לכאורה הסברא הפשוטה היא שלסגור מכסה של קדירה שלא נתבשלה כ"צ העומדת על האש יש בזה משום מגיס, וכן ראיתי שפשיטא לבעלי הוראה בספרי זמננו [שש"כ, ארחות שבת].
אלא שהוקשה לי שהרי שיטת הרמב"ם שגזירת הטמנה במוסיף הבל מבע"י היא, שמא ירתח ויצטרך לגלות ולחזור ולהטמין. וא"כ למה שלא נחשוש כן בשהיה כל שלא נתבשל כ"צ [בגרו"ק לרבנן ובאינה גרו"ק לחנניה וכן בקדירה חייתא], ובזה הוא חשש דאורייתא גמור שיצטרך לפתוח מכסה הקדירה ולחזור לכסות.