עמוד 1 מתוך 1

שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ה' מאי 25, 2023 4:06 am
על ידי ענ'י לעצמי
לכבוד חו"ר באתרא קדישא הדין,
האם השומע יוצא גם כוונות השם (אדון הכל, היה הוה ויהיה) עם המוציא אותו, או שצריך לכוון בעצמו, וגם בזה יש לדון אם אפשר לצרף מחשבתו עם דיבור של חבירו.

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ה' מאי 25, 2023 4:45 am
על ידי במסתרים
ומה עם פירוש המלות האחרות?

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ה' מאי 25, 2023 5:30 am
על ידי ענ'י לעצמי
אה"נ, אבל נ"מ על הצד שאכן מועיל מחשבת ה'מוציא' גם לה'יוצא', אבל ה'מוציא' לא כיוון כראוי בהזכרת השם, שלדאבוננו מצוי הרבה [אבל מסתמא כיוון על שאר הברכה].

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: א' מאי 28, 2023 8:20 am
על ידי ענ'י לעצמי
לכאורה אין ספק לשיטת ה׳בית הלוי׳ דאינו יוצא בכוונת ה׳מוציא׳, דהרי אי׳׳ז ׳דיבור׳, וצ׳׳ב אם מהני לכוון את זה לעצמו כשאחר מוציאו, וגם לשיטת החזו׳׳א דהוי כמו ׳שותפות׳, צ׳׳ב אם גם ׳מחשבות׳ נכללו בזה.

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ד' מאי 31, 2023 12:24 pm
על ידי מגדל
זוהי רק נפקא מינה אחת מיני רבות בחקירה הידועה האם שומע כעונה הוי כמדבר או שיוצא באמירתו של המשמיע.

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ה' יוני 01, 2023 11:56 pm
על ידי ענ'י לעצמי
ידוע לך מ"מ מדוייק על 'כוונת' המשמיע?

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ו' יוני 02, 2023 1:06 am
על ידי באר בשדה
ענ'י לעצמי כתב:האם השומע יוצא גם כוונות השם (אדון הכל, הי' הוה ויהי') עם המוציא אותו, או שצריך לכוון בעצמו

שבט הלוי חי"א סי' ג.

Re: שומע כעונה כולל גם כוונות השם?

פורסם: ב' אוקטובר 02, 2023 6:35 am
על ידי ענ'י לעצמי
באר בשדה כתב:
ענ'י לעצמי כתב:האם השומע יוצא גם כוונות השם (אדון הכל, הי' הוה ויהי') עם המוציא אותו, או שצריך לכוון בעצמו

שבט הלוי חי"א סי' ג.

יש"כ.
שם הוא ז"ל כותב שאם המברך כיוון כראוי, אף שלא כיוון השומע (כוונות השם, אבל כמובן כיוון לצאת), יצא - דכן משמע מלשון הש"ס והפוסקים. אמנם זה לא עונה על שאלתי לגמרי, אם המברך לא כיוון, האם כוונת השומע יועיל או לא?