לשיטת הרמב"ם נהגו כרבי אלעאי דוקא בראשית הגז ולא במתנות (זרוע לחיים וקבה), אבל לשיטת רש"י שכתב 'הוא הדין במתנות', חזינן דלגמרי נהגו כרבי אלעאי, בכל דבריו.
והנה הסיקו (בחולין קל"ו א') דלשיטת רבי אלעאי תבואת השותפין פטורה מתרומה.
ויש לעורר דלפ"ז אין לברך על הפרשת תרומה הניקחת מן השוק, כיון שהרבה מן המגדלים אין האדמה שלהם אלא הם שותפין בה, וממילא לר' אלעאי דנהגינן כוותיה הרי הם פטורים מן התרומה.
אשמח לדעת אם יש כאן טעות או שזה נכון.