מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 29, 2020 6:28 pm

מדוע בשם ב"ן האות הקטנה קודמת? [איני מקובל רק שמעתי]

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ב' יוני 29, 2020 6:32 pm

אולי משום שצירוף האותיות באופן הזה יוצר מלה וכך קל יותר לזכור

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' יוני 29, 2020 6:43 pm

ספר עטרת פ״ז:
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg (52.9 KiB) נצפה 7054 פעמים

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 29, 2020 6:46 pm

מי מחברו?
נערך לאחרונה על ידי יוסף חיים אוהב ציון ב ב' יוני 29, 2020 6:48 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

פלגינן
הודעות: 3232
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי פלגינן » ב' יוני 29, 2020 6:47 pm

אמר לי פעם ר' צבי חשין כמדומני בשם הגר"א בצעירותו שב"ן בגימטריא 'שבת' (נ' סופית = 700) כי ב"ן הוא שם של שבת. מן הסתם איני מדייק כלל.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' יוני 29, 2020 6:51 pm

פלגינן כתב:אמר לי פעם ר' צבי חשין כמדומני בשם הגר"א בצעירותו שב"ן בגימטריא 'שבת' (נ' סופית = 700) כי ב"ן הוא שם של שבת. מן הסתם איני מדייק כלל.

כן הוא בס' עדן מקדם באוצר.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ג' יוני 30, 2020 12:20 am

שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg

מיהו בעל ספר זה?

גל של אגוזים
הודעות: 1266
הצטרף: א' מרץ 08, 2020 5:27 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי גל של אגוזים » ג' יוני 30, 2020 12:49 am

שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg


ייש"כ גדול. לפני זמן זמנים טובא ראיתי באחד מספרי הרבי מליובאוויטש נבג"מ שמביא דבר זה ממש בשם 'ספר אחד ואיני זוכר שמו' [בערך בזה הלשון], ועכשיו החזרת אבידתי (אבידתו).

אולי יועיל נא הרב לבי במערב להזכירנו איפוא הביאו הרבי מליובאוויטש נבג"מ.
נערך לאחרונה על ידי גל של אגוזים ב ג' יוני 30, 2020 1:03 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4658
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ג' יוני 30, 2020 12:50 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg

מיהו בעל ספר זה?

כעת ראיתי שבעדן מקדם יש חלק הנקרא עטרת פז.

גל של אגוזים
הודעות: 1266
הצטרף: א' מרץ 08, 2020 5:27 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי גל של אגוזים » ג' יוני 30, 2020 12:58 am

עכשיו מצאתי שכבר הובא בס' בני יששכר מאמרי שבת מאמר ט' אות י"ב

גל של אגוזים
הודעות: 1266
הצטרף: א' מרץ 08, 2020 5:27 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי גל של אגוזים » ג' יוני 30, 2020 1:02 am

גל של אגוזים כתב:
שמואל דוד כתב:ספר עטרת פ״ז:
FD1EEA6D-FE3A-4712-A66A-4C07AD4BF281.jpeg


ייש"כ גדול. לפני זמן זמנים טובא ראיתי באחד מספרי הרבי מליובאוויטש נבג"מ שמביא דבר זה ממש בשם 'ספר אחד ואיני זוכר שמו' [בערך בזה הלשון], ועכשיו החזרת אבידתי (אבידתו).

אולי יועיל נא הרב לבי במערב להזכירנו איפוא הביאו הרבי מליובאוויטש נבג"מ.


מצאתיה ב"ה ב'אגרות קודש' כרך א' מכתב צ"ו ע"ש.

שמואל דוד
הודעות: 6472
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' יוני 30, 2020 2:24 am

עטרת פ״ז (אלבז)

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' יוני 30, 2020 2:40 am

גל של אגוזים כתב:מצאתיה ב"ה ב'אגרות קודש' כרך א' מכתב צ"ו ע"ש.
אכן, ע' קעט־קפ. יעו"ש.

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ג' יוני 30, 2020 5:55 am

ידוע מר' שמשון מאוסטרופולי: "מפני מה תלתא פשוטין וחד מהופך? מפני שחותמו של הקב"ה אמת".

מענה איש
הודעות: 1022
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מענה איש » ג' יוני 30, 2020 7:31 am

פרפרת מתוך עלון בית נאמן פרשת חקת.
בית נאמן.jpg
בית נאמן.jpg (128.01 KiB) נצפה 6949 פעמים

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ג' יוני 30, 2020 7:59 am

מענה איש כתב:פרפרת מתוך עלון בית נאמן פרשת חקת.
בית נאמן.jpg

מובא גם ב'אור לישרים' לר' זרח איידליץ דרוש יב, בשם ר"ש מאוסטרופולי.

בריושמא
הודעות: 1324
הצטרף: ה' אוקטובר 07, 2010 1:32 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי בריושמא » ג' יוני 30, 2020 8:20 am

לא ננעלו שערי גימטריאות וחידות ורמזים ומספרים קטנים וגם גדולים. הפלא ופלא.

וכיוון שהסבירו בטוב טעם ודעת ובינה והשכל מדוע ב"ן ולא נ"ב, אשאלה:
מדוע סידרו מ"ה ואחר ב"ן, והלא היה צריך לסדר ב"ן ואחר מ"ה,
שהרי מקרא מפורש הוא: 'בגדול החל ובקטן כִּלָּה'?

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ג' יוני 30, 2020 12:41 pm

משום שמשפיע קודם למקבל

תוכן
הודעות: 6226
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי תוכן » ג' יוני 30, 2020 1:09 pm

ע"ב מ"ה ב"ן הן מילים. ס"ג אי אפשר להגיד להיפך.

לבי במערב
הודעות: 9206
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי לבי במערב » ג' יוני 30, 2020 6:42 pm

אף 'סג' תיבה היא (תהלים נג, ד).

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ג' יוני 30, 2020 8:30 pm

בריושמא כתב:לא ננעלו שערי גימטריאות וחידות ורמזים ומספרים קטנים וגם גדולים. הפלא ופלא.

וכיוון שהסבירו בטוב טעם ודעת ובינה והשכל מדוע ב"ן ולא נ"ב, אשאלה:
מדוע סידרו מ"ה ואחר ב"ן, והלא היה צריך לסדר ב"ן ואחר מ"ה,
שהרי מקרא מפורש הוא: 'בגדול החל ובקטן כִּלָּה'?


משום מערת המכפלה.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ד' יולי 01, 2020 11:35 am

מה הקשר?

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ד' יולי 01, 2020 7:45 pm

כדכד כתב:מה הקשר?


לצערי אינני זוכר היכן ע"מ להורות באצבע, אך זכורני כי פעם כשעברתי בין הבתרים (שכן עדיין לא זכיתי להשתלם בחכמה זו,) ראיתי כתוב שאף שמניין ב"ן גדול ממניין מ"ה, מ"מ בחינת מ"ה עליונה יותר, היות והויה דמ"ה היא הויה מלאה באלפין, משא"כ הויה דב"ן שאף שמניינה גבוה יותר אינה מלאה, אלא רק כפולה, דהיינו, שמלבד באות היו"ד איננו ממלאים בה אלא את אותיות השורש. (ושמא גם הו"ד עולים למניין י', ואינני זוכר)
עניין הויה דב"ן מבואר בשער הפסוקים גבי מערת המכפלה, אך ההשוואה לשאר המילואים איננה שם.
ועמי תלין משוגתי.

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 02, 2020 11:32 am

מ"ש כת"ר פה הוא מקביל למה שאני כתבתי קודם שהמשפיע קודם למקבל אבל באמת לא הבנתי את ענין מערת המכפלה

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ה' יולי 02, 2020 5:39 pm

כדכד כתב:מ"ש כת"ר פה הוא מקביל למה שאני כתבתי קודם שהמשפיע קודם למקבל אבל באמת לא הבנתי את ענין מערת המכפלה


כדכד כתב:משום שמשפיע קודם למקבל


כדכד כתב:מה הקשר?


דבריך סתומים מדברי.

את עניין מערת המכפלה לא תבין עד שלא תעיין בשער הפסוקים ,פרשת חיי שרה; כמו שכתבתי.

(אני מוחה על הכת"ר.)

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 02, 2020 5:43 pm

התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ה' יולי 02, 2020 5:51 pm

כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".


אם כוונתך הייתה שבחינת מ"ה משפיעה בבחינת ב"ן, כמו שידוע לכל בר בי רב, אז וודאי שתשובה זו אינה מן העניין, שעד שכבר רומז מ"ה למה שרומ"ז ורומז ב"ן למה שרומז, כל כתבי האר"י מלאים רמזים לכך. כוונת הרב ברי הייתה לשאול מדוע מעיקרא נקבע כך.
אם כוונת למשהו אחר, אז אינני מבין לשם מה לענות בצורה שלא מובנת. שהרי תוכן דבריך לא יתברר אלא למי שכבר ידעם, ואזי איזו תועלת יש בתשובה זו, מלבד שידעו אותם חכמים המבינים דבריך, שגם לך נגלה רז זה?

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ה' יולי 02, 2020 5:53 pm

נ.ב.
ואני לא חושב שמה שכתבתי מסובך. הדבר המונח בזכרוני הוא שאנו דנים היררכיה מספרית במילואים, אשר אינם אלא מילואי עס"מ. הויה דבן, אף שיש בה כביכול "הכנה" למילוי, סו"ד איננה מלאה. דהוו הכפולה לא מילוי ווין תחשב, אלא מילוי ריק. וכן מילוי הה' דההין, אינם אלא כפילות הה', וממילא הוויה זו היא בדרגה פחותה יותר מג' הוויות המלאות ממש.

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ה' יולי 02, 2020 5:56 pm

מערת המכפלה.png
מערת המכפלה.png (454.25 KiB) נצפה 6729 פעמים

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 02, 2020 5:58 pm

מגדל כתב:
כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".


אם כוונתך הייתה שבחינת מ"ה משפיעה בבחינת ב"ן, כמו שידוע לכל בר בי רב, אז וודאי שתשובה זו אינה מן העניין, שעד שכבר רומז מ"ה למה שרומ"ז ורומז ב"ן למה שרומז, כל כתבי האר"י מלאים רמזים לכך. כוונת הרב ברי הייתה לשאול מדוע מעיקרא נקבע כך.
אם כוונת למשהו אחר, אז אינני מבין לשם מה לענות בצורה שלא מובנת. שהרי תוכן דבריך לא יתברר אלא למי שכבר ידעם, ואזי איזו תועלת יש בתשובה זו, מלבד שידעו אותם חכמים המבינים דבריך, שגם לך נגלה רז זה?

לא הבנתי מה אתה רוצה.
מ"ה הוא משפיע וב"ן הוא מקבל.
הרב בריושמא שאל מדוע סדר המילואים לא נכתב לפי הערך המספרי שלהם ובערך מספרי ב"ן גדול יותר.
על כך עניתי שהסדר נקבע כך בגלל מה שמסמלים המילואים הללו ולא בגלל ערכם המספרי.

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ה' יולי 02, 2020 6:01 pm

וחשבת שזה נעלם ממאריה דרזין?

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 02, 2020 6:42 pm

אם זה לא נעלם ממנו אז מדוע הוא שאל?
אולי לחדד התלמידים
אז נסיתי להראות שהצליח

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ג' דצמבר 29, 2020 4:29 pm

עסמב.png
עסמב.png (854.1 KiB) נצפה 5518 פעמים



נתקלתי, אולי יעניין מישהו.

שקלאוו
הודעות: 117
הצטרף: ה' מאי 19, 2016 1:41 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי שקלאוו » ג' דצמבר 29, 2020 11:32 pm

מגדל כתב:
כדכד כתב:התכוונתי שלא הבנתי עד שהסברת. כשהסברת הבנתי שאכן לא אבין כפי שכתבת בהודעה זו.
לגבי זה שדברי סתומים - אני מקבל זאת וכתבתי בכוונה בלשון סתומה ו"למכסה עתיק".


אם כוונתך הייתה שבחינת מ"ה משפיעה בבחינת ב"ן, כמו שידוע לכל בר בי רב, אז וודאי שתשובה זו אינה מן העניין, שעד שכבר רומז מ"ה למה שרומ"ז ורומז ב"ן למה שרומז, כל כתבי האר"י מלאים רמזים לכך. כוונת הרב ברי הייתה לשאול מדוע מעיקרא נקבע כך.
אם כוונת למשהו אחר, אז אינני מבין לשם מה לענות בצורה שלא מובנת. שהרי תוכן דבריך לא יתברר אלא למי שכבר ידעם, ואזי איזו תועלת יש בתשובה זו, מלבד שידעו אותם חכמים המבינים דבריך, שגם לך נגלה רז זה?


סוד הענין הוא שלעת"ל שם ב"ן אכן גדול משם מ"ה (בבחינת חיצוניות הגדולה מפנימיות, אשת חיל עטרת בעלה, מגיד מראשית אחרית וכו'), וזה מצוי לאורך ולרוחב בכתבי האר"י ברמז ובפירוש. ויש בזה עומק גדול ואין זה מקום ראוי להאריך בדברים אלו (הרוצה ליכנס בשלום ולצאת בשלום יעיין תחילה בהלשם חלק הביאורים דרוש שער השתלשלות ענף ג אות ג)

כדכד
הודעות: 8397
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי כדכד » ד' דצמבר 30, 2020 12:48 pm

מקום שאינו ראוי להאריך צ"ע אם לקצר זה יותר טוב

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ד' דצמבר 30, 2020 3:56 pm

כדכד כתב:מקום שאינו ראוי להאריך צ"ע אם לקצר זה יותר טוב

חח יפה.

תא חזי
הודעות: 918
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי תא חזי » ד' דצמבר 30, 2020 4:30 pm

בריושמא כתב:לא ננעלו שערי גימטריאות וחידות ורמזים ומספרים קטנים וגם גדולים. הפלא ופלא.

וכיוון שהסבירו בטוב טעם ודעת ובינה והשכל מדוע ב"ן ולא נ"ב, אשאלה:
מדוע סידרו מ"ה ואחר ב"ן, והלא היה צריך לסדר ב"ן ואחר מ"ה,
שהרי מקרא מפורש הוא: 'בגדול החל ובקטן כִּלָּה'?

עיין ב'קבלת האר"י' פרק מ"ב, ותרו"ן.....

פלגינן כתב:אמר לי פעם ר' צבי חשין כמדומני בשם הגר"א בצעירותו שב"ן בגימטריא 'שבת' (נ' סופית = 700) כי ב"ן הוא שם של שבת. מן הסתם איני מדייק כלל.

אם זכרוני אינו מטעני - כותב הגר"א בביאור תקוני זו"ח אין כל מקור בזוהר למילוי ב"ן (אמנם יש איזה משהו כמדומה בזו"ח, אבל י"ל דלכאורה הוא תוספת מאוחרת)

מגדל כתב:
עסמב.png

נתקלתי, אולי יעניין מישהו.

נמצא בשעה"ק מח ע"א

זאינץ
הודעות: 498
הצטרף: ב' יוני 15, 2020 10:54 pm
מיקום: ירושלים עיר הקודש

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי זאינץ » ד' דצמבר 30, 2020 4:33 pm

בביאור ענין זה נמצא 'באור התורה' לכ''ק אדמו''ר הצ''צ מארז''ל ע' ס''ג.
קבצים מצורפים
HebrewBooksOrg_15942_page_69.pdf
(32.41 KiB) הורד 121 פעמים

בריושמא
הודעות: 1324
הצטרף: ה' אוקטובר 07, 2010 1:32 pm

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי בריושמא » ד' דצמבר 30, 2020 6:25 pm

מגדל כתב:נתקלתי, אולי יעניין מישהו.


האם 19 4°?

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1022
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן

הודעהעל ידי מגדל » ד' דצמבר 30, 2020 10:33 pm

בריושמא כתב:
מגדל כתב:נתקלתי, אולי יעניין מישהו.


האם 19 4°?


חיי ראשי שאינני זוכר.
אני עובר ועובר, ועדיין לא זכיתי להגיע לדרגת "עובר ושב". (אלא אם כן זה מעניין).


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 166 אורחים