יהושע100 כתב: יש לציין שאין ביה"ד נכנס לסוגיה אחרי מי הולך הוולד. אחרי בעלת הביצית או אחר היולדת והאמת שאינו עוסק בהלכה יותר על המידה אלא בתביעה כלפי המדינה כנ"ל..
הוה אמינא כתב:יש אסמכתא להקל בגיור מספק בקבלת מצוות?
וגם אם כן [לא שידוע לי] האם זה ישאר זכות לקטינים שיחול שלא בפניהם ע"י בי"ד?
פלוריש כתב:פורסם שהרב אהרן בוטבול והרב זבדיה כהן פתחו במבצע לגייר את כל ילדי הivf.
פלוריש כתב:הוה אמינא כתב:יש אסמכתא להקל בגיור מספק בקבלת מצוות?
וגם אם כן [לא שידוע לי] האם זה ישאר זכות לקטינים שיחול שלא בפניהם ע"י בי"ד?
גירות של קטנים חלה כי זכות היא להם. וכאשר משערים שכשיגדלו לא יקיימו מצוות, יש לדון האם זו זכות או חובה, וזו אחת מנקודות המחלוקת הגדולות בגיור קטינים.
והציע הרב עזרא ביק (אסיא צג-צד) שלאדם שזהותו מסופקת זו זכות לכו"ע, כי ספק גוי ספק יהודי חייב בכל המצוות ואסור הן ביהודיה והן בגויה, ועדיף לו להיעשות יהודי גמור.
יואל שילה כתב:פלוריש כתב:פורסם שהרב אהרן בוטבול והרב זבדיה כהן פתחו במבצע לגייר את כל ילדי הivf.
כוונתך כמובן לגיור ילדי הivf מתורמת זרה, כי ivf הוא ראשי התיבות של 'הפריה חוץ רחמית' [Invitrofertilization] - שעל פי רוב מבוצעת בבעל ואשתו המתקשים בפוריות.
בברכה המשולשת כתב:נכון שזו מחלוקת, אך דעת רוה"פ שגיור כזה הוא חספא בעלמא, וממילא הוא לא יהיה יהודי גמור גם אחרי ביצוע תהליך גיור כזה.
פלוריש כתב:הוה אמינא כתב:יש אסמכתא להקל בגיור מספק בקבלת מצוות?
וגם אם כן [לא שידוע לי] האם זה ישאר זכות לקטינים שיחול שלא בפניהם ע"י בי"ד?
גירות של קטנים חלה כי זכות היא להם. וכאשר משערים שכשיגדלו לא יקיימו מצוות, יש לדון האם זו זכות או חובה, וזו אחת מנקודות המחלוקת הגדולות בגיור קטינים.
והציע הרב עזרא ביק (אסיא צג-צד) שלאדם שזהותו מסופקת זו זכות לכו"ע, כי ספק גוי ספק יהודי חייב בכל המצוות ואסור הן ביהודיה והן בגויה, ועדיף לו להיעשות יהודי גמור.
פלוריש כתב:יואל שילה כתב:פלוריש כתב:פורסם שהרב אהרן בוטבול והרב זבדיה כהן פתחו במבצע לגייר את כל ילדי הivf.
כוונתך כמובן לגיור ילדי הivf מתורמת זרה, כי ivf הוא ראשי התיבות של 'הפריה חוץ רחמית' [Invitrofertilization] - שעל פי רוב מבוצעת בבעל ואשתו המתקשים בפוריות.
אכן, זה הדיון, קרא את פסק הדין שבראש האשכול.בברכה המשולשת כתב:נכון שזו מחלוקת, אך דעת רוה"פ שגיור כזה הוא חספא בעלמא, וממילא הוא לא יהיה יהודי גמור גם אחרי ביצוע תהליך גיור כזה.
א. ברור לי שסברתו של הרב ביק לא תהיה מוסכמת על כולם, כי לחלק מהאוסרים הדעה השניה כלל אינה דעה, אלא שאני ניסיתי להבין את הפסק של הרב זבדיה והרב בוטבול.
ב. לפי האוסרים גיור כזה הוא חספא בעלמא בגלל שהוא חובה ולא זכות, האם אין מקום לטענה שבמקרה כזה זו כן זכות ולכן יחול גם לדעתם? אם יתגייר הוא יעבור עבירה על זה שאינו יקיים מצוות, אבל במקרה שלנו גן אם יישאר במצבו הוא יעבור עבירה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 294 אורחים