עמוד 6 מתוך 7

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' ינואר 27, 2017 10:30 am
על ידי עמרם
מה שהביאו בשם הגר"י דיוויד לבאר טענת משה רבינו "ילך נא וכו' כי עם קשה עורף הוא" שהוא היפך טענת הקדוש ברוך הוא, כבר הקשה כן הר"ן בדרשותיו(הדרוש הרביעי) וביאר שלפני גילוי הי"ג מידות היתה הטענה "כי עם קשה עורף אתה פן אכלך בדרך" ולכן עדיף המלאך אשר שמי בקירבו אף ש"כי לא ישא לפשעכם" ואילו אחרי גילוי י"ג מידות הרחמים טען משה רבינו "ילך נא ה' בקרבינו כי עם קשה עורף הוא וסלחת וכו'" שבזה עדיף מהמלאך

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' ינואר 27, 2017 1:54 pm
על ידי מוישי
.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 11:16 pm
על ידי פרי יהושע
מוישי כתב:אז מי שקורא את האשכול הנוכחי, יוצא עם הרושם ש50% מהווייתו היה הראי"ה, ועוד חלק הגון מהווייתו היה חב"ד, כך שרוב רובו של הווייתו של הגר"י הוטנר היה בכלל הראי"ה וחב"ד.

ידוע שלמד אצל הראיה וידוע שלמד עם הרבי מחבד. יתכן שהושפע מהם. אבל אם נתמקד בדברי תורתו ולא בהוויתו, נראה שהבולט בין דבריו הם דברי המהר"ל, וגדלות ורוממות של סלבודקא.

להזכיר, שהאשכול נפתח על חתנו ר"י פחד יצחק הגר"י דיוויד שליט"א. שחי עמנו ומרומם את תלמידיו לעולם שבו חי

חב"ד?? זה פשוט שטויות.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 11:26 pm
על ידי אוהב שלומות
ויאמר השם אל לבו לא אסף לקלל עוד את האדמה בעבור האדם כי יצר לב האדם רע מנעריו (ח-כא). ולפני המבול נאמר, וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום וגו'. ויאמר השם אמחה את האדם (ו' ה', ז'). רואים שמשתמשים כמעט באותו לשון בדיוק לומר את הדבר ההפוך, על אמחה את האדם. והוא תמוה.

יש בזה מהלך ע"פ היסוד שהיו שלבים בירידת האדם ממדרגתו. אחרי המבול, כשנא' לאדם ששוב לא ירד מבול, זה נראה כמו ריוח לאדם. אבל באמת "אליה וקוץ בה" (ע"פ ר"ה י"ז א'), שנא' לאדם ששוב אין בכחו להביא מבול, ומעשיו ופעליו אינם חשובים כ"כ.
משל למי שעומד קרוב למלך ומכיר תכסיסי וסדרי המלוכה, שהוא יכול לגרום לפעול הרס למלוכה יותר מאדם פשוט, כיון שהקרוב למלוכה מכיר סדר המלכות ויש לו קשרים ומגעים בעלי השפעה. כך קודם המבול עדיין לא ירד האדם לגמרי ממדרגתו, והיה יכול להביא להרס העולם, כמו שבאמת הביא מבול. אבל עכשיו שנתמעט שוב, אין מעשיו חשובים, ומה שיצרו רע מנעוריו, זה עצמו נכלל עכשיו במה שנתמעט האדם.
לאחר המבול אבד האדם כח השפעתו וירד לדרגה שבה השם אומר על האדם, "לא עליו אני בונה את עולמי". מאז, "כי יצר לב האדם רע" הוא בעצם טעם שלא לקלל עוד את האדמה. היות שלמעשה נעשה האדם רע, לא אוסיף לתת לו את החשיבות לקבוע את הנהגתי כלפי העולם.

אבל נראה באמת עוד ביאור בעומק החילוק בין שני הפסוקים הללו, שיתכנו שני מצבים שבהם הנהגות שונות. יש זמן כעס, כי רגע באפו, והוא מפני שיש הנהגה של דין בעולם באותו רגע. כך הוא סדר העולם. יש זמנים של דין וזמנים של רצון. זה מה שמבקשים בתפילת אבינו מלכנו, תהא השעה הזאת וגו' ועת רצון. זו בקשה מיוחדת, לא רק על עצם הצרה, אלא על גוף השעה, שתהא עת רצון.
וכן מי שיש לו איזו צרה או צורך, אומר פרקי תהלים. ולאו דוקא ישתייך פרק זה לענין הנצרך לו. דוד המלך פעל בתהלים שבזמן שיאמרם, יפעלו עת רצון. מצד זה אינו משנה איזה פרק יאמר. וכן יש זמנים שהם עת רצון. זמן סעודה שלישית במסוים הוא השיא של העליות של שבת, כשאומרים "אתה אחד ושמך אחד וגו'". לכן אומרים בתפילת המנחה דשבת, ואני תפלתי לך השם עת רצון, כי זה זמן רצון.

לפני המבול העולם נהג מצד הנהגה של דין. מהמבט של דין, יצר מחשבת לבו רק רע היא סיבה להחמיר על האדם. דין הוא שאשחית את הארץ. אבל לאחר המבול יצא נח מהתיבה והקריב קרבן. וכתוב וירח השם את ריח הניחוח, ואז אמר השם, לא אוסיף לקלל. כלומר, הקרבת הקרבן פעל עת רצון בעולם. ואז התנהג העולם מהמבט של חסד. לכן יצר לב האדם רע היא סיבה להקל על האדם. דין הוא שארחם עליו - מצד פחיתותו. הרי יש סברא נכונה לב' המבטים, אלא תלוי באיזו הנהגה דנים את המצב. מה שפעם היה סיבה להעניש, עכשיו אדרבה, נתהפך לסיבה לא לקלל. זו פעולת העת רצון.



ובכדי לא למנוע טוב מבעליו ומכל החו"ס, אמשיך עוד מדבריו דיוק נפלא,
שהנה אחר חטא אדה"ר נאמר (ג, יז) "ארורה האדמה בעבורך", ואילו אחר אחר המבול אמר ה' ללבו (ח, כא) "לא אוסיף עוד לקלל את האדמה בעבור האדם", וכנ"ל. (שמעתי מהגרמ"מ פרבשטיין שליט"א)
ועוד הוסיף לבאר את דברי הגמ' בשבת (עג ע"ב), תנא בארץ ישראל קאי דזרעי ברישא והדר כרבי, ופרש"י, ארץ ישראל קשה היא ואין יכול לכסות בלא חרישה. וביאר מדוע א"י קשה היא חרישתה יתר משאר ארצות העולם, ע"פ דברי רש"י עה"פ (ו, יג) "הנני משחיתם את הארץ - דבר אחר: את הארץ עִם הארץ, שאף שלושה טפחים של עומק המחרישה נימוחו וניטשטשו. וכאן הוא ההבדל בין חרישת ארץ ישראל שבה לא ירד 'מבול' לשאר אדמות העולם שע"י המבול נימוחו לעולם. וביאר שדרגת האדם אחר המבול אמנם ירדה בכל העולם אבל לא בארץ ישראל. (שמעתי מהגרח"י קפלן שליט"א) תן לחכם ויחכם עוד.
-------
וכן מי שיש לו איזו צרה או צורך, אומר פרקי תהלים. ולאו דוקא ישתייך פרק זה לענין הנצרך לו. דוד המלך פעל בתהלים שבזמן שיאמרם, יפעלו עת רצון. מצד זה אינו משנה איזה פרק יאמר.

ומן הראוי לציין את מה שרה"י שליט"א מעורר בעת שאומרים מזמורי תהלים בסוף התפלה לרפואת וכו', שאל לנו לשכוח שהעיקר הוא הזכרת שם החולה לרפו"ש בתושח"י, ורק שע"י אמירת מזמור התהלים אנו מעוררים שיהיה עת רצון. ולא כאותם שאת המזמור אומרים ב'נע' ואת שם החולה אומרים ב'חטף' ולמפרע תהיה אמירת התהלים ל'שווא'.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 11:29 pm
על ידי מוישי
פרי יהושע כתב:
מוישי כתב:אז מי שקורא את האשכול הנוכחי, יוצא עם הרושם ש50% מהווייתו היה הראי"ה, ועוד חלק הגון מהווייתו היה חב"ד, כך שרוב רובו של הווייתו של הגר"י הוטנר היה בכלל הראי"ה וחב"ד.

ידוע שלמד אצל הראיה וידוע שלמד עם הרבי מחבד. יתכן שהושפע מהם. אבל אם נתמקד בדברי תורתו ולא בהוויתו, נראה שהבולט בין דבריו הם דברי המהר"ל, וגדלות ורוממות של סלבודקא.

להזכיר, שהאשכול נפתח על חתנו ר"י פחד יצחק הגר"י דיוויד שליט"א. שחי עמנו ומרומם את תלמידיו לעולם שבו חי

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' ינואר 30, 2017 11:52 pm
על ידי פרי יהושע
מוישי כתב:
פרי יהושע כתב:
מוישי כתב:אז מי שקורא את האשכול הנוכחי, יוצא עם הרושם ש50% מהווייתו היה הראי"ה, ועוד חלק הגון מהווייתו היה חב"ד, כך שרוב רובו של הווייתו של הגר"י הוטנר היה בכלל הראי"ה וחב"ד.

ידוע שלמד אצל הראיה וידוע שלמד עם הרבי מחבד. יתכן שהושפע מהם. אבל אם נתמקד בדברי תורתו ולא בהוויתו, נראה שהבולט בין דבריו הם דברי המהר"ל, וגדלות ורוממות של סלבודקא.

להזכיר, שהאשכול נפתח על חתנו ר"י פחד יצחק הגר"י דיוויד שליט"א. שחי עמנו ומרומם את תלמידיו לעולם שבו חי

חב"ד?? זה פשוט שטויות.

לא מפי יצאו הדברים, ואינני יודע כיצד קורת טעות כזו של ציטוט שלא מפי אומרו

סליחה, לא התכוונתי אליך, אלא למי שאמר זאת.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 3:28 pm
על ידי מוישי
אליעזר שולמן, פירסם כתבה על רה"י בעיתון משפחה של חג הפסח, ולהוי ידוע שהעתיק מאשכול זה מילה במילה, פשוט גנב!
ופשוט שלא הייתי כותב מילה ממה שכתבתי אילו הייתי יודע איזה בזיון נגרם על ידי זה, והנני תוהה על מה שכתבתי ואילו הדבר היה בידי הייתי עושה כל שבידי למנוע הבזיון הזה.
ומקוה ששולמן הלזה, רואה דברים אלו, ויבוש במעשיו.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 3:39 pm
על ידי לעומקו של דבר
מוישי כתב:אליעזר שולמן, פירסם כתבה על רה"י בעיתון משפחה של חג הפסח, ולהוי ידוע שהעתיק מאשכול זה מילה במילה, פשוט גנב!
ופשוט שלא הייתי כותב מילה ממה שכתבתי אילו הייתי יודע איזה בזיון נגרם על ידי זה, והנני תוהה על מה שכתבתי ואילו הדבר היה בידי הייתי עושה כל שבידי למנוע הבזיון הזה.
ומקוה ששולמן הלזה, רואה דברים אלו, ויבוש במעשיו.

יבוש שולמן
וידעו הכותבים כאן, שכל מה שכותבים כאן הוא במקרים רבים חומר לכתבות כאלו, תיקי חבצלת, וכו' וכו', כאשר צויין כאן כבר כמה פעמים.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 3:48 pm
על ידי אבי 1000
היות שהפורום כאן הוא פתוח לרה"ר וכל אורח יכול לראות יהיה לך קשה למצוא עילה כנגדו להנצלות בעיתון וכדומה.

אבל אם תוכיח שזו מועתק מילה במילה תוכל לחייבו לתת קרדיט כי זה נעשה בלי אישור ובלא הסכמה לא ממך ולא מהנהלת הפורום(כנראה?) [שגם לה יש זכויות]

כמובן שאינך צריך את הקרדיט אך תוכל לדרוש התנצלות או לפחות הבהרת דברים.

לא עברתי על כל הדברים שכתבת באשכול זה ואיני יודע על מה יצא הקצף אך ודאי שהצדק עימך

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 3:50 pm
על ידי נשר
זה קרה לי באשכול על ר' משה שפירא, שבעיתון יתד נאמן באחד בכתבות לקחו דברים שכתבתי מילה במילה.

לי זה לא כך הפריע, ואז אמרתי לעצמי, אילו לא היה להם סיפורים אמיתיים הם היו כותבים סיפורים מפוברקים, ולאחרונה ראיתי שאכן צדקתי... וד"ל.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 4:14 pm
על ידי הרע במיעוטו
מאיפה בדיוק חשבתם שהכתבות נוצרות ? וכי עיתונאי הולך לשמוע ועדים כעבדא קמי' מרי' ?
אכן העתקת מילה במילה אינה מוסיפה כבוד למעתיק אבל זה כבר עניין של טעם

לעניין קרדיט אין לצפות שיכתבו את שם הניק ואת שמו הלא אינו חפץ לפרסם
(ויש לחלק בין מאמר שלם ומסודר לבין קטעים )

האם לאוצר החכמה מגיע קרדיט על הכתיבה בו? איני בקיא מבחינה משפטית
(שיחת מקווה דרך משל, לא מזכה את הבלן בקרדיט אף אם האווירה המיוחדת גרמה לפוריות השיחה..)

מסתמא יש תקדימים רבים לנושא זה אשמח לשמוע

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 4:29 pm
על ידי לעומקו של דבר
(אולי צריך לציין למי שלא ראה שזו הכתבה שבאמצעותה מפתים לקנות את כל סך הקילו נייר שהוציאו לחג)
===

לעניין האמינות של עיתונים ככלל, הרי באמת פורום דכאן הוא מהמקורות היותר אמינים שעיתונאים מקוששים מהם סיפורים. ופשוט.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 4:33 pm
על ידי מוישי
אבל הבזיון...
אני מדבר על הבזיון שתמונתו מתנוססת בראש חוצות כאילו מדובר באיזה אדמו"ר שמשלם לעיתון שיפרסמו את שמו, בשביל מה ןמי זה טוב??!!

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 4:36 pm
על ידי לעומקו של דבר
מוישי כתב:אבל הבזיון...
אני מדבר על הבזיון שתמונתו מתנוססת בראש חוצות כאילו מדובר באיזה אדמו"ר שמשלם לעיתון שיפרסמו את שמו, בשביל מה ןמי זה טוב??!!

ומכאן ניתן ללמוד על עוד כמה שכתבו עליהם אע"פ שלא שילמו לעיתון.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 4:45 pm
על ידי חוקר ודורש
מוישי כתב:אליעזר שולמן, פירסם כתבה על רה"י בעיתון משפחה של חג הפסח, ולהוי ידוע שהעתיק מאשכול זה מילה במילה, פשוט גנב!
ופשוט שלא הייתי כותב מילה ממה שכתבתי אילו הייתי יודע איזה בזיון נגרם על ידי זה, והנני תוהה על מה שכתבתי ואילו הדבר היה בידי הייתי עושה כל שבידי למנוע הבזיון הזה.
ומקוה ששולמן הלזה, רואה דברים אלו, ויבוש במעשיו.

צריך לקחת בחשבון שכל מה שכתוב כאן זה נגיש גם בגוגל,לכן אין כאן איזה קהילה סגורה כל מה שנכתב מפורסם לכל,לכן קצת תמוה בעניי התלונה על שולמן הוא העתיק חומר מפורסם,כמובן שאסור לו לכתוב על ביקורת שגם זה נאמר כאן אבל סיפרי מעשיות ואנקדוטות מה כי תלין בזמן שפרסמת בראש כל חוצות.
וד"א טוב עשו מנהלי הפורום שלא נותנים לכתוב על החיים עמנו לאיו"ט

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 5:01 pm
על ידי הרע במיעוטו
מוישי כתב:אבל הבזיון...
אני מדבר על הבזיון שתמונתו מתנוססת בראש חוצות כאילו מדובר באיזה אדמו"ר שמשלם לעיתון שיפרסמו את שמו, בשביל מה ןמי זה טוב??!!


נהניתי מאוד מאוד מהעובדות ודברי התורה שהובאו כאן וממש הביאני לבית היין ועל כך אני אסיר תודה
(כמדומה שרוב האשכול ניזון מכתיבתך)

אך לאחר בקשת מחילה
וכי הכתיבה בפורום על בית מדרש שכל כולו בנוי על פנימיות, והוצאתו אל רה"ר כן מכבדת אותו?
הלא פשיטא שזהו היפך מוחלט של הכרת טובה מתלמיד לרבו
ומה לנו כי נלין על עיתון שהלך צעד אחד נוסף (לפחות העתיקו ממקום מובחר גם זה משהו)

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 5:18 pm
על ידי אבי 1000
מוישי כתב:אבל הבזיון...
אני מדבר על הבזיון שתמונתו מתנוססת בראש חוצות כאילו מדובר באיזה אדמו"ר שמשלם לעיתון שיפרסמו את שמו, בשביל מה ןמי זה טוב??!!



נראה שבעיני העולם זה לא ביזיון והינם יודעים מעלת ערכו ושלא מעניין אותו פרסום ובדר"כ מקריאת הכתבה ניתן לראות האם שילמו וכמה.

ולמעלת כבוד הגאון נראה לי שלא יעסיק מזמנו כלל אך איני מכירו אישית ועל כן לא אדע לכוון דעתן בעניין זה.

אני מבין את הרגשתך כתלמיד שאתה מרגיש שנגרם זלזול לרב ע"י אך תתנחם שמסתמא הדבר יהיה תועלת להרבה אנשים שבאמת יבינו קצת את דרכיו ומהם ישמעו ויעשו.

בברכת צרת רבים

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 5:21 pm
על ידי מוישי
.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' אפריל 06, 2017 5:25 pm
על ידי הרע במיעוטו
כמובן שהרוצה למחות ימנע עצמו מלקנות את העיתון אפילו באופן חד פעמי (כל שבוע זה עיתון חד פעמי)
וק"ו לא לקנותו מחמת כתבה זו שמביאה רק קטעים מועטים מאשכול זה.. הלא זו היתה כוונתם!!

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' פברואר 15, 2019 12:10 am
על ידי מן הדרום
שאלני מישהו- איך אפשר לפגוש את הרב דיויד לשאול, להתברך

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' פברואר 15, 2019 3:33 am
על ידי זאב ערבות
למי שלא ראה עדיין סיפור עם אביו של הרה"ג דיוויד
viewtopic.php?f=67&t=41253#p475741

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' פברואר 15, 2019 1:56 pm
על ידי אש משמים
פרי יהושע כתב:
מוישי כתב:אז מי שקורא את האשכול הנוכחי, יוצא עם הרושם ש50% מהווייתו היה הראי"ה, ועוד חלק הגון מהווייתו היה חב"ד, כך שרוב רובו של הווייתו של הגר"י הוטנר היה בכלל הראי"ה וחב"ד.

ידוע שלמד אצל הראיה וידוע שלמד עם הרבי מחבד. יתכן שהושפע מהם. אבל אם נתמקד בדברי תורתו ולא בהוויתו, נראה שהבולט בין דבריו הם דברי המהר"ל, וגדלות ורוממות של סלבודקא.

להזכיר, שהאשכול נפתח על חתנו ר"י פחד יצחק הגר"י דיוויד שליט"א. שחי עמנו ומרומם את תלמידיו לעולם שבו חי

חב"ד?? זה פשוט שטויות.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' פברואר 08, 2021 10:17 pm
על ידי המשורר
חשבונות רבים כתב:
מוישי כתב:הנהגות אלו ועוד, נועדו לשמר בפינה אחת בעולם קצת מושגים מכבוד לרב שהיה נהוג בעבר, וכל זאת על מנת לחדד ולהעמיק בנפש התלמיד את הכלי קיבול לקבל ולהיות מושפע מהדברי תורה של הרב.
זה יפה מאד, אבל מה שמציק לי הוא שהגר"י דיוויד אינו רבם של תלמידי הישיבה, במובן שהיה נהוג בעבר.
האם יש תלמיד אחד בישיבה שנכון לומר עליו שאת רוב תורתו הוא קיבל מרה"י? אולי באגדה, אולי בהרגש, אבל ממש את רוב תורתו? לא נשמע סביר.
לכאורה ההגדרה ההלכתית במקרה כזה היא של רב שאינו מובהק ולא של רבו המובהק.

במחילה אני לא מבין כ''כ הנידון. האם ידוע אי מי מאותם שברור היו תלמידים מובהקים לרבם שהיו נוהגין לילך אחורנית בפטירתן מרבן. לדוגמא האם ר' ברוך בער נהג כך בגר''ח, הרי בודאי אם היה היינו יודעים על זה. וכן עוד הרבה מגדולי ישראל שהיו להם רביים מובהקים.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ג' מאי 18, 2021 2:35 pm
על ידי יהודה לוין
ניתן לומר שכל הנהגות של 'רב ותלמיד' הנהוגות בבית מדרש פחד יצחק. הם מהלך של 'לכבוד ולתפארת'. שהוא ההנהגה הראויה והמקורית בהנהגות רב ותלמיד אמיתיים. וניתן לומר, שהפחד יצחק החזיר את צורת מקוריות הקשר של רב ותלמיד. רק קטני דעת אינם יכולים להכיל הנהגה של גדלות האדם וקדושה.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ג' מאי 18, 2021 3:15 pm
על ידי גביר
ת"ח חוצניק אמר לי פעם שהקושי בהבנת הנהגות אלו נובע מחוסר הבנת אורח החשיבה האמריקאי שעמו היה על ר"י הוטנר להתמודד [מטבע הדברים איני יכול לדעת אם אכן כך הוא, מכל מקום כך אמר לי אותו ת"ח]

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ג' מאי 18, 2021 10:04 pm
על ידי תולדות
ר"י הוטנר לא היה אמריקאי במקורו.
וא"כ כשחזר לארץ, לכאורה לפי דבריך לא היה צריך להמשיך את אותה הנהגה גם כאן בארץ.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' מאי 19, 2021 12:10 am
על ידי שומע ומשמיע
תולדות כתב:ר"י הוטנר לא היה אמריקאי במקורו.
וא"כ כשחזר לארץ, לכאורה לפי דבריך לא היה צריך להמשיך את אותה הנהגה גם כאן בארץ.

זה באמת הרבה פחות הלך, ע"ע בית התלמוד.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ג' יולי 05, 2022 8:55 pm
על ידי איש_ספר
מעונין לקנות עבור אוצר החכמה

מאמרים של הגר"י דייוויד (מלבד פורים ופסח שיש לי)
מאמרי פחד יצחק פסחים.

מי שיש לו ומוכן למכור, נא יפנה אלי וברכת הלומדים על ראשו.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' פברואר 08, 2023 10:13 am
על ידי בריה נמוכה
הועבר מ'אלון בכות' על פטירת הג"ר יונה רכניצר

הנך יכול להרחיב,
באיזה שנים,
מתי היה אומר הגרי"ד שליט"א את מאמריו ?
האם עד התקופה האחרונה ?
האם היו שם עוד מהציבור החסידי ?
האם הגרי"ד העריכו ?

מה פירוש 'חוזר' זה היה כמו בחב"ד שאחרי השיחה חזרו ע"ז ?

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' פברואר 08, 2023 10:28 am
על ידי משוש דורים
בחג הסוכות האחרון, הייתי במאמר של הגר"י דיויד, כאשר הגרח"י קפלן ישב לשמאלו, והגר"י רכניצר לימינו, לא נכחתי ב'חזרה', אבל אני מניח שהתקיימה לאחר מכן.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' פברואר 08, 2023 10:46 am
על ידי אור עולם
בריה נמוכה כתב:
אור עולם כתב:חוזר על ה'מאמר' של יבלחט"א מו"ר הגרי"ד דויד שליט"א בישיבת 'פחד יצחק'.

האם הנך יכול להרחיב,


הגרי"ד אומר את מאמריו לאוי"ט (לפני ר"ה, לפני יוה"כ (עד השנים האחרונות), כ' כסליו (ייא"צ הרב הוטנר), לפני חנוכה (בשנים האחרונות אוחד עם מאמר כ כסליו), לפני שבועות, ולפני ת"ב. יש גם מסיבה בסוכות ובפורים, ויש ועד/מאמר בארה"ב (ר' חיים ברלין) לפני פסח.
לאחר המאמר (או מייד או בהמשך) מתקיימת 'חזרה'. ה'חוזרים' הם ר' יונה זצוק"ל ויבחלט"א ר' חיים יצחק קפלן. פעם היה גם ר' ראובן לויכטר כמדומני.
איני יודע ממתי החל ר' יונה לחזור, ואיני יודע פרטים על מידת הערכתו של הגרי"ד לר' יונה, מלבד זה שמינהו להיות חוזר על מאמריו, ולענ"ד זה אומר המון.
הציבור במאמרים מגוון מאד ויש גם מהציבור החסידי.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' פברואר 08, 2023 8:51 pm
על ידי אליסף
אור עולם כתב: ויש ועד/מאמר בארה"ב (ר' חיים ברלין) לפני פסח.

המאמר בחיים ברלין הוא בחול המועד פסח

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' פברואר 09, 2023 2:48 pm
על ידי בריה נמוכה

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ה' פברואר 09, 2023 3:18 pm
על ידי אור עולם
בריה נמוכה כתב:הרב יונתן דייויד - ר"י פחד יצחק במסיבת נעילת החג בישיבת ר' חיים ברלין בניו יורק[/url] וכן כאן וכאן

ה"כאן וכאן" הם מסוכות בירושלים.
המאמר בפסח בר"ח ברלין יתכן שהוא בפסח עצמו, איני יודע.
זכורני רק שהיה ועד לפני פסח ששודר לא"י בטלפון. (וכן יש את הועד האחרון בסוף החורף בועדים של יום שני שלפני פסח הוא בביהמ"ד ויש בו כמה בחינות 'מאמר').

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ב' אפריל 10, 2023 11:56 am
על ידי שיף
בד"ה
רעיתו הצדקנית מרת ברוריה ע"ה
שנונתבש"ט

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ו' אפריל 14, 2023 10:59 pm
על ידי אליסף
יש לפתוח אשכול מיוחד על אשה דגולה זו.
בת גדולים, אשת גדולים, ואשה גדולה שחנכה עשרות שנים את האליטה של חניכות בית יעקב מארה"ב ב - BJJ.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' אפריל 26, 2023 7:16 am
על ידי אליסף
קצת התאכזבתי מחוסר התגובות לפטירתה של הרבנית עד שתפסתי שבציבור בארץ היא לא תפסה מקום כלל (חוץ מבת של ואשת..)
אך יש לדעת שבצבור התורני באמריקה, 'רעבעצען דייויד' היא ענקית חינוך שעומדת בשורה אחת עם שרה שנירר, יהודית רוזנבאום\גרינפלד(פחות ידועה אך משמעותית ביותר למי שיודע), וויכנה קפלן.
לא מגזים.

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' אפריל 26, 2023 8:18 am
על ידי צופה_ומביט
כפי שאמרת.
וגם את שני השמות האחרונים שהזכרת שמעתי עכשיו לראשונה.
על הרבנית דייוויד ידעתי רק שלמדה באוניברסיטה, היתה בעלת תואר דוקטור, ועבודת הדוקטורט שלה היתה על מוהרצ"ה חיות...

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' אפריל 26, 2023 1:44 pm
על ידי פרנקל תאומים
צופה_ומביט כתב:כפי שאמרת.
וגם את שני השמות האחרונים שהזכרת שמעתי עכשיו לראשונה.
על הרבנית דייוויד ידעתי רק שלמדה באוניברסיטה, היתה בעלת תואר דוקטור, ועבודת הדוקטורט שלה היתה על מוהרצ"ה חיות...

גם הרבנית יהודית גרינפלד ע''ה היתה דוקטור.. "ד''ר גרונפלד",
ואגב, היא באמת היתה אישיות חשובה ומפורסמת, ע"ע ילדי שפורד.


על מעמדה של רבעצען דיוויד ע''ה אפשר ללמוד מההלצה המפורסמת על "שלא עשני אשה"..

Re: הגאון ר' יהונתן דיוויד שליט"א

פורסם: ד' אפריל 26, 2023 4:20 pm
על ידי שילה צבי
משפחתי מארה"ב, וגם אצלנו זה ממש כך. רעבעצען דיוויד זה ממש "שם".
[ההבדל הזה מזכיר לי קצת את היחס לגרמ"פ. בעוד שבארץ הוא עומד בשורה הראשונה של הפוסקים, ואפשר להזכיר אותו במשפט אחד עם הגריש"א הגרש"ז וכו', אצל סבא שלי וחבריו האגרות משה זה משהו אחר. זה מעניין שבדור של תקשורת מהירה עדיין יש "מנהג המקום" בסאב טקסט של היחס לדמויות. וזה לא הבדל בין ציבורים (שזה יותר מובן) אלא בין ארצות]