מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עשרה בטבת שחל בערב שבת - בירורים ומנהגים

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
שבטיישראל
הודעות: 1847
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: עשרה בטבת שחל בערב שבת - בירורים ומנהגים

הודעהעל ידי שבטיישראל » א' דצמבר 27, 2020 9:56 pm

כדכד כתב:
כדכד כתב:
דרומי כתב:נקודה ראשונה שראויה לבירור: מתי הזמן הראוי להתפלל מנחה בתענית זו?

למה נקודה ראשונה ולמה בכלל יש שאלה בזה מעבר לכל ערב שבת או לכל תענית ציבור?

ראיתי בשלחן הטהור שצוטט כאן שבאמת האדמו"ר מקאמארנא סבר שראוי להתפלל מנחה גדולה כמה שעות על היום.
אולי גם כדי שיותר להקדים ערבית.
הוא כותב שהתפלה של עליית העולמות בערב שבת סמוך לשבת אינה מתיישבת עם תפילת תענית ועוד שיש להניח תפלין במנחה של תענית, מה שלא מתאים בזמן מנחה קטנה של ערב שבת.

מנגד, שמעתי שיש שאמרו שעדייף להתפלל מנחה קטנה כדי שיתאפשר לברך ברכת כהנים.
נמצא ששאלת הרב דרומי היתה במקומה


הגה"ק מקאמרנא זיע"א התגורר בחו"ל ולא היה שייך אצלו כלל ענין נשיאת כפיים במנחה מאחר שאצל האשכנזים בחו"ל אין נשיאת כפיים כי אם ביו"ט

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: עשרה בטבת שחל בערב שבת - בירורים ומנהגים

הודעהעל ידי כדכד » ב' דצמבר 28, 2020 9:49 am

לא באתי לטעון שהתלבטות זו היתה אצל האדמו"ר מקאמארנא עצמו.
כתבתי שהוא כותב בשלחן הטהור להעדיף מנחה גדולה ומנגד שמעתי שאמרו בארץ שיש עדיפות למנחה קטנה בגלל ברכת כהנים הגם שזה ערב שבת.
מכך יוצא שהשאלה שנשאלה אכן יש לה מקום.
להערכתי, האדמו"ר מקאמרנא היה נשאר בדעתו לגבי העדפת מנחה גדולה בתענית ציבור של בערב שבת גם אילו היו נוהגים אצלו בברכת כהנים או שהיה חי בארץ וזאת בשל הסיבות שהוא כותב אך כמובן אין לי איך להוכיח זאת.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים