עזריאל ברגר כתב:אז הרבי כתב לו שייזהר שלא לשהות בארה"ק ברציפות ל יום, ואם הביקור מתארך - שיקטע את הרצף ע"י נסיעה לאילת).
עקביה כתב:עזריאל ברגר כתב:אז הרבי כתב לו שייזהר שלא לשהות בארה"ק ברציפות ל יום, ואם הביקור מתארך - שיקטע את הרצף ע"י נסיעה לאילת).
למה לקטוע את הביקור?
עקביה כתב:לגבי נושא האשכול
viewtopic.php?f=17&t=28633
עזריאל ברגר כתב:א. כי מי ששוהה בארץ 30 יום רצופים - (נחשב לענינים מסוימים כתושב הארץ, ובמילא) זה מגדיל את הצ"ע מי התיר לו לשוב לחו"ל.
ב. (ולהעיר, שהרבי החמיר על עצמו שלא לבוא אפילו לביקור קצר ביותר).
עקביה כתב:עזריאל ברגר כתב:א. כי מי ששוהה בארץ 30 יום רצופים - (נחשב לענינים מסוימים כתושב הארץ, ובמילא) זה מגדיל את הצ"ע מי התיר לו לשוב לחו"ל.
ב. (ולהעיר, שהרבי החמיר על עצמו שלא לבוא אפילו לביקור קצר ביותר).
א. יש לכך מקור?
ב. זו באמת הסיבה? נשמע קצת מוזר.
ש. ספראי כתב:
לכאורה אם האיסור הוא משום קדושת המקום, הרי מירושלים ליתר ערי ישראל מותר לצאת, למרות שקדושת ירושלים חמורה יותר, והרי מקומות אלו הם קדושים ברמה מסוימת.
הבאר ההיא כתב:ש. ספראי כתב:
לכאורה אם האיסור הוא משום קדושת המקום, הרי מירושלים ליתר ערי ישראל מותר לצאת, למרות שקדושת ירושלים חמורה יותר, והרי מקומות אלו הם קדושים ברמה מסוימת.
מה עניין ירושלים כאן אמנם קדושתה רבה וחמורה אבל מעולם לא ציוותה התורה על בן ישראל להקפיד לגור במקום מקודש כזה, כשם שאינו מצווה לגור בבית קדשי הקדשים שקדושתו רבה הרבה יותר. כל קדושה ועניינה, ורק על קדושת אר"י שמצינו שעניינה הוא שחייב יהודי לגור בה יש מקום לדון האם מותר לשנות מקדושת עולי בבל לקדושת עולי מצרים הפחותה ממנה כי אם קדושת אר"י המושלמת היא רק במקום שכבשו עולי בבל יתכן שיהיה אסור לצאת למקום שכבשו עולי מצרים אף שגם שם יש רמת קדושה מסויימת.
מקדש מלך כתב:במקו"א בפורום האריכו שישנה סברא באחרונים שגם לכיבושי היהודים כיום יש משמעות הלכתית, עד כמה שזה נשמע ציוני...
ש. ספראי כתב:הבאר ההיא כתב:ש. ספראי כתב:
לכאורה אם האיסור הוא משום קדושת המקום, הרי מירושלים ליתר ערי ישראל מותר לצאת, למרות שקדושת ירושלים חמורה יותר, והרי מקומות אלו הם קדושים ברמה מסוימת.
מה עניין ירושלים כאן אמנם קדושתה רבה וחמורה אבל מעולם לא ציוותה התורה על בן ישראל להקפיד לגור במקום מקודש כזה, כשם שאינו מצווה לגור בבית קדשי הקדשים שקדושתו רבה הרבה יותר. כל קדושה ועניינה, ורק על קדושת אר"י שמצינו שעניינה הוא שחייב יהודי לגור בה יש מקום לדון האם מותר לשנות מקדושת עולי בבל לקדושת עולי מצרים הפחותה ממנה כי אם קדושת אר"י המושלמת היא רק במקום שכבשו עולי בבל יתכן שיהיה אסור לצאת למקום שכבשו עולי מצרים אף שגם שם יש רמת קדושה מסויימת.
ראשית, תנינן בכתובות(ק"י ע"ב): הכל מעלין לא"י ואין הכל מוציאין, הכל מעלין לירושלים ואין הכל מוציאין אחד האנשים ואחד נשים. ועיין חת"ס (יו"ד סי' רל"ד) דכתב להוכיח דאיכא מצוה מיוחדת לדור בירושלים ולהעדפת הישיבה בה ע"פ ישיבה ביתר ערי ארץ ישראל.
שנית, זאת בדיוק ההערה. הרי קדושת ירושלים חמורה יותר ובכ"ז מותר לעבור מירושלים. א"כ אם קדושת א"י נמצאת גם במקום כיבוש עולי מצרים, מי יימר שחובה לשבת ולא לצאת דווקא למקום הקדוש יותר, כיבוש עולי בבל.
שלישית, וזה עונה על הערתי. המרדכי כותב שדין מעלין לירושלים הוא רק בזמן שביהמ"ק קיים. ואמנם חלק מהפוסקים חולקים עליו, ואכמ"ל.
קו ירוק כתב:מקדש מלך כתב:במקו"א בפורום האריכו שישנה סברא באחרונים שגם לכיבושי היהודים כיום יש משמעות הלכתית, עד כמה שזה נשמע ציוני...
זה אכן ציוני לגמרי, ונגד ההלכה.
אין אפשרות לקידוש שני ע"י כיבוש כשאין סנהדרין, וכמבואר ברמב"ם תרומות פ"א.
ש. ספראי כתב:הבאר ההיא כתב:ש. ספראי כתב:
לכאורה אם האיסור הוא משום קדושת המקום, הרי מירושלים ליתר ערי ישראל מותר לצאת, למרות שקדושת ירושלים חמורה יותר, והרי מקומות אלו הם קדושים ברמה מסוימת.
מה עניין ירושלים כאן אמנם קדושתה רבה וחמורה אבל מעולם לא ציוותה התורה על בן ישראל להקפיד לגור במקום מקודש כזה, כשם שאינו מצווה לגור בבית קדשי הקדשים שקדושתו רבה הרבה יותר. כל קדושה ועניינה, ורק על קדושת אר"י שמצינו שעניינה הוא שחייב יהודי לגור בה יש מקום לדון האם מותר לשנות מקדושת עולי בבל לקדושת עולי מצרים הפחותה ממנה כי אם קדושת אר"י המושלמת היא רק במקום שכבשו עולי בבל יתכן שיהיה אסור לצאת למקום שכבשו עולי מצרים אף שגם שם יש רמת קדושה מסויימת.
ראשית, תנינן בכתובות(ק"י ע"ב): הכל מעלין לא"י ואין הכל מוציאין, הכל מעלין לירושלים ואין הכל מוציאין אחד האנשים ואחד נשים. ועיין חת"ס (יו"ד סי' רל"ד) דכתב להוכיח דאיכא מצוה מיוחדת לדור בירושלים ולהעדפת הישיבה בה ע"פ ישיבה ביתר ערי ארץ ישראל.
שנית, זאת בדיוק ההערה. הרי קדושת ירושלים חמורה יותר ובכ"ז מותר לעבור מירושלים. א"כ אם קדושת א"י נמצאת גם במקום כיבוש עולי מצרים, מי יימר שחובה לשבת ולא לצאת דווקא למקום הקדוש יותר, כיבוש עולי בבל.
שלישית, וזה עונה על הערתי. המרדכי כותב שדין מעלין לירושלים הוא רק בזמן שביהמ"ק קיים. ואמנם חלק מהפוסקים חולקים עליו, ואכמ"ל.
קו ירוק כתב:ש. ספראי כתב:הבאר ההיא כתב:ש. ספראי כתב:
ות"ח וסתם עמך הנופשים בחו"ל אינני מבין ההיתר, אא"כ זה צורך רפואה גופנית או נפשית.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 236 אורחים