מלבב כתב:האם זה בגלל שפוסקים כרבי יהודה, או שאין כלל הכרעה רק דעביד מר עביד מועיל גם לדאורייתא?
כדכד כתב:לכאורה אין הרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
כדכד כתב:לכאורה אין הרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
מלבב כתב:כדכד כתב:לכאורה אין הרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
אולי זאת כוונת ר"ת בקושי ו האיך מתפללים מנחה מאוחר, וע"ז תירץ שלענין תפילה הקילו לסמוך על רבנן.
מלבב כתב:כדכד כתב:לכאורה אין הרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
א"כ מה קושיות המרדכי איך עושים קידוש מבעוד יום, הרי סמכינן על רבי יהודה בדאורייתא?
מלבב כתב:א"כ מה קושיות המרדכי איך עושים קידוש מבעוד יום, הרי סמכינן על רבי יהודה בדאורייתא?
כדכד כתב:מלבב כתב:כדכד כתב:לכאורה אין הרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
א"כ מה קושיות המרדכי איך עושים קידוש מבעוד יום, הרי סמכינן על רבי יהודה בדאורייתא?
המרדכי סובר שיוצאים בק"ש של ערבית מפלג המנחה?
שומע ומשמיע כתב:
בזמן שמפלג המנחה בודאי לא התחיל היום החדש, כי סו"ס עדיין יש שמש. אלא שכיון שהאור מתמעט והולך ומידת הלילה משתלטת, הרי שהמעשים שנעשים בזמן זה מצטרפים ללילה שבא אח"כ. אבל החיוב הוא מצד הלילה וכל עוד שלא הגיע הלילה לא חל החיוב.
כדכד כתב:לכאורה אין הכרעה כר' יהודה ולפ"ז דעביד כמר עביד מועיל לדאורייתא. הרי הם מתירים להתפלל מנחה ביום אחר אחר פלג המנחה
כדכד כתב:זה נאמר רק כשלא נאמר כיצד לנהוג
בנ"ד מפורש בגמרא שדעביד כמר עביד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים