
.

Re: ◆ שאלות קצרות בהלכתא ובשמעתתא ◆

פורסם: ד' מרץ 31, 2021 11:16 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
חזו"ע פסח עמ' ק"ס אשרי האיש עמ' שמ"ז. (א"ל הרב אפרתי שאין לסמוך על א"ה).

◆ הגעלת כלי שעברו עליו יב"ח מבשר לחלב ◆

פורסם: ו' אפריל 02, 2021 1:35 am
על ידי לכשיבקע
נשאלתי האם מותר להגעיל בבית סיר כשנראה בשרי מפסח שנה שעברה על מנת שיהיה חלבי השנה?
הסיר נקי בלא שמנונית, ולא נשתמשו בו השנה.
האם גם בכך מחמירים כהרמ''א באו''ח תנא שלא להגעיל מבשר בחלב, או דכיון דעברו יב''ח שרי אף בכה''ג.
בברכת התורה.