מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ניפוץ וטוויה לשמה

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

ניפוץ וטוויה לשמה

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ו' דצמבר 16, 2022 2:11 am

א' ציציות רגילות (לא ניפוץ לשמה) האם הכוונה שלא נעשה כלל לשמה, או שנעשה עכ"פ במכונה לשמה?
ב' דנו גדולי הדורות האחרונים, מה נחשב ניפוץ דעיקר ההלכה דלא בעי לשמה, ומה חשיב טוויה דבעי לשמה, והאריכו הרבה, לעניין עשיית חוטי פורג"אן, וצריך לדעת, האם כשמוכרים כיום ציצית שהניפוץ לא לשמה האם הכוונה שגם השלב הנ"ל נעשה שלא לשמה?
ג' הציציות עבודת יד-הכוונה שהאדם מסובב גלגל שיניים שמסובב גלגלים אחרים וכו', למה במצות עבודת יד מחמירים לעשות בידיים ממש, ולא מקילים בהנ"ל.
ג' ראיתי בתר של משכן התכלת את הדברים דלהלן:
ציציות מלשונות הצמר - שלב עבודת היד לשם מצות ציצית מתחילה מהכנסת לשונות הצמר אל המכונה, כשלב מקדים לטוויה.
ציציות ניפוץ לשמה- הציציות המהודרות ביותר הינם ציציות הניפוץ שכל העבודה נעשית ביד, החל משלב גיזת הצמר דרך המעבר ללשונות הצמר, ועד השלב הסופי של טוויה ושזירה לקבלת חוט ציצית כפול שמונה מנופץ לשמה
מה הכוונה הכנסת הלשונות, האם יש שלב של ניפוץ לפני הכנסת הלשונות (מלבד הגיזה שפשיטא דלא בעי לשמה אלא דהביאו דהגרי"ס החמיר בזה)

עושה חדשות
הודעות: 12641
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: ניפוץ וטוויה לשמה

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' דצמבר 16, 2022 12:55 pm

אולי יועיל

הילכתא ציצית.pdf
(2.03 MiB) הורד 46 פעמים


https://beinenu.com/lessons/%D7%94%D7%9 ... 7%A1%D7%98

גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: ניפוץ וטוויה לשמה

הודעהעל ידי גם זו לטובה » א' דצמבר 18, 2022 3:14 am

גם זו לטובה כתב:א' ציציות רגילות (לא ניפוץ לשמה) האם הכוונה שלא נעשה כלל לשמה, או שנעשה עכ"פ במכונה לשמה?
ב' דנו גדולי הדורות האחרונים, מה נחשב ניפוץ דעיקר ההלכה דלא בעי לשמה, ומה חשיב טוויה דבעי לשמה, והאריכו הרבה, לעניין עשיית חוטי פורג"אן, וצריך לדעת, האם כשמוכרים כיום ציצית שהניפוץ לא לשמה האם הכוונה שגם השלב הנ"ל נעשה שלא לשמה?

א' שמעתי שלא נעשה כלל לשמה אלא קונים לשונות צמר מוכנים.
ב' הכוונה שהשלב הנ"ל לא נעשה לשמה, ולכן החושש שחשיב טוויה, צריך להקפיד על ניפוץ/לשונות "לשמה", וכמד' שאין הדבר ידוע מספיק בציבור.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 231 אורחים