עדיאל ברויאר כתב:זכור לי שמישהו כתב באיזה מקום, ונדמה לי שזה עזרא שבט, שהחידושים לביצה אכן שייכים לבן הרמב"ן, אבל הייחוס לר' נחמן ולא לבן אחר הוא שרירותי ואין לו בסיס.
א. חיים כתב:עדיאל ברויאר כתב:זכור לי שמישהו כתב באיזה מקום, ונדמה לי שזה עזרא שבט, שהחידושים לביצה אכן שייכים לבן הרמב"ן, אבל הייחוס לר' נחמן ולא לבן אחר הוא שרירותי ואין לו בסיס.
הרב צימבליסט במבוא לפירוש בן הרמב"ן שבספר קובץ ראשונים, כתב אף הוא כן. אלא שהר' צ. הבין שלפחות החיד"א ייחס את החיבור לר' נחמן. ולדעתי, גם זה איננו נכון. ודו"ק בדברי החיד"א בערכו של ר' נחמן.
ומה דעתך על זה?
חלמישצור כתב:מעבר למה שצוין כאן על הרנברמב"ן לא מצאתי.
בהקשר בניו של אביהם של ישראל הרמב"ן אציין למעשה די מוזר
יבנה כתב:. בנוסף לכך כתיבת ספר מוסר לא הופך את מחברו לאחד מגדולי הדורות.
יבנה כתב:. מלבד זאת יש עוד כמה דברים מוזרים בקב הישר כגון תחיית המתים לזבובים, .
חיים סופר כתב:[אך כמובן באמת יתכן כי נשתרבב מעשה זו לתוך הספר על ידי המדפיסים או שסילפו ועוותו עד שפנים חדשות באו לכאן]
חיים סופר כתב:יבנה כתב:. מלבד זאת יש עוד כמה דברים מוזרים בקב הישר כגון תחיית המתים לזבובים, .
נא לציין איפה מצא כן
יבנה כתב:טעיתי, זה משבט מוסר.
שבט מוסר פרק יא
זבובים שנפלו למים ומתו אם תשימם בשמש ותשליך אפר מקלה עליהם חוזרים לחיותן ואם תמלא צלוחית מים עד חציה ותשלך בתוכה זבובים ותסתום פי הצלוחית עד ארבעים יום מתהפכים הזבובים לצפרדעים.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים