ז"ל תש' הרשב"א (ג,ריד) "לא ידעתי להם מקום שיסמכו בו שאם מפני שנתערב החומץ בתוך הדבש ובטל במיעוטו, זה אינו שהרי עקרו כך וכל שעקרו כך אינו בטל במיעוטו כענין ארבעה מיני מדינה וכ"ש באיסור יין נסך".
לכאו' יש כאן כלל חדש; כל עניני "נותן טעם" וטעם כעיקר, זה רק בנפילה אקראית של איסור לתוך היתר, אבל אם זה חלק מה"מתכון" של המאכל, כל שעיקרו כך אינו בטל במיעוטו.
דברי הרשב"א הובאו בב"י סי' קלד, ובשאר פוסקים, ואמנם הנוב"י כבר העיר שאף לפי הרשב"א אין כאן אלא איסור דרבנן. ומ"מ זה לא כ"כ ממעט את גודל הפליאה, שהלכה חדשה נשנית כאן, ובכל אריכות דברי הסוגיות והפוס' בהל' תערובות לא הדגישו ענין זה כלל.
מי חכם ויבאר לי אלה.