מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ה' מרץ 23, 2017 1:34 pm

בהלוויית הרה"ק מהר"א מבעלזא זצ"ל
קבצים מצורפים
הלווית מהרא מבעלזא.JPG
הלווית מהרא מבעלזא.JPG (1.21 MiB) נצפה 14062 פעמים

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ה' מרץ 23, 2017 1:35 pm

עם האמרי חיים מויזניץ זצ"ל בחתונת תלמיד
קבצים מצורפים
עם האמרי חיים בחתונה.jpg
עם האמרי חיים בחתונה.jpg (979.74 KiB) נצפה 14062 פעמים

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ה' מרץ 23, 2017 1:36 pm

מלווה את האמרי חיים זצ"ל אחרי ביקור בביתו
קבצים מצורפים
מלווה את האמרי חיים.jpg
מלווה את האמרי חיים.jpg (322.32 KiB) נצפה 14065 פעמים

הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ה' מרץ 23, 2017 1:37 pm

בתפילה בכותל המערבי
קבצים מצורפים
תפילה.jpg
תפילה.jpg (1.35 MiB) נצפה 14067 פעמים

יקר
הודעות: 158
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 4:03 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי יקר » א' יולי 02, 2017 11:48 am

כעת לרגל ההילולה פורסמה ב"אוצר" האחרון (עמ' רצה) שיחה מפי הגר"א וייס, תלמידו, על מורו ורבו.

יענק'ל
הודעות: 108
הצטרף: ד' יולי 03, 2013 6:04 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי יענק'ל » א' יולי 02, 2017 2:24 pm

טייטל כתב:
גביר כתב:סיפר לי הרב אהרן רבינשטיין ז"ל - שהיה רבו של בית הכנסת 'הכיפה' בעיר האבות באר שבע ת"ו - בזמנו שקל האדמו"ר מקלויזנבורג שתי אפשרויות- נתניה ובאר שבע, אולם בבאר שבע כבר ישב אז אדמו"ר חסידי [ראשוני המתיישבים אחרי המלחמה ובריחת הערבים היו ניצולי שואה מהונגריה וסביבתה, ביניהם חסידים רבים, במרוצת השנים עזבו את העיר כמעט כולם וכיום, מתוך כעשרים ריבוא תושבי העיר כ"י, יש כחצי מנין משטרוימלים ותו לא] ועקב החשש מפני 'שני מלכים בכתר אחד' נמנע האדמו"ר מלהתיישב בבאר שבע.

מי היה אותו אדמו"ר?

אולי האדמו"ר מהוסאקוב גם נצר למשפחת טייטלבוים

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » א' יולי 02, 2017 2:50 pm

בחנוכת הבית לבית יעקב הישן בשנה הראשונה לבואו לארה'''ק [התשט''ו] יחד עם הגאונים הגר''פ עפשטיין והגרי''י רייזמאן מהעדה''ח
קבצים מצורפים
‏‏תמונה (81) - עותק.jpg
‏‏תמונה (81) - עותק.jpg (37.02 KiB) נצפה 13882 פעמים

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » א' יולי 02, 2017 3:04 pm

בהונגרישע הייזער
קבצים מצורפים
תמונה (81).jpg
תמונה (81).jpg (51.45 KiB) נצפה 13875 פעמים

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » א' יולי 02, 2017 3:24 pm

בחליצת תפילין
קבצים מצורפים
2014829_157116113_gif.gif
2014829_157116113_gif.gif (304.52 KiB) נצפה 13865 פעמים

גביר
הודעות: 2732
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי גביר » א' יולי 02, 2017 3:35 pm

יענק'ל כתב:
טייטל כתב:
גביר כתב:סיפר לי הרב אהרן רבינשטיין ז"ל - שהיה רבו של בית הכנסת 'הכיפה' בעיר האבות באר שבע ת"ו - בזמנו שקל האדמו"ר מקלויזנבורג שתי אפשרויות- נתניה ובאר שבע, אולם בבאר שבע כבר ישב אז אדמו"ר חסידי [ראשוני המתיישבים אחרי המלחמה ובריחת הערבים היו ניצולי שואה מהונגריה וסביבתה, ביניהם חסידים רבים, במרוצת השנים עזבו את העיר כמעט כולם וכיום, מתוך כעשרים ריבוא תושבי העיר כ"י, יש כחצי מנין משטרוימלים ותו לא] ועקב החשש מפני 'שני מלכים בכתר אחד' נמנע האדמו"ר מלהתיישב בבאר שבע.

מי היה אותו אדמו"ר?

אולי האדמו"ר מהוסאקוב גם נצר למשפחת טייטלבוים

אפשר, בעבר היה כאן אדמו"ר בשם זה.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ב' יולי 03, 2017 9:31 am

היום יום שני ט' בתמוז הוא יום היארצייט של האי צדיק נשגב. זיעועכי"א.
מי שיכול לעלות סיפורי קודש, עובדין טבין, תמונות, וכדו' יבוא על שכרו משמים בכט"ס.

יקר
הודעות: 158
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 4:03 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי יקר » ב' יולי 03, 2017 11:03 am

הא לחמא עניא כתב:היום יום שני ט' בתמוז הוא יום היארצייט של האי צדיק נשגב. זיעועכי"א.
מי שיכול לעלות סיפורי קודש, עובדין טבין, תמונות, וכדו' יבוא על שכרו משמים בכט"ס.


מעשה נורא סופר, אודות יהודי אחד שהיה ניצול שואה, והגיע לגאון רבי יעקב קמינצקי זצ״ל. עבר אותו יהודי את כל המחנות על מוראותיהם, את השעבוד המפרך, את העבודה בתנאים התת-אנושיים של הנאצים ימ״ש, את שבעה מדורי גיהנום. ותוך כדי השיחה נתברר שלא זכה היהודי הזה לשום חינוך דתי. עם הארץ גמור היה, לא ידע אפילו פסוק כצורתו. ורק פסוק אחד בודד ידע, ואותו הוא ידע היטב. ומה היה פסוק זה?
-״תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.
תמה הגר״י קמינצקי, מנין הגיע הפסוק הזה דוקא לאותו יהודי, וכיצד היה בקי בו ושגור על פיו? ובכן, במחנות העבודה היו דורשים מהם להרים שקים כבדים מאד ולשאת אותם ממקום למקום. יחד עמו בעבודה מפרכת זו היה עוד מישהו, וכל פעם כשהיה צריך להרים שק כבד - היה היהודי השני נאנח ביידיש, ואומר לעצמו: ״קומט דיר (תרגום: מגיע לך) הירש לייב! תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.
בירור קצר העלה במי מדובר - ברבי מקלויזנבורג, הגאון רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ״ל, שאף הוא היה במחנות העבודה, וסבל את העול הכבד מנשוא. כינויו ביידיש היה ״הירש לייב״, והוא שהיה נאנח כך בכל פעם שהיה צריך לישא את העול של הנאצים. ממנו למד שכנו לעבודה את הפסוק הזה בעל-פה. וזהו המשפט שהוא שמע שוב ושוב, עד אשר נחרט בלבו והיה שגור על לשונו: ״קומט דיר, הירש לייב! תחת אשר לא עבדת את אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.

(מתוך בשמחה ובטוב לבב ח"ב, עמ' 184)

חיים שמעון
הודעות: 138
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2011 1:56 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי חיים שמעון » ב' יולי 03, 2017 1:04 pm

יקר כתב:
הא לחמא עניא כתב:היום יום שני ט' בתמוז הוא יום היארצייט של האי צדיק נשגב. זיעועכי"א.
מי שיכול לעלות סיפורי קודש, עובדין טבין, תמונות, וכדו' יבוא על שכרו משמים בכט"ס.


מעשה נורא סופר, אודות יהודי אחד שהיה ניצול שואה, והגיע לגאון רבי יעקב קמינצקי זצ״ל. עבר אותו יהודי את כל המחנות על מוראותיהם, את השעבוד המפרך, את העבודה בתנאים התת-אנושיים של הנאצים ימ״ש, את שבעה מדורי גיהנום. ותוך כדי השיחה נתברר שלא זכה היהודי הזה לשום חינוך דתי. עם הארץ גמור היה, לא ידע אפילו פסוק כצורתו. ורק פסוק אחד בודד ידע, ואותו הוא ידע היטב. ומה היה פסוק זה?
-״תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.
תמה הגר״י קמינצקי, מנין הגיע הפסוק הזה דוקא לאותו יהודי, וכיצד היה בקי בו ושגור על פיו? ובכן, במחנות העבודה היו דורשים מהם להרים שקים כבדים מאד ולשאת אותם ממקום למקום. יחד עמו בעבודה מפרכת זו היה עוד מישהו, וכל פעם כשהיה צריך להרים שק כבד - היה היהודי השני נאנח ביידיש, ואומר לעצמו: ״קומט דיר (תרגום: מגיע לך) הירש לייב! תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.
בירור קצר העלה במי מדובר - ברבי מקלויזנבורג, הגאון רבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זצ״ל, שאף הוא היה במחנות העבודה, וסבל את העול הכבד מנשוא. כינויו ביידיש היה ״הירש לייב״, והוא שהיה נאנח כך בכל פעם שהיה צריך לישא את העול של הנאצים. ממנו למד שכנו לעבודה את הפסוק הזה בעל-פה. וזהו המשפט שהוא שמע שוב ושוב, עד אשר נחרט בלבו והיה שגור על לשונו: ״קומט דיר, הירש לייב! תחת אשר לא עבדת את אלקיך בשמחה ובטוב לבב״.

(מתוך בשמחה ובטוב לבב ח"ב, עמ' 184)

"זלמן לייב" כמובן

דרומי
הודעות: 9024
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי דרומי » ב' יולי 03, 2017 3:38 pm

קראתי פעם על בעל ההילולא שסיפר כי פעם בבית כנסת (כנראה לפני השואה) ראה יהודי נבוך, שעל זרועו יש תפילין של יד בלבד (ולא תפילין של ראש בראשו), ונפשו בשאלתו:

הוא מצא את עצמו עם תפילין של יד בלבד, והוא מסופק האם הוא כבר אחרי התפלה והוא חלץ כבר את השל ראש - או שהוא עדיין לפני התפלה והוא פשוט עוד לא הניחם מלכתחילה?...

ההוראה היתה שעליו להניח תפילין של ראש ולהתפלל, כי אפילו אם אכן התפלל בפועל הרי לפי הספק שהתעורר לו מוכח שתפלתו לא היתה תפלה רצינית...

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ב' יולי 03, 2017 3:44 pm

דרומי כתב:קראתי פעם על בעל ההילולא שסיפר כי פעם בבית כנסת (כנראה לפני השואה) ראה יהודי נבוך, שעל זרועו יש תפילין של יד בלבד (ולא תפילין של ראש בראשו), ונפשו בשאלתו:
הוא מצא את עצמו עם תפילין של יד בלבד, והוא מסופק האם הוא כבר אחרי התפלה והוא חלץ כבר את השל ראש - או שהוא עדיין לפני התפלה והוא פשוט עוד לא הניחם מלכתחילה?...
ההוראה היתה שעליו להניח תפילין של ראש ולהתפלל, כי אפילו אם אכן התפלל בפועל הרי לפי הספק שהתעורר לו מוכח שתפלתו לא היתה תפלה רצינית...

הליכות חיים.JPG
הליכות חיים.JPG (68.83 KiB) נצפה 13727 פעמים

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ב' יולי 03, 2017 4:00 pm

.
נערך לאחרונה על ידי קאצ'קלה ב ד' יוני 09, 2021 8:53 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

ברוז
הודעות: 1671
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ברוז » ב' יולי 03, 2017 4:23 pm

קאצ'קלה כתב:
הא לחמא עניא כתב:היום יום שני ט' בתמוז הוא יום היארצייט של האי צדיק נשגב. זיעועכי"א.
מי שיכול לעלות סיפורי קודש, עובדין טבין, תמונות, וכדו' יבוא על שכרו משמים בכט"ס.

טו בשבט.JPG

הרבי מקלויזנבורג בעת חלוקת פירות ביום חמשה עשר בשבט. הילד בתמונה הפך ברבות הימים והשנים לניק קאצ'קלה.

שפיל ואזיל בר אווזא ועינייהי מטייפין...

משה ובני ישראל
הודעות: 522
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ב' יולי 03, 2017 9:12 pm

הצדיק בימי הזעם
קבצים מצורפים
הצדיק בימי הזעם.pdf
(9.51 MiB) הורד 438 פעמים

דעת_האברך
הודעות: 620
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 9:44 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי דעת_האברך » ב' יולי 03, 2017 10:53 pm

זכורני כי יש תשובה באגרות משה בעניין הוספת מילים שונות בתפילת שמונה עשרה מילים כגון טאטע וכו', והביאו לדוגמא אדמו"ר צדיק שהגיע לארה"ב שכך נוהג, ושאלוהו האם אריך למעבד הכי. וענה האגרות משה שאין לנהוג כן, ואותו גאון וצדיק שאני שהוא מתחטא אצל הקב"ה כבן אצל אביו. כמדומני שהכוונה לרב'ה מקלויזנבורג זצ"ל. אם יש למישהו פרטים יותר הרי זה משובח.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' יולי 03, 2017 11:08 pm

דעת_האברך כתב:זכורני כי יש תשובה באגרות משה בעניין הוספת מילים שונות בתפילת שמונה עשרה מילים כגון טאטע וכו', והביאו לדוגמא אדמו"ר צדיק שהגיע לארה"ב שכך נוהג, ושאלוהו האם אריך למעבד הכי. וענה האגרות משה שאין לנהוג כן, ואותו גאון וצדיק שאני שהוא מתחטא אצל הקב"ה כבן אצל אביו. כמדומני שהכוונה לרב'ה מקלויזנבורג זצ"ל. אם יש למישהו פרטים יותר הרי זה משובח.

מלפני שנים שמעתי בהקשר לזה ממו"ר הגר"ש אויערבאך שליט"א, כי האדמו"ר זצ"ל בעת קריאת המגילה על ידו, היה מוסיף מילים כיד ה' הטובה, ובהגיעו ל'עשרת אלפים ככר כסף אשקול', גנח, מנין לוקחים כסף כה רב?

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי שברי לוחות » ב' יולי 03, 2017 11:10 pm

זה כמובן בדיחה

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » ב' יולי 03, 2017 11:12 pm

הלב כואב איך שמשום מה בתודעה הציבורית ישנם סיפורים רק מהתקופה של השואה ומחנות העקורים כמו הסיפור הידוע עם הגרביים....

מה עם עשרות שנים של בניית היהדות החסידית והחרדית בארה''ק ובחו''ל.????


לדוגמא שמעתי מבעל המעשה שפעם חיכה בתור לרבי העשיר הנודע רבי זלמן מרגוליות והרבי אמר לגבאי שלא חש בטוב ואינו יכול לקבלו ופתאום רואה רבי זלמן פרח חסידים נכנס לקו''פ ויוצא לאחר כשעה ארוכה לאחמ''כ שאל הרבי אם ר' זלמן עדיין בחוץ והורה להכניסו שאל רבי זלמן מעיקרא מאי קסבר ולמה לבחור הצעיר היה זמן ולי לא ענה לו הרבי הבחור רצה להיבחן על כמה מסכתות וכי לא אכניסו ואחרי שנכנס ובחנתי אותו נהיה לי נחת רוח ושכחתי שאני לא מרגיש טוב ויכלתי להכניסך...

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יולי 03, 2017 11:36 pm

דעת_האברך כתב:זכורני כי יש תשובה באגרות משה בעניין הוספת מילים שונות בתפילת שמונה עשרה מילים כגון טאטע וכו', והביאו לדוגמא אדמו"ר צדיק שהגיע לארה"ב שכך נוהג, ושאלוהו האם אריך למעבד הכי. וענה האגרות משה שאין לנהוג כן, ואותו גאון וצדיק שאני שהוא מתחטא אצל הקב"ה כבן אצל אביו. כמדומני שהכוונה לרב'ה מקלויזנבורג זצ"ל. אם יש למישהו פרטים יותר הרי זה משובח.

אגרות משה אורח חיים חלק ג סימן ח
אם בשביל כוונה מותר לומר בפה בלע"ז באמצע התפלה.

ובדבר אם מותר במקום שאסור להפסיק לפרש בפה בלע"ז כוונת ובאור התפלה אשר ע"י זה יכוין יותר לבו לשמים.

ומה שראה מע"כ שצדיק אחד עשה כן אין להשגיח על זה ואין אנו אחראים על מעשיו
, וכו'.
ידידו, משה פיינשטיין.
ובעיקר הענין עי' בפסקי תשובות
קבצים מצורפים
פסקי תשובות - א.pdf
(243.23 KiB) הורד 426 פעמים
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ג' יולי 04, 2017 9:35 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

משה ובני ישראל
הודעות: 522
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 7:27 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי משה ובני ישראל » ג' יולי 04, 2017 4:42 pm


סמל אישי של המשתמש
חלמישצור
הודעות: 2513
הצטרף: ב' יולי 04, 2016 11:55 am
שם מלא: צוריאל חלמיש

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי חלמישצור » ג' יולי 04, 2017 7:10 pm

סיפור מיוחד על הרבי (מובא בחשוקי חמד, ברכות נח, ב; וע"ע סיפור על אדם אחד שהרבי בירך עליו, עמוד האש, א, עמ' רסה-רסו):
ושמעתי מהרב שמואל ויזל נ"י שהאדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל, לאחר השחרור ממחנות ההשמדה, חשב שלא נשארו כבר יהודים בעולם כי אם בודדים. וכשיצא ומצא יהודים היה מברך על כל יהודי ברכת 'שהחיינו'. ולא ידעתי אם על מכריו בלבד בירך או גם על שאר היהודים, ואף על פי שלא הכירם מלפני כן, בכל זאת בירך, משום ששמחה עצומה היתה זו עבורו.

פרי יהושע
הודעות: 3158
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי פרי יהושע » ג' יולי 04, 2017 8:26 pm

דעת_האברך כתב:זכורני כי יש תשובה באגרות משה בעניין הוספת מילים שונות בתפילת שמונה עשרה מילים כגון טאטע וכו', והביאו לדוגמא אדמו"ר צדיק שהגיע לארה"ב שכך נוהג, ושאלוהו האם אריך למעבד הכי. וענה האגרות משה שאין לנהוג כן, ואותו גאון וצדיק שאני שהוא מתחטא אצל הקב"ה כבן אצל אביו. כמדומני שהכוונה לרב'ה מקלויזנבורג זצ"ל. אם יש למישהו פרטים יותר הרי זה משובח.

בירחון האוצר האחרון ע' ש"ז, ר' אשר וייס מספר שכך הייתה הנהגתו בתפילתו ועי"ש עוד בהערה ות"נ.

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי שברי לוחות » ג' יולי 04, 2017 8:29 pm

ויש שם (בהעתקת הדרשה בירחון האוצר) הרבה אי דיוקים

בברכה המשולשת
הודעות: 14105
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 04, 2017 9:07 pm

שברי לוחות כתב:ויש שם (בהעתקת הדרשה בירחון האוצר) הרבה אי דיוקים


נשמח לפרסם את התיקונים בירחון הבא

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי שברי לוחות » ג' יולי 04, 2017 9:29 pm

אינם הערות נחוצות כל כך שיהיה צריך לתקן
אכתוב רק לפום ריהטא, לא הרה"ק מאוסטרווצא אמר שיקרא שם הספר דברי יציב, אלא אביו אמר לו, כמובא בהקדמת המחבר לשו"ת דברי יציב. ורק אמר עליו שיודע להשיב כהלכה ושיכתוב תשובות ולא כמובא שם
המאמר שהגיע הזמן להחליף את הבגד נאמר בשם הרה"ק מראפשיץ רבו של הדברי חיים ולא בשם הד"ח
בהערה ב שהדברי חיים לא הקפיד על זמן תפילה כמנהג אבותיו, אבותיו של הדברי חיים לא היו חסידים, אולי יש כאן טעות והכוונה על האדמו"ר מקלויזונבורג, שנהג כמנהג זקנו
רבי ברוך מגארליץ לא היה הבן הבכור של הדברי חיים,
כותב שהם סיפורי בדים שלא התגעל המאכלי איסור, האדמו"ר זצ"ל העיד על כך כמה וכמה פעמים מפורשות ונמצא בכתב ובע"פ, ובלפיד האש מובא כעדות אישית מהגה"ח רבי משה ווייס זצ"ל

בברכה המשולשת
הודעות: 14105
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' יולי 04, 2017 9:32 pm

שברי לוחות כתב:אינם הערות נחוצות כל כך שיהיה צריך לתקן
אכתוב רק לפום ריהטא, לא הרה"ק מאוסטרווצא אמר שיקרא שם הספר דברי יציב, אלא אביו אמר לו, כמובא בהקדמת המחבר לשו"ת דברי יציב. ורק אמר עליו שיודע להשיב כהלכה ושיכתוב תשובות ולא כמובא שם
המאמר שהגיע הזמן להחליף את הבגד נאמר בשם הרה"ק מראפשיץ רבו של הדברי חיים ולא בשם הד"ח
בהערה ב שהדברי חיים לא הקפיד על זמן תפילה כמנהג אבותיו, אבותיו של הדברי חיים לא היו חסידים, אולי יש כאן טעות והכוונה על האדמו"ר מקלויזונבורג, שנהג כמנהג זקנו
רבי ברוך מגארליץ לא היה הבן הבכור של הדברי חיים,
כותב שהם סיפורי בדים שלא התגעל המאכלי איסור, האדמו"ר זצ"ל העיד על כך כמה וכמה פעמים מפורשות ונמצא בכתב ובע"פ, ובלפיד האש מובא כעדות אישית מהגה"ח רבי משה ווייס זצ"ל


ייש"כ.

מוסדות ליזענסק
הודעות: 27
הצטרף: ג' יולי 04, 2017 3:28 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי מוסדות ליזענסק » ג' יולי 04, 2017 10:09 pm

אביו של ה"דברי חיים" כן היה חסיד, ולכן היה גם בצעירותו אצל הרה"ק מלובלין זי"ע.
וגם לידת ה"דברי חיים" היה כתוצאה מברכה של הרה"ק רבי משה מפשעווארסק זי"ע (ולא זכור לי כרגע איזה מהם)

מוסדות ליזענסק
הודעות: 27
הצטרף: ג' יולי 04, 2017 3:28 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי מוסדות ליזענסק » ג' יולי 04, 2017 10:14 pm

לאחר המלחמה
קבצים מצורפים
2014913_23421810486_jpg.jpg
2014913_23421810486_jpg.jpg (269.58 KiB) נצפה 13438 פעמים
2014913_23414812872_jpg.jpg
2014913_23414812872_jpg.jpg (147.17 KiB) נצפה 13438 פעמים
2014910_21513216760_jpg.jpg
2014910_21513216760_jpg.jpg (421.88 KiB) נצפה 13438 פעמים

מוסדות ליזענסק
הודעות: 27
הצטרף: ג' יולי 04, 2017 3:28 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי מוסדות ליזענסק » ג' יולי 04, 2017 10:18 pm

לאחר המלחמה
קבצים מצורפים
2014828_175829548_JPG.JPG
2014828_175829548_JPG.JPG (453.1 KiB) נצפה 13436 פעמים
2014828_2142566561_jpg.jpg
2014828_2142566561_jpg.jpg (111.4 KiB) נצפה 13436 פעמים

יקר
הודעות: 158
הצטרף: ד' ספטמבר 14, 2016 4:03 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי יקר » ד' יולי 05, 2017 12:21 pm

שברי לוחות כתב:אינם הערות נחוצות כל כך שיהיה צריך לתקן
אכתוב רק לפום ריהטא, לא הרה"ק מאוסטרווצא אמר שיקרא שם הספר דברי יציב, אלא אביו אמר לו, כמובא בהקדמת המחבר לשו"ת דברי יציב. ורק אמר עליו שיודע להשיב כהלכה ושיכתוב תשובות ולא כמובא שם
המאמר שהגיע הזמן להחליף את הבגד נאמר בשם הרה"ק מראפשיץ רבו של הדברי חיים ולא בשם הד"ח
בהערה ב שהדברי חיים לא הקפיד על זמן תפילה כמנהג אבותיו, אבותיו של הדברי חיים לא היו חסידים, אולי יש כאן טעות והכוונה על האדמו"ר מקלויזונבורג, שנהג כמנהג זקנו
רבי ברוך מגארליץ לא היה הבן הבכור של הדברי חיים,
כותב שהם סיפורי בדים שלא התגעל המאכלי איסור, האדמו"ר זצ"ל העיד על כך כמה וכמה פעמים מפורשות ונמצא בכתב ובע"פ, ובלפיד האש מובא כעדות אישית מהגה"ח רבי משה ווייס זצ"ל


הערתך האחרונה מעניינת. בשונה משאר ההערות שאפשר לתלות אותן בהבנת המסכם או באופן קבלת הדברים ע"י ר' אשר שליט"א מרבו האדמו"ר, כאן ר' אשר התייחס להדיא ל"מה שאומרים" ואמר מה ידוע לו. תוכל להעלות את עדות האדמו"ר על עצמו שבכתב עליה כתבת?

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' יולי 05, 2017 4:49 pm

לדוגמא:
attachment=0]א.PDF[/attachment]
ב.PDF
(175.32 KiB) הורד 399 פעמים

עדותו של רבי משה ווייס ז"ל מובאת בספר לפיד האש ח"א עמ' קעב
קבצים מצורפים
א.PDF
(173.07 KiB) הורד 327 פעמים

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2271
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי ארזי ביתר » ד' יולי 05, 2017 8:16 pm

רבי משה וייס, הוא אביו של רבי אשר, הלא כן?

חמרא טבא
הודעות: 305
הצטרף: ג' דצמבר 13, 2016 12:46 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי חמרא טבא » ד' יולי 05, 2017 8:20 pm

ארזי ביתר כתב:רבי משה וייס, הוא אביו של רבי אשר, הלא כן?

אכן

דעת_האברך
הודעות: 620
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 9:44 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי דעת_האברך » ה' יולי 06, 2017 1:44 am

חידוש גדול מחדש אדמו"ר זי"ע בדברים שהובאו כאן ממנו, שאדם שאוכל דבר איסור משום פיקוח נפש חל עליו טמטום הלב. לכאורה יש להביא ראיה להיפוך מדרשות הר"ן שכותב (לפי זכרוני) שמי שאוכל דבר מאכל על ידי שסומך על רוב אף ששייך בזה טמטום הלב מצד המאכל, מכל מקום קיום הדין של ללכת אחר הרוב "מנטרל" את טמטום הלב. וכבר האריכו הפוסקים האם יש טמטום הלב כשסומכים על רוב, ויש בזה כמה תשובות בפוסקים, כגון באגרות משה ובתשובות והנהגות. ולכאורה על אחת כמה וכמה מי שמקיים מצוות וחי בהם ואוכל לפיקוח נפשו, לא תזיק לו עברת האכילה, ועיין. [דרך אגב, לפי מה שראיתי שני הקבצים שהובאו כאן הם מדברי אדמו"ר עצמו בספר שפע חיים ולא מדברי רבי משה וייס].

סגי נהור
הודעות: 5644
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' יולי 06, 2017 1:50 am

דעת_האברך כתב:וכבר האריכו הפוסקים האם יש טמטום הלב כשסומכים על רוב, ויש בזה כמה תשובות בפוסקים, כגון באגרות משה ובתשובות והנהגות. ולכאורה על אחת כמה וכמה מי שמקיים מצוות וחי בהם ואוכל לפיקוח נפשו, לא תזיק לו עברת האכילה, ועיין.

אינני רואה כאן שום ק"ו. כשסומכים על כללי רוב וכדומה המשמעות היא שאין כאן איסור אלא היתר, משא"כ בפיקוח נפש הההבנה הפשוטה היא שהאיסור נשאר בתוקפו ונדחה מפני פקו"נ. אפשר כמובן לפלפל בזה מכאן ומשם, אבל עכ"פ ודאי א"א לומר שיש כאן ק"ו.

דעת_האברך
הודעות: 620
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 9:44 am

Re: הרה"ק מצאנז קלויזענבורג זצוק"ל.

הודעהעל ידי דעת_האברך » ה' יולי 06, 2017 2:20 am

סגי נהור כתב:
דעת_האברך כתב:וכבר האריכו הפוסקים האם יש טמטום הלב כשסומכים על רוב, ויש בזה כמה תשובות בפוסקים, כגון באגרות משה ובתשובות והנהגות. ולכאורה על אחת כמה וכמה מי שמקיים מצוות וחי בהם ואוכל לפיקוח נפשו, לא תזיק לו עברת האכילה, ועיין.

אינני רואה כאן שום ק"ו. כשסומכים על כללי רוב וכדומה המשמעות היא שאין כאן איסור אלא היתר, משא"כ בפיקוח נפש הההבנה הפשוטה היא שהאיסור נשאר בתוקפו ונדחה מפני פקו"נ. אפשר כמובן לפלפל בזה מכאן ומשם, אבל עכ"פ ודאי א"א לומר שיש כאן ק"ו.

דברי הר"ן מתייחסים כמובן למי שלפי האמת אכל את המיעוט האסור, ועל זה כתב ששייך מצד עצם האכילה טמטום הלב, אך קיום דין התורה מנטרל טמטום זה (לא מעלימו - אלא מנטרלו, זה כנגד זה), ועל זה אני אומר קל וחומר, כי לענ"ד וודאי מי שמקיים מצווה דאורייתא של "וחי בהם", יש בזה סיבה הרבה יותר חזקה שקיום המצוה ינטרל את הטמטום הנובע מהמאכל מאשר קיום הדין של ללכת אחרי הרוב.


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים