כח עליון כתב:בנידון זה דעת החזו"א לענין עירובין דבעינן ג' מחיצות מה"ת, דכל שהוא פחות מאלכסון המרובע חשיב ג' מחיצות (בערך כך)
זאת אומרת ש(אלכסון המרובע הוא) 90 מעלות נחשב כב' דפנות, אבל פחות מכך נחשב כג' דפנות.
ר' ניסים קרליץ (ואולי עוד) למד דין זה גם לענין סוכה.
(אע"פ שהיה מקום בדין לחלק, דשאני סוכה דבעיא 'ג' דפנות' כדדרשינן מקרא, ולא רק שיהיה רשות היחיד ומקום לעצמו ע"י מחיצות באיזה עמידה כל שהיא)
דוק וחלד כתב:אני התכוונתי להפך בשיפוע שהוא יותר מ-90 מעלות ולא פחות וא"כ זה בדיוק הפוך מהנידון של החזו"א ולא יחשב ג' דפנות.
ואולי אפשר לדייק מדבריו שאם כאשר השיפוע קטן מ-90 מעלות הוי ג' דפנות א"כ כשעולה על 90 מעלות אולי לא הוי אלא דופן אחת ודו"ק.
עושה חדשות כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=31&t=11309&p=489095&hilit#p489095
שומע ומשמיע כתב:לכאורה תלוי ב45 מעלות, לא?
כח עליון כתב:אם יש שם מקום ראוי לסוכה, מה אכפת לי שהדפנות בזוית מצומצמת, ואם לאו לאו (וכמו שהעיר לפני כן מלבב)
דוק וחלד כתב:שומע ומשמיע כתב:לכאורה תלוי ב45 מעלות, לא?
אם כבר 90 מעלות שזו זוית ישרה
ובכל זאת לא נראה לי שצריך עד כדי כך לדקדק בדופן שתהיה בזוית ישרה
שומע ומשמיע כתב:סליחה התכוונתי 135 מעלות.
דוק וחלד כתב:שומע ומשמיע כתב:סליחה התכוונתי 135 מעלות.
מה יש ב-135 אם כבר מתחת ל-145 שזה אמצע הדרך בין 90 ל-180.
דוק וחלד כתב:ראיתי משמו של החזו"א (ראיתי זאת במשנ"ב דירשו שס"ג לא במקור) שכתב לגבי עירובין דאם אחת הדפנות אין השיפוע שלה מוחלט אלא רק נוטה מעט,
הגדר בזה להיחשב דופן נוספת הוא כל שהשיפוע הוא בנטיה כזו שבתוך אורך של ארבע אמות הוא תוחם י' טפחים מהרוח הנוספת.
אך אם כדי לחצוץ מרוח זו שיעור י' טפחים נדרש אורך מחיצה של יותר מד' אמות אינו דופן נפרדת אלא עיקום של הדופן הסמוכה.
ונראה דהוא הדין לנ"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 219 אורחים