ברוך00 כתב:א. מה המקור ללבוש טלית גדול הרי יש לנו טלית קטן, והיום הט"ק שלנו כשרות ללא שום ספק.
ב. ועוד יל"ע למה רק האנשים ולא הבחורים?
ג. נפסק בשו"ע ומקורו בטור נכון לשים את הטלית על הראש. השאלה מזה הדין הזה. המג"א לומד שנכון לשים טלית על הראש כי כתוב בגמ' שמי ששם סודרא על הראש יש לו יר"ש אז כדי שיהיה יר"ש שמים טלית. כדי שתתפלל בהכנעה. ומוסיף המג"א שבגמ' קידושין כתוב שכל הענין של אימה זה רק לנשואים ולא לבחורים.
ד. ויל"ע למה במנחה ומעריב לא שמים סודר על הראש?
א. בט"ק שלנו אין 'עיטוף', שאין אנו מתעטפים בה אלא רק לובשים אותה, ולפי חלק מדעות הראשונים לא מקיימים בכך המצוה לכה"פ לכתחילה, ולכן אנו מוסיפים גם ט"ג לפחות לשעת התפילה. (כן מבואר בדרכי משה ריש סי' ח).
ב. חדא מתורצת בחברתה, כיון שעיטוף הט"ג שלנו הוא כדי לצאת אליבא דכ"ע על צד היותר טוב, הבחורים מקיימים את עיקר המצוה בט"ק, שלמסקנת הש"ע סי' ח ס"ג מתקיים בזה עיקר מצות ציצית.
ג. בב"י סי' ח בשם תרומת הדשן משמע שזהו חשש מצד עיקר הדין שהעיטוף צריך להיות גם כן בראש, ולכן נזהרים לכל הפחות בשעת הברכה ובתפילת י"ח. המג"א מוסיף שיש עוד עניין בכיסוי הראש משום הכנעה, שמצד זה מתאים בעיקר לנשואים. אבל מצד הסברא שהעיטוף צריך להיות בראש שייך ג"כ לבחורים, אלא שבלא"ה הבחורים מקיימים את עיקר הדין לכתחילה בט"ק.
ד. מצד ההכנעה זה מתקיים חלקית אם חובש מגבעת. אבל אה"נ ש'העיטוף בשעת התפילה' המוזכר ברמב"ם סוף פ"ג מהל' ציצית אינו מתקיים בשלימותו (אלא בקהילות תימן שנהגו לפחות בליל שב"ק להתעטף).