עזריאל ברגר כתב:לכאורה תלוי עד כמה הם נפרדים.
אם הם ישנים באותו חדר, ואוכלים מאותו המטבח - ברור שהם עדיין משפחה אחת, גם אם אינם מקיימים תשה"מ ובדעתם להתגרש.
אם יש להם חדרים נפרדים, וחשבונות בנק נפרדים, ואינם אוכלים זה ממאכלו של זה וכו' - לכאורה הם חייבים בהדלקה נפרדת, כמו שני בחורים בשני חדרי פנימיה.
ובכל הנ"ל אינני רואה חילוק בין נר חנוכה לנר שבת.
כדכד כתב:לענ"ד ההלכה של אשתו כגופו היא כל זמן שהיא אשתו מדינא ואין משנה כלל מה שבדעתם להתגרש
עזריאל ברגר כתב:כדכד כתב:לענ"ד ההלכה של אשתו כגופו היא כל זמן שהיא אשתו מדינא ואין משנה כלל מה שבדעתם להתגרש
אינני זוכר אם יש גדר "אשתו כגופו" לגבי נרות (שבת וחנוכה), או שהגדר הוא לפי הממון המשותף.
ישא ברכה כתב:המושג של אשתו כגופו אינו מובן בהקשר הזה, ובמקור הוא נאמר לענין קרובים, שקרובי האשה הם כקרובי הבעל.
דרופתקי דאורייתא כתב:נראה דפשוט לכם, שהאשה יוצאת י"ח נ"ח בגלל ש"אשתו כגופו", וזה דבר חידוש, שהרי הנשים בלא"ה אינם מדליקות, גם לבני אשכנז שהבנים מדליקים הבנות לא, והרי את הבנות א"א לפטור מטעם אשתו כגופו.
ולפי פשוטו הטעם הוא שהחיוב של נ"ח הוא חיוב על "נר איש וביתו", שהאיש מדליק ומוציא י"ח כל מי שבבית. (ואמנם צ"ב באמת מדוע אצל נשים לא מצינו מהדרין מן המהדרין, כדלהלן)
ואמנם טעם זה של אשתו כגופו מובא במשנ"ב, אבל כמדומני שיש בזה סתירה במשנ"ב.
והאם היה בפורום אולי אשכול לבאר באמת טעם פטור הבנות מהלדקת נ"ח לבני אשכנז דמהדרין מן המהדרין היינו שכאו"א מדליק בפני עצמו?
דרופתקי דאורייתא כתב:נראה דפשוט לכם, שהאשה יוצאת י"ח נ"ח בגלל ש"אשתו כגופו", וזה דבר חידוש, שהרי הנשים בלא"ה אינם מדליקות, גם לבני אשכנז שהבנים מדליקים הבנות לא, והרי את הבנות א"א לפטור מטעם אשתו כגופו.
ולפי פשוטו הטעם הוא שהחיוב של נ"ח הוא חיוב על "נר איש וביתו", שהאיש מדליק ומוציא י"ח כל מי שבבית. (ואמנם צ"ב באמת מדוע אצל נשים לא מצינו מהדרין מן המהדרין, כדלהלן)
ואמנם טעם זה של אשתו כגופו מובא במשנ"ב, אבל כמדומני שיש בזה סתירה במשנ"ב.
והאם היה בפורום אולי אשכול לבאר באמת טעם פטור הבנות מהלדקת נ"ח לבני אשכנז דמהדרין מן המהדרין היינו שכאו"א מדליק בפני עצמו?
דרופתקי דאורייתא כתב:נראה דפשוט לכם, שהאשה יוצאת י"ח נ"ח בגלל ש"אשתו כגופו", וזה דבר חידוש, שהרי הנשים בלא"ה אינם מדליקות, גם לבני אשכנז שהבנים מדליקים הבנות לא, והרי את הבנות א"א לפטור מטעם אשתו כגופו.
ולפי פשוטו הטעם הוא שהחיוב של נ"ח הוא חיוב על "נר איש וביתו", שהאיש מדליק ומוציא י"ח כל מי שבבית. (ואמנם צ"ב באמת מדוע אצל נשים לא מצינו מהדרין מן המהדרין, כדלהלן)
ואמנם טעם זה של אשתו כגופו מובא במשנ"ב, אבל כמדומני שיש בזה סתירה במשנ"ב.
והאם היה בפורום אולי אשכול לבאר באמת טעם פטור הבנות מהלדקת נ"ח לבני אשכנז דמהדרין מן המהדרין היינו שכאו"א מדליק בפני עצמו?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:כבר חקר בזה החוקר הנודע ר' גמליאל רבינוביץ בעל פרד"י החדש וקיבל עשרות תשובות מכל המוצי"ם וע"ע בשו"ת משנת יוסף הנדמ"ח, ושו"ת אבני דרך,וקובץ יתד המאיר .[כתבתי מזכרוני הקט].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים