מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לשון הרע ברשעים

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
הורודנאי
הודעות: 168
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 1:50 pm

לשון הרע ברשעים

הודעהעל ידי הורודנאי » ג' נובמבר 02, 2021 11:32 pm

כיום רוב העיתונים המיפלגתיים מלאים בלשון הרע על רשעים כגון דפלוני רוצה להעביר חוק נגד הישיבות ועוד כהנה וכהנה,
האיך זה מותר דלכאו' יש לאסרו מדין לשון הרע, האם מותר לשון הרע ברשעים?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: לשון הרע ברשעים

הודעהעל ידי יאיר » ד' נובמבר 03, 2021 12:23 am

ודאי. "לא תלך רכיל בעמך" בעושה מעשה עמך (מצוות).

מן הדרום
הודעות: 715
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: לשון הרע ברשעים

הודעהעל ידי מן הדרום » ד' נובמבר 03, 2021 12:56 am

אולי מאמר זה יוכל לסייע בענין לשה"ר על נבחרי ציבור
קבצים מצורפים
לשהר-על-נבחרי-צבור.pdf
(261.95 KiB) הורד 103 פעמים

פרנקל תאומים
הודעות: 4448
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 5:26 pm

Re: לשון הרע ברשעים

הודעהעל ידי פרנקל תאומים » ד' נובמבר 03, 2021 1:53 am

הוי עובדה בנוו''ב הצו''ח א''ח הרבנית תליט''א של אחד מהכותבים בפורום הק' דידן, שחברתה לעבודה שפכה בפניה מלא הטנא גנאי וגנות של פלונית העובדת עימן אשר אינה נמנית לצערינו על שלומי אמוני ישראל. והיה כאשר הסתה אותה הרבנית הצו''ח הנ''ל לבל תעמיס על אוזניה לשה''ר רכילות והוצש''ר, ותאמר לה חברתה, אדרבה ומדוע לא, "דיבורים אסורים" כשרים אלו!.. שהרי אותה פלונית אין עושה מעשה עמך, ומותר בשופי להרבות בדיבורי גנאי וגנות אודותיה, וכל דאסר לן רחמנא שבק לן נמי בהיתירא..
ויהי כבוא הרבנית הצו''ח הנ''ל הביתה, ותפן ותשאל את בעלה:
האמנם? האם מותר לדבר לשה''ר על כל יהודי חילוני באשר הוא? או שאם אנו דנים דינם כתינוקות שנשבו הדר דינא לאיסורא.

דרומי
הודעות: 9073
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: לשון הרע ברשעים

הודעהעל ידי דרומי » ד' נובמבר 03, 2021 10:14 am

הרב פ"ת, וכי חסיד גור אתה?!...

לעצם הענין כמובן שאין כל דמיון בין סתם יהודי פרטי שאינו שומר תומ"צ מסיבותיו שלו, לבין כאלה שעוסקים בענינים ציבוריים שהרבה פעמים יש בכך תועלת ציבורית לחשוף את השחיתות וכו'.

[אגב, לענין אלו שנותנים חופשיות למדותיהם הרעות באמתלא ש'ער איז ניט פון אונזערע', נזכרתי ששמעתי בשם חכ"א שתירץ השאלה המפורסמת איך שלח אברהם לקדש את רבקה עוד לפני שהחתן - יצחק - ראה את הכלה, והרי אסור לקדש את האשה עד שיראנה שמא תתגנה עליו, ותירץ שכל הדין של "שמא תתגנה עליו" הוא מצד "ואהבת לרעך כמוך", וכיון שליצחק ורבקה היה דין בני נח ממילא לא שייך אצלם דין זה...]


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 227 אורחים