סייג לחכמה כתב:לר' יהודה דמין במינו לא בטיל אם לוקה על כזית תערובות או דאינו אסור רק כמו חצי שיעור דאסור מן התורה ?
שאלתך האם דברי רבי יהודה אמורים רק להחמיר או גם להקל.
נראה שגם להקל [ולא ילקה], ואדרבה, עיקר דברי ר"י אמורים להכשיר דם כשר שנתערב בדם פסול, שאם היה מין במינו בטל, היה איסור בזריקה.
ז"ל רש"י בדעת רבי יהודה
(זבחים עז:)
רואין אותו - של חולין כאילו הוא מים ואומדין אותו אם היה דם הזבח ניכר כשר ואף על פי שהחולין רבין עליו.
אין דם מבטל דם - דמין במינו לא בטיל ואפי' טיפה לתוך כלי גדול כשר לזריקה.