בני ישראל בענין הזה ואין הגוים בענין הזה בני ישראל אין לי אלא בני ישראל מנין לרבות את הגיורות ואת השפחות בין משוחררת ובין אין משוחררת תלמוד לומר ואשה.
מסתמא יש כאן ט"ס וצ"ל אשה. בכל אופן איך אשה מרבה גיורות ושפחות?
בביאור של הח"ח על תורת כהנים:
ת"ל אשה. דשם אשה כולל לכל אשה מאיזה מין שיהיה בין בת ישראל ובין גיורת ושפחה דכולהו שייכי במצוות.
לכאורה כדי שיהיה ריבוי צריך שיהיה איזה ייתור. מה הייתור כאן? (לפעמים לומדים מ"ואשה" מהייתור של ו, מה שלא שייך כאן), האם היה איזה דרך שהתורה יכלה לכתוב את זה בלי לומר אישה כי תזריע זרע?