איך מבינים בפשוט
האם בגלל שזה לא מצוי אז חז"ל לא טרחו ועסקו לתקן עבור זה ענין מיוחד
או שזה סיבה באמת להקל כי בלא"ה אינו מצוי כ"כ.
עושה חדשות כתב:אסביר. בבכורות ד"ג מבואר שחכמים הטילו קנס על המוכר עבדו או בהמתו לגוי, אבל יש חילוק בגודל הקנס, ומוכר עבדו קל יותר, כי מילתא דלא שכיחא ל"ג רבנן. לכאו' מתבאר כאן שאפילו באופן שקבעו קנס ותקנה, מ"מ הקילו יותר במילתא דל"ש. לכן שאלתי איך זה מתפרש בפשוט.
שומע ומשמיע כתב:אני הבנתי כאופן השני מחמת שבהרבה אופנים היה נראה שאפשר לגזור בכללות ולא לחלק, לא זוכר דוג' כעת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 138 אורחים