מה שנכון נכון כתב:יש לדון גם משום נתינת עיניו בכוס. ערמ"א קפג, ד; תעב, טו ומ"ב.
מה שנכון נכון כתב:גם הרמ"א שכתב לא לקחת כוס שפיו צר מדבר באופן שהוא פתוח מלמעלה. [וראה בד"מ שאינו יכול לתת עיניו היטב בו].
מה שנכון נכון כתב:הרמ"א מדבר על כוס עשוי כעין פעמון הפוך. ראה בהערות על הד"מ סי' קפג במהדורת מכון ירושלים.
יושב סתר כתב:כמובן שצ"ל שפתחו לפני שבת כי רוב הפוסקי דורנו סוברים שזה מחתך דאו'.
[אם פתחו באיסור יל"ד שהמשקה מוקצה. יש איסור נוסף לאכול מוקצה מעבר לאיסור טלטול.]
ברוך00 כתב:יושב סתר כתב:כמובן שצ"ל שפתחו לפני שבת כי רוב הפוסקי דורנו סוברים שזה מחתך דאו'.
[אם פתחו באיסור יל"ד שהמשקה מוקצה. יש איסור נוסף לאכול מוקצה מעבר לאיסור טלטול.]
וכמובן צ"ל שבכה"ג צריך להקפיד שלא יהיה גילוי
יושב סתר כתב:ברוך00 כתב:יושב סתר כתב:כמובן שצ"ל שפתחו לפני שבת כי רוב הפוסקי דורנו סוברים שזה מחתך דאו'.
[אם פתחו באיסור יל"ד שהמשקה מוקצה. יש איסור נוסף לאכול מוקצה מעבר לאיסור טלטול.]
וכמובן צ"ל שבכה"ג צריך להקפיד שלא יהיה גילוי
אני שומע נימת שחוק בדברים.
חבל שאתה לא בודק בספרים של ימינו, ארחות שבת וכו', הכל מבואר כשמלה
יושב סתר כתב:כמובן שצ"ל שפתחו לפני שבת כי רוב הפוסקי דורנו סוברים שזה מחתך דאו'.
[אם פתחו באיסור יל"ד שהמשקה מוקצה. יש איסור נוסף לאכול מוקצה מעבר לאיסור טלטול.]
יושב סתר כתב:ברוך00 כתב:יושב סתר כתב:כמובן שצ"ל שפתחו לפני שבת כי רוב הפוסקי דורנו סוברים שזה מחתך דאו'.
[אם פתחו באיסור יל"ד שהמשקה מוקצה. יש איסור נוסף לאכול מוקצה מעבר לאיסור טלטול.]
וכמובן צ"ל שבכה"ג צריך להקפיד שלא יהיה גילוי
אני שומע נימת שחוק בדברים.
חבל שאתה לא בודק בספרים של ימינו, ארחות שבת וכו', הכל מבואר כשמלה
בברכה המשולשת כתב:לענ"ד עלולה להיות בזה בעיה של הקריבהו נא לפחתך (וגם לפוסקים שהתירו קידוש בכוס ח"פ, כי פחית זילא טפי, לענ"ד)
מה שנכון נכון כתב:הרמ"א מדבר על כוס עשוי כעין פעמון הפוך. ראה בהערות על הד"מ סי' קפג במהדורת מכון ירושלים.
מה שנכון נכון כתב:יש לדון גם משום נתינת עיניו בכוס. ערמ"א קפג, ד; תעב, טו ומ"ב.
ברוך00 כתב: הגר"י זילברשטיין שליט"א השיב: פחית לקידוש, מצוין, זה כלי, ואין בזה שום חסרון. אולי זה לא מכובד לאנשים מכובדים לשתות, אבל אין פסול כזה לקידוש..
בברכה המשולשת כתב:ברוך00 כתב: הגר"י זילברשטיין שליט"א השיב: פחית לקידוש, מצוין, זה כלי, ואין בזה שום חסרון. אולי זה לא מכובד לאנשים מכובדים לשתות, אבל אין פסול כזה לקידוש..
ומה עם הקריבהו נא, כפי שצויין לעיל?
ברוך00 כתב:בברכה המשולשת כתב:ברוך00 כתב: הגר"י זילברשטיין שליט"א השיב: פחית לקידוש, מצוין, זה כלי, ואין בזה שום חסרון. אולי זה לא מכובד לאנשים מכובדים לשתות, אבל אין פסול כזה לקידוש..
ומה עם הקריבהו נא, כפי שצויין לעיל?
מצ"ב תשובה מפורטת של הגר"י זילברשטיין מתוך קובץ ווי העמודים עם התייחסות לטענה שהעלתם הקריבהו נא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 224 אורחים