אם תמצי לומר שמקודשת, אז:
אמר לאחיינתו: "הרי את מקודשת - לדודך היחיד - בטבעת זו", מקודשת?
אם תמצי לומר שמקודשת, אז:
מי - שאין לו אחים - ושאמר לפלונית: "הרי את כלת אבי בטבעת זו", מקודשת?
בן אליהו כתב:אין כאן חיסרון דכי תקיח.
אפרקסתא דעניא כתב:אם אביו חי וייתכן שיוליד עוד בנים, הרי אין ברירות במושג כלת אבי שהכוונה שתהיה אשתו, אלא שאולי יש כאן ידיים מוכיחות למחצה.
עזריאל ברגר כתב:לגבי שני הסעיפים הראשונים:
מאי שנא מ"הרי בתך מקודשת לי" או "אחת מבנותיך לאחד מבני", או "הראויה מכם לביאה תתקדש לי"?
בכולם ברור שתופסים קידושין, עכ"פ מספק.
בן אליהו כתב:אין כאן חיסרון דכי תקיח. אין כאן חסרון של הנידון של הרשב"א הידוע שהעדים לא יודעים את כוונת המקדש. ולכן נראה: שלא גרע מהיה מדבר עמה על עסקי גיטה וקידושיה, ומקודשת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 240 אורחים