כזכור, מרן המשגיח לא נהג אבלות על אחיו ישראל סגל.עזריאל ברגר כתב:יש מקום להקל בכלל באבלות זו מדין "הפורשים מדרכי ציבור" (שו"ע יו"ד שמה,ה).
סליחות כתב:המשגיח ר' דן סגל כמובן
"אחיו היה העיתונאי ישראל סגל שיצא בשאלה ונפטר ב-2007. המשפחה החרימה את הלווייתו של ישראל ולפי הוראתו של הפוסק החרדי הרב יוסף שלום אלישיב, לא ישבה שבעה".
ידיעה עתונאית מפוברקת, שבבית הרב אלישיב הכחישו אותה מכל וכל.סליחות כתב:המכלול: המשפחה, לפי הוראתו של הפוסק החרדי הרב יוסף שלום אלישיב, לא ישבה שבעה.
סליחות כתב:המשגיח ר' דן סגל כמובן
"אחיו היה העיתונאי ישראל סגל שיצא בשאלה ונפטר ב-2007. המשפחה החרימה את הלווייתו של ישראל ולפי הוראתו של הפוסק החרדי הרב יוסף שלום אלישיב, לא ישבה שבעה".
כדכד כתב:הדיון כאן, להבנתי, אינו האם על פלוני או אלמוני מותר או צריך לשבת שבעה, אלא האם במקרים מסיימים ניתן להקל בחלק מהדברים כשהנפטר לא היה שומר תומצ.
כדכד כתב:דומני שהשאלה שניסח כת"ר בראש האשכול קרובה יותר לניסוח שלי
כדכד כתב:יתכן שנוהג אחרת מאיך שנהגו בני עדתו משום שנהג כפי שלימדוהו רבותיו שאינם מאותה עדה ואין לו מנהג אבותיו כיוון אביו לא נהג מנהגים.
ביקורת תהיה כתב:ידיעה עתונאית מפוברקת, שבבית הרב אלישיב הכחישו אותה מכל וכל.סליחות כתב:המכלול: המשפחה, לפי הוראתו של הפוסק החרדי הרב יוסף שלום אלישיב, לא ישבה שבעה.
תפיסתו הטהרנית של הרב אלישיב את ההלכה, מדירה כל שיקול הומני, שיקול ציבורי וקל וחומר שיקולים המכונים במקומותינו שיקולי "פולטיקלי קורקט", מלהיכלל בטווח השיקול ההלכתי שלו. ... פסיקתו של הרב אלישיב, בסוכות האחרון, שלא לשבת שבעה לאחר פטירת ישראל סגל היא דוגמה פשוטה (אם כי לא מדויקת) לטענתי. בבסיס הפסיקה עומדת התפיסה שאדם שאינו שומר מצוות ומי שהפיץ בחייו עמדות שאינן מסורתיות מופקע מן המסגרת המשפחתית של שומרי תורה ומצוות ועל כן אין להתאבל במותו
בתוך הגולה כתב:הרב ליבי במערב.
בדרך ממנ"פ אלו הסומכים על האקדמיה כתורה מסיני הרי בשבילם זו ראיה. ואלו החפצים לנגחה ולמצוא את קלונה אזי הנחתי להם מקום לגבות חובם...
ליטוואק. כמדומה שיושבים שבעה (או י"ד) בשעת השמד ולא לאחמ"כ בשעת מיתת הגוף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 178 אורחים