ידועים דברי התוס' [קידושין ה. ב"ק כה.] שאי אפשר לפרוך ק"ו מסברא, מכיון שכל זה מכניסים לק"ו והק"ו מוכיח הא גופא שאין זו סיבה לחומרא, וכגון בשן ורגל אי אפשר לפרוך מה לשן ורגל שכן הזיקן מצוי ולכן משלם ברשות הניזק נזק שלם, שהרי אנו רואים שחומרא זו מסברא לא הועילה לחייבו ברה"ר וע"כ שאין זו סיבה להחמיר, אבל בחומרא שכתובה בפסוק כתבו התוס' שלא שייך לומר כ"ז אכניס, שהרי סוכ"ס מצינו שהתורה החמירה בו.
אני מבין מסברא שמה מצינו אפשר לפרוך מסברא ולא שייך לומר כ"ז אכניס, שהרי אין זה ענין לקל וחמור. אשמח אם מישהו יעלה אחד שדיבר על כך מפורשות, או הוכחה לענין זה או שלא צריך כלל הוכחה..
עוד אשמח להבין, האם בכל פירכא שייך לומר כ"ז אכניס, כלומר שאין שום מקום בש"ס שהפירכא על ק"ו הוא מסברא, ויתירה מזאת שהרי לתוספות היה צד שאומרים כ"ז אכניס גם בחומרא הכתובה, וא"כ לא שייך לפרוך כלל ק"ו, לא מסברא ולא מחומרא. אלא כנראה שלא בכל פירכא זה שייך. אשמח להבהרות או להפניות והעלאות.