מה שנכון נכון כתב:
אברהם כתב:הסיפור על 'עינייך יונים' מרגש מאד!
גימפעל כתב:"ער איז דאך ב"ה הרב ר' אריה לוין משפיע און מקושר צו ברייטע קרייזן אין ישראל השי"ת זאל מאריך זיין און מחזק זיין זיינע יארן און טעג מיט געזונד" [הוא, הרב ר' אריה לוין, ב"ה משפיע ומקושר לחוגים רחבים בישראל. השי"ת יאריך ויחזק ימיו ושנותיו מתוך בריאות].
גימפעל כתב: את מכתבו מסיים רבי מנחם ברשמיו מהביקור אצל הרבי: "האדמו"ר הוא יהודי וצדיק כאשר נכנסים אליו אז מרגישים ווי ער דערווארעמט א יידישע הארץ - מרגישים איך הוא מחמם לב יהודי".
גביר כתב:מעשה והוזמנתי לחתונה של ידיד, הואיל והלה סיפר לי שחמיו אדם פשוט הופתעתי לראות שהאדם שעמד לידו, שאותו חשבתי לאבי הכלה, הוא בעל הדרת פנים נדירה. אמרתי לעצמי שמראה חיצוני עלול להטעות וגם אדם עממי עשוי להיראות כרב גדול אם רק יגדל את זקנו, יכסה את ראשו במגבעת מתאימה ויעטה מעיל ארוך. עודני עומד ומהרהר בדבר תפשני אחד מידידי, כיום משגיח בישיבה חשובה מאד ואז אברך מקורב אצל רבים מגדולי ירושלים, והוליכני אצל אותו אדם כשהוא אומר לי - בא וקבל את ברכתו של הצדיק רבי רפאל לוין. איני זוכר במה ברך אותי אך זכורה לי היטב לבביותו ולחיצת ידו [בשתי ידיים] החמימה.
י. אברהם כתב:מהו מקור תוארו "הצדיק הירושלמי" ?
הרי לא חסרו צדיקים בירושלים
שמא בעיני מי שהוליד את התואר, רק ר' ארי' נחשב צדיק מפני סיבות מסויימות ?
משה גור אריה כתב:הרה"ק מגור זצוק''ל [כמדומה האמרי אמת] אמר כי ראוי לקרוא לרבינו 'הצדיק הירושלמי' שכן שנינו 'ירושלים לא נחלקה לשבטים' ואף רבי ארי' לא 'נחלק לשבטים' היינו שלא החזיק במחלוקת והיה משוייך לכל פלגי ושבטי העם בירושלים...
גיזונטע קאפ כתב:המיוחד בר' אריה לוין היה שבעוד שמצוי אצל אלו שהיה להם קשר עם חופשיים, שזה נבע מאיזה נקודה של פגם שהייתה להם, והיה להם איזה קרירות באידישקייט ובחומרה של העבירות, כך שהיה להם איזה שייכות עם עוברי עבירה, אצל ר' אריה לוין זה לא היה כך, והקירוב שלו היה לא מתוך שום שייכות איתם, וע"כ זכה לכבוד בכל המחנות
משה גור אריה כתב:י. אברהם כתב:מהו מקור תוארו "הצדיק הירושלמי" ?
הרי לא חסרו צדיקים בירושלים
שמא בעיני מי שהוליד את התואר, רק ר' ארי' נחשב צדיק מפני סיבות מסויימות ?
הרה"ק מגור זצוק''ל [כמדומה האמרי אמת] אמר כי ראוי לקרוא לרבינו 'הצדיק הירושלמי' שכן שנינו 'ירושלים לא נחלקה לשבטים' ואף רבי ארי' לא 'נחלק לשבטים' היינו שלא החזיק במחלוקת והיה משוייך לכל פלגי ושבטי העם בירושלים...
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 263 אורחים