מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ה' אוגוסט 05, 2021 10:39 am

משוש דורים כתב:לפלא שלא עדכנו כאן על הספר החדש 'בהר שפר' שיעורים על מסכת כלים.
רכשתי את הספר כבר לפני שבועיים עברתי על כמה וכמה שיעורים, ואני לא גומר להתפעל.
אם בשיעוריו באגדה יש חלקים שנראים שייכים לדרוש ולרמז, הרי בשיעורים אלו הכל לומדעס ישיבתית, וממש פלא איך מסכת שנראית טכנית ויבשה כמו כלים, פשוט מוארת מחדש בגדרים ישיבתיים, בחשבונות ובהברקות, ממש לא בא כבושם הזה, לא נתקלתי עוד בספר בנוסח ישיבתי עמ"ס כלים, ובודאי שלא נמצא עוד כזה ספר עקבי, משנה אחר משנה, נושא אחר נושא, על כל פרקיה של כלים (מלבד פרקים יג יד).
אני שונא להשתמש בקלישאות, אבל זה מה שאני מרגיש באמת, יומא טבא לרבנן ולתלמידיהון.

כפי הנראה משום מה זה לא הוכנס לאוצר החכמה? חבל.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2096
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ו' ספטמבר 03, 2021 1:46 pm

מה המקור לזה ששמעתי בשם הגר"מ שפירא זצ"ל שזה שהמילה "דָבָר" (במובן מילה) והמילה "דָבָר" (חפצא) הם אותה מילה מורה על זה בלשון הקודש עצם המילים מורים על מהות הדבר שנתארים על ידי אותה מילה?

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2449
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » א' ספטמבר 05, 2021 12:23 am

הוא טען שכל דבר נקרא דבר משום שקיומו הוא בדיבור של הקב"ה. הוכיח זאת מדחז"ל עה"פ כל דבר אשר יבוא באש, מכאן למשמיע קול בכלי מתכות שהוא טמא.

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2096
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » א' ספטמבר 05, 2021 2:38 pm

אפרקסתא דעניא כתב:הוא טען שכל דבר נקרא דבר משום שקיומו הוא בדיבור של הקב"ה. הוכיח זאת מדחז"ל עה"פ כל דבר אשר יבוא באש, מכאן למשמיע קול בכלי מתכות שהוא טמא.

כמדומני ראיתי כעין דבריו באחד מספרי הרמ"ק ואיני זוכר איה מקומו.

ידידיה
הודעות: 1233
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ידידיה » א' ספטמבר 05, 2021 4:18 pm

בזכרוני שמעתי באופן שונה, שרק בלשון הקודש כל הדברים נקראים כך, והמשמעות שהקב"ה מדבר אלינו בכל הבריאה ופרטיה.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ב' נובמבר 29, 2021 7:35 am

האם ידוע למישהו היכן הדליק נר חנוכה? בחלון או בפתח הבנין כו'? מעניין אותי.

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ד' דצמבר 15, 2021 8:06 pm

דברים מדהימים שנאמרו על הג"ר משה זצ"ל בכנס למחנכים, לכאורה שלא כדרכו לדבר דברים גבוהים ועמוקים, דברים הנראים כדברים פשוטים אבל בעומק המיוחד והרגש המיוחד שלו. ראה במצו"ב.
קבצים מצורפים
ר משה 2.jpeg
ר משה 2.jpeg (2.13 MiB) נצפה 4108 פעמים
ר משה 1.jpg
ר משה 1.jpg (3.02 MiB) נצפה 4108 פעמים

ראש
הודעות: 344
הצטרף: ו' אפריל 17, 2015 9:43 am

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ראש » ד' דצמבר 15, 2021 8:09 pm

לא מצורף. אנא!

יוסף עליכם
הודעות: 20
הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 7:31 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי יוסף עליכם » ב' מרץ 14, 2022 11:38 pm

אודה מאד אם משהו מחכמי הפורום
יעביר לי, אפילו באישי, את פרטי המו"ל של הספר "ראשי פרקים", שהם שיעורי מו"ר על פרק אין דורשין
תודה מראש

יוסף עליכם
הודעות: 20
הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 7:31 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי יוסף עליכם » ב' מרץ 14, 2022 11:39 pm

אשמח מאד אם משהו מחכמי הפורום
יעביר לי, אפילו באישי, את פרטי המו"ל של הספר "ראשי פרקים", שהם שיעורי מו"ר על פרק אין דורשין [במטרה לקנותו]
תודה מראש

מראה כהנים
הודעות: 226
הצטרף: ג' ספטמבר 20, 2011 8:57 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי מראה כהנים » ג' מרץ 15, 2022 11:40 pm

בשער הספר נכתב: לכל ענייני הספר, ניתן ליצור קשר בכתובת: rosheiperakim@gmail.com

למיטב ידיעתי המו"ל מתגורר בשכונת הר-נוף

מראה כהנים
הודעות: 226
הצטרף: ג' ספטמבר 20, 2011 8:57 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי מראה כהנים » ד' מרץ 16, 2022 10:41 am

לעיל עמוד 26 כתב 'אחד הרבנים' וז"ל:

היכן ניתן להשיג הספר "ראשי פרקים" של שיעורי הרב, לרכישה או לפחות לעיון (איזו אוצר או ספריה).
ב''ה, לאחר חיפוש מצאתי את הרב המחבר, הרב יעקבוביץ מהר נוף.


תחטט עוד קצת באשכול על כלל דפיו, מן הסתם תמצא עוד קצת מידע.

יוסף עליכם
הודעות: 20
הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 7:31 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי יוסף עליכם » ש' מרץ 19, 2022 8:29 pm

יישר כח!
תודה רבה..

שמר
הודעות: 754
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי שמר » ב' מרץ 21, 2022 9:44 am

זכורני שר' משה זצ"ל התבטל התבטלות מוחלטת לגר"ח זצ"ל, ואף התבטא עליו דברים נוראיים, מי יודע להרחיב ע"ז?

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' מרץ 21, 2022 10:28 am

שמר כתב:זכורני שר' משה זצ"ל התבטל התבטלות מוחלטת לגר"ח זצ"ל, ואף התבטא עליו דברים נוראיים, מי יודע להרחיב ע"ז?

אני יודע דבר אחד, מידיעה ברורה מכלי ראשון:
הגרמ"ש אמר על הגר"ח שצריכים לדייק כל מילה בתשובות שלו [לשאלות אנשים מה לעשות, לא שמעתי לגבי הלכה], כי זה לא מילים שלו אלא שמים לו בפה משמים מה לומר.
לכן צריך לדייק מה אמר, ומה לא אמר.
ואני יודע מכלי ראשון עובדא שהגרמ"ש בעצמו עשה כך, ודייק תשובה של הגר"ח, והוציא מהדיוק הזה מסקנה למעשה - להיפך ממה שהיה נראה מהתשובה בהשקפה ראשונה.

אברהם
הודעות: 1475
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי אברהם » ד' נובמבר 15, 2023 11:20 pm

לאור הפרסומים המשמחים על הוצאה לאור של הספר "דברי שפר" שיחות ליל שישי של הגרמ"ש, הזדרזתי לרוכשו ב"ה.

והנה, בפרשתנו פרשת תולדות יש מאמר הנקרא "חיבור עשיו וישמעאל", בו הוא מסביר שעיקר טומאת עשיו: הכפירה בה' והעבודה זרה, ואילו טומאת ישמעאל: דיבור בשם ה' את אשר לא דיבר. לקראת ביאת המשיח יתחזקו "צמד פרשים" - עשיו וישמעאל, שיהיה בבחינת "שטן רוכב על גמל", אל מול "רכב חמור" מלך המשיח. עיי"ש.

מכאן הוא יוצא וזועק על כך שבעשרות שנים האחרונות אנו מגדלים את המפלצת הנוראה הזאת, שילוב של כפירה מצד אחד, והלבשת הבלים ודמיונות בשם ה', מצד שני.


"כאשר אנחנו מתוכנו עשינו את הזוועה הזאת, אז נולדה אותה מפלצת של חיבור עשיו וישמעאל... מה גודלו של התהליך הזה? עד לאיזה זוועה הוא יגיע, לאילו ממדים הוא יתפח? כל זה תלוי רק בנו.

כל אחד ואחד יכול לבדוק את עצמו היטב וימצא בתוך עצמו את שני הדברים האלה ביחד. צירוף שני דברים ביחד, לצרף מה שנקרא חולין גמורים וכפירה גמורה בכל שלשה עשר העיקרים ויחד עם זה כל מה שעושים פה זה רצונו של הקב"ה וזה כתוב בתורה. זה הצירוף המפלצתי הזה של שני הכוחות אחד על השני, של אותו שטן הרוכב על הגמל. הצירוף הזה בדעתנו שלנו מביא את הרוע הזה לממדים שאין אנו יודעים עד היכן יגיעו.

הדבר הזה לא התחיל היום, הוא כבר התחיל מזמן, עוד לפני חמישים וחמש שנים, באמצע הזוועה, באמצע ההשמדה הנוראה היה חיבור בין שני כוחות הרע האלה. חיבור גדול ומאוד משמעותי. הדברים ידועים למי שרוצה לדעת, והדבר הולך ונמשך ותופח ומטפח על פנינו ומי יודע להיכן עוד יגיע...

מכיון שהדברים האלה מגדלים מפלצת שעדיין לא פעלה בעולם, אנחנו עדיין לא יודעים איך זה יכול להיראות, עד היכן יכול להגיע החיבור הזה של אותו צמד פרשים, של אותו שטן שרוכב על הגמל. זה מה שרצינו להעיר, אותן שתי טומאות נוראות - הטומאה של תפיסת עצמו כמציאות מחייבת, זו הטומאה שהיא שורש לכל עבודה זרה, והטומאה של הלבשת כל מיני הבלים דמיונות ודברי כזב, ואת כל זה להגיד בשמו יתברך - אלו הן שתי הטומאות שכשהן מצטרפות ביחד אז באמת רחמנא ליצלן. זה מה שרצינו לבאר.




שאלתי בפני תלמידי הרב זצ"ל - על איזה תופעה, שהתחילה באמצע השואה, מדבר הרב?

איזה יצר של "אמירת דברי הבל בשם ה'" התחיל אז?


אברהם
הודעות: 1475
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי אברהם » ה' נובמבר 16, 2023 7:35 am

המשמעות של הדברים בפנים (העתקתי רק חלק מהדברים), שהוא עוסק בתופעה שהתרחשה בתוכנו, ששילבה את שתי הטומאות הנ"ל ועוררה את החיבור בין אדום לישמעאל.

ידידיה
הודעות: 1233
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ידידיה » ה' נובמבר 16, 2023 5:07 pm

אברהם כתב:המשמעות של הדברים בפנים (העתקתי רק חלק מהדברים), שהוא עוסק בתופעה שהתרחשה בתוכנו, ששילבה את שתי הטומאות הנ"ל ועוררה את החיבור בין אדום לישמעאל.


לא ברור לי אם כוונתכם לתופעה של חיבור המופתי עם הנאצים, ואם כן איך זה נוצר מתוכינו?
או למשהו שונה

אולי תוכלו להבהיר

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' נובמבר 16, 2023 5:38 pm

אברהם כתב:לאור הפרסומים המשמחים על הוצאה לאור של הספר "דברי שפר" שיחות ליל שישי של הגרמ"ש, הזדרזתי לרוכשו ב"ה.

והנה, בפרשתנו פרשת תולדות יש מאמר הנקרא "חיבור עשיו וישמעאל", בו הוא מסביר שעיקר טומאת עשיו: הכפירה בה' והעבודה זרה, ואילו טומאת ישמעאל: דיבור בשם ה' את אשר לא דיבר. לקראת ביאת המשיח יתחזקו "צמד פרשים" - עשיו וישמעאל, שיהיה בבחינת "שטן רוכב על גמל", אל מול "רכב חמור" מלך המשיח. עיי"ש.

מכאן הוא יוצא וזועק על כך שבעשרות שנים האחרונות אנו מגדלים את המפלצת הנוראה הזאת, שילוב של כפירה מצד אחד, והלבשת הבלים ודמיונות בשם ה', מצד שני.


"כאשר אנחנו מתוכנו עשינו את הזוועה הזאת, אז נולדה אותה מפלצת של חיבור עשיו וישמעאל... מה גודלו של התהליך הזה? עד לאיזה זוועה הוא יגיע, לאילו ממדים הוא יתפח? כל זה תלוי רק בנו.

כל אחד ואחד יכול לבדוק את עצמו היטב וימצא בתוך עצמו את שני הדברים האלה ביחד. צירוף שני דברים ביחד, לצרף מה שנקרא חולין גמורים וכפירה גמורה בכל שלשה עשר העיקרים ויחד עם זה כל מה שעושים פה זה רצונו של הקב"ה וזה כתוב בתורה. זה הצירוף המפלצתי הזה של שני הכוחות אחד על השני, של אותו שטן הרוכב על הגמל. הצירוף הזה בדעתנו שלנו מביא את הרוע הזה לממדים שאין אנו יודעים עד היכן יגיעו.

הדבר הזה לא התחיל היום, הוא כבר התחיל מזמן, עוד לפני חמישים וחמש שנים, באמצע הזוועה, באמצע ההשמדה הנוראה היה חיבור בין שני כוחות הרע האלה. חיבור גדול ומאוד משמעותי. הדברים ידועים למי שרוצה לדעת, והדבר הולך ונמשך ותופח ומטפח על פנינו ומי יודע להיכן עוד יגיע...

מכיון שהדברים האלה מגדלים מפלצת שעדיין לא פעלה בעולם, אנחנו עדיין לא יודעים איך זה יכול להיראות, עד היכן יכול להגיע החיבור הזה של אותו צמד פרשים, של אותו שטן שרוכב על הגמל. זה מה שרצינו להעיר, אותן שתי טומאות נוראות - הטומאה של תפיסת עצמו כמציאות מחייבת, זו הטומאה שהיא שורש לכל עבודה זרה, והטומאה של הלבשת כל מיני הבלים דמיונות ודברי כזב, ואת כל זה להגיד בשמו יתברך - אלו הן שתי הטומאות שכשהן מצטרפות ביחד אז באמת רחמנא ליצלן. זה מה שרצינו לבאר.




שאלתי בפני תלמידי הרב זצ"ל - על איזה תופעה, שהתחילה באמצע השואה, מדבר הרב?

איזה יצר של "אמירת דברי הבל בשם ה'" התחיל אז?

אולי השיעור המצ"ב יעזור לקדם/להבין:
קבצים מצורפים
‏‏חיבור שחוק ישמעאל וליצנות עשו כנגד יצחק.pdf
(123.97 KiB) הורד 76 פעמים

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' נובמבר 16, 2023 5:59 pm

לגוף השאלה, אחר העיון כמ"פ אני נוטה לקבל את הבנת הרב מעט דבש.

כלומר, קודם כל הסביר הרב את תכונות-מהויות עשו וישמעאל, ואת חיבורן, ושכל זה ישנו גם בדעתנו שלנו. ובזה אמר שכל אחד יכול לבדוק אצל עצמו ולראות, נקודות של עצמיות/כפירה ונקודות של הבלים בשם ה', ובאופן שעל אותן כפירות גופא אומרים שהן רצון ה' בתורה. כאשר מתחברות שתי הטומאות האלה בנפשו של אדם - אין להן מעצור ומונע, כי זו מפרנסת את זו כנגד מה שיכול להועיל מולה, והן כובשות הכל ח"ו.

ואז אמר שבגלל הדבר הזה שבקרבנו - שמתגבר בעקבתא דמשיחא והוא הוא הנסיון-עבודה של עקבתא דמשיחא - יוצאת בעולם לפני ביאת משיח מפלצת מציאותית, היסטורית, של אדום וישמעאל כפשוטו, וכשהיא נוצרת היא מחריבה את העולם [ובמקביל ממש את מלכות שמים בעולם] באופן של שידוד כל העמקים וכו', חורבן נורא מאין כמוהו, שאין לו מעצור וגבול, רח"ל.

ועל החלק הזה אמר שכבר התחילו לראות בעולם את הופעת המפלצת המציאותית-היסטורית הזו, דהיינו בשואה המיוחסת לאדום-עשו [כידוע ואכמ"ל] ובתוכה גופא היה חיבור עם ישמעאל [שידוע למי שרוצה לדעת], ובעינינו ראינו איזה חורבן נורא היה בשואה. וכל זה רק תחילת הופעת המפלצת הזו, כי לא היה חיבור גמור ולהדיא של אומה עם אומה / תרבות עם תרבות שפועלים ביחד וכו', והחיבור הזה רק גדל והולך [אולי תהליכים מדיניים, פוליטיים, תרבותיים וחברתיים שמחברים את אירופה ו/או ארה"ב (או תרבותם-שיטתם) עם הערבים-מוסלמים (או תרבותם-שיטתם) באופנים כאלו ואחרים, גלויים וסמויים, פשוטים ועמוקים, כשבסופו של דבר יופנה הכל נגד היהודים ח"ו, ו/או יחריב את העולם כולו], ויציאה גמורה לפועל של המפלצת המציאותית-היסטורית הזו עוד לא היתה מעולם, ולכן אין לשער בכלל עד היכן הדברים מגיעים ועל מה מדובר רח"ל, כאשר יתחברו לגמרי שתי הטומאות האלה ובמקביל שתי האומות-שיטות-תרבויות האלה בעולם ויפעלו ויכבשו תחתן, נגד ישראל ו/או העולם רח"ל.

והוא מעורר על זה וכמה חשוב להבין את זה משום שכאמור הכל מתחיל בנו, למצוא ולשרש אצלנו את התכונות-הופעות האלה בנפש, שהן נסיון זמננו העיקרי.

וממתי התחיל לפעפע אצלנו החיבור של עשו-ישמעאל? על זה הוא לא דיבר בקטע שצוטט, ולענ"ד לא על זה אמר שהתחיל בשואה. וכלפי זה הבאתי בהודעה הקודמת את השיעור הנוסף בעניין, שבו הוא מדבר על המאתיים שנה [פלוס] האחרונות, בעולם - המודרנה ואחריה הפוסט-מודרנה, ואצלנו - ההשכלה והחילון, ובמקביל הציונות, שהשתלבו לבסוף במציאות שהיא כפרנית במהותה אבל נושאת על עצמה שם ישראל ושם שמים, עיי"ש.

אברהם
הודעות: 1475
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי אברהם » ה' נובמבר 16, 2023 10:44 pm

תודה רבה על ההסברה בשפה ברורה ונעימה.
אולי יהיה כדאי להאיר לעורך על שינוי במיקום המשפטים הללו בתוך הקטעים המדברים על התערובת הזאת שבתוכנו.


יישר כוח!

מן הדרום
הודעות: 708
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי מן הדרום » ו' נובמבר 17, 2023 12:19 am

מתוך מאמר בהמעין האחרון על ר' יצחק הוטנר ומלחמת יו"כ - נקודה דומה למוזכר כאן על צרוף עשו וישמעאל-
בלילה הרביעי של החג [מאמר קיד] עסק בפסוק נוסף בפרשת 'וזאת הברכה' [על דברים אלו לא צוין בפירוש שהם קשורים למצב]:
בתחילת ברכותיו של משה נאמר 'וזרח משעיר למו הופיע מהר פארן'... שעיר ופארן היינו עשו וישמעאל... נדבר עכשיו על שני חידושים המיחדים את תקופתנו. הראשון הוא שבזמנים קודמים היו הרדיפות על ישראל של עשו לחוד ושל ישמעאל לחוד, אולם תקופתנו נתייחדה בצירוף של עשו וישמעאל יחד ברדיפותיהם על ישראל.
צירוף עשו וישמעאל בהקשר זה יכול להיות מכוון הן לתמיכתה של ברית המועצות במצרים, והן ליחסה של ארצות הברית, שלא סייעה לישראל בתחילת המלחמה .


להלן מספר מקורות מלוקטים המלמדים על כך: א. החל משנת תשכ"ח החלה ישראל לרקום יחסים מתהדקים והולכים עם ארצות הברית, שבה כיהנו לינדון ג'ונסון ואחריו ריצ'רד ניקסון כנשיאים. עיקר האמל"ח שנרכש בתקופה זו היה אמריקאי. כן התפתחו שיתופי פעולה בין המדינות, הן במחקר ופיתוח והן בתחום המודיעין הצבאי. אולם האמריקאים שעדיין לחמו בווייטנאם לא היו מעוניינים בהסלמה נוספת של יחסיהם עם ברית המועצות. בנוסף לכך, ערב המלחמה החלה תקופת ה'דטאנט' ('הפשרה') בין מעצמות העל, ובשל כך שאפו האמריקאים לפעול בערוצים דיפלומטיים ככל שניתן והתנגדו למלחמה. ב. כשפתחה מצרים במלחמת יום כיפור לא היססה ברה"מ לתמוך בצד הערבי. בעוד שארה"ב דחתה משלוחי נשק לישראל לשלבים מאוחרים יותר של המלחמה, החישה ברה"מ אספקת נשק לצד המצרי והסורי. ג. איש הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר חשף בספר שחיבר את התרמית של ארה"ב, שידעה על הכוונה של מצרים וסוריה לפתוח במלחמה שבועיים לפני שפרצה והסתירה מידע זה מישראל. ראש אמ"ן דאז האלוף אלי זעירא קיבל מידע מהמודיעין האמריקאי שלא תפרוץ מלחמה, ושר הביטחון משה דיין העיד על כך בוועדת אגרנט. ואכמ"ל.

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' נובמבר 22, 2023 9:29 pm

צופה_ומביט כתב:לגוף השאלה, אחר העיון כמ"פ אני נוטה לקבל את הבנת הרב מעט דבש.

כלומר, קודם כל הסביר הרב את תכונות-מהויות עשו וישמעאל, ואת חיבורן, ושכל זה ישנו גם בדעתנו שלנו. ובזה אמר שכל אחד יכול לבדוק אצל עצמו ולראות, נקודות של עצמיות/כפירה ונקודות של הבלים בשם ה', ובאופן שעל אותן כפירות גופא אומרים שהן רצון ה' בתורה. כאשר מתחברות שתי הטומאות האלה בנפשו של אדם - אין להן מעצור ומונע, כי זו מפרנסת את זו כנגד מה שיכול להועיל מולה, והן כובשות הכל ח"ו.

ואז אמר שבגלל הדבר הזה שבקרבנו - שמתגבר בעקבתא דמשיחא והוא הוא הנסיון-עבודה של עקבתא דמשיחא - יוצאת בעולם לפני ביאת משיח מפלצת מציאותית, היסטורית, של אדום וישמעאל כפשוטו, וכשהיא נוצרת היא מחריבה את העולם [ובמקביל ממש את מלכות שמים בעולם] באופן של שידוד כל העמקים וכו', חורבן נורא מאין כמוהו, שאין לו מעצור וגבול, רח"ל.

ועל החלק הזה אמר שכבר התחילו לראות בעולם את הופעת המפלצת המציאותית-היסטורית הזו, דהיינו בשואה המיוחסת לאדום-עשו [כידוע ואכמ"ל] ובתוכה גופא היה חיבור עם ישמעאל [שידוע למי שרוצה לדעת], ובעינינו ראינו איזה חורבן נורא היה בשואה. וכל זה רק תחילת הופעת המפלצת הזו, כי לא היה חיבור גמור ולהדיא של אומה עם אומה / תרבות עם תרבות שפועלים ביחד וכו', והחיבור הזה רק גדל והולך [אולי תהליכים מדיניים, פוליטיים, תרבותיים וחברתיים שמחברים את אירופה ו/או ארה"ב (או תרבותם-שיטתם) עם הערבים-מוסלמים (או תרבותם-שיטתם) באופנים כאלו ואחרים, גלויים וסמויים, פשוטים ועמוקים, כשבסופו של דבר יופנה הכל נגד היהודים ח"ו, ו/או יחריב את העולם כולו], ויציאה גמורה לפועל של המפלצת המציאותית-היסטורית הזו עוד לא היתה מעולם, ולכן אין לשער בכלל עד היכן הדברים מגיעים ועל מה מדובר רח"ל, כאשר יתחברו לגמרי שתי הטומאות האלה ובמקביל שתי האומות-שיטות-תרבויות האלה בעולם ויפעלו ויכבשו תחתן, נגד ישראל ו/או העולם רח"ל.

והוא מעורר על זה וכמה חשוב להבין את זה משום שכאמור הכל מתחיל בנו, למצוא ולשרש אצלנו את התכונות-הופעות האלה בנפש, שהן נסיון זמננו העיקרי.

וממתי התחיל לפעפע אצלנו החיבור של עשו-ישמעאל? על זה הוא לא דיבר בקטע שצוטט, ולענ"ד לא על זה אמר שהתחיל בשואה. וכלפי זה הבאתי בהודעה הקודמת את השיעור הנוסף בעניין, שבו הוא מדבר על המאתיים שנה [פלוס] האחרונות, בעולם - המודרנה ואחריה הפוסט-מודרנה, ואצלנו - ההשכלה והחילון, ובמקביל הציונות, שהשתלבו לבסוף במציאות שהיא כפרנית במהותה אבל נושאת על עצמה שם ישראל ושם שמים, עיי"ש.

כהמשך לדברים הנ"ל, הנה כאן יש הסבר של רבי נתן רוטמן שליט"א [וידאו] על החיבור של השקפות אדום [המערב: הפקרות, אין אמת] וישמעאל [האסלם: שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה] כיצד הם תומכים אחד בשני - לאו דוקא מרצון - כנגד דת האמת ומחזיקיה [כללות ישראל].

הוא מסביר שם, בצורה פשוטה ונפלאה, נקודה שארשה לעצמי טיפה להרחיב את קיצור דבריו בה:
דרך התורה והמצוות היא דרך הזהב לחיי האדם בעולם הגשמי והרוחני, כמש"כ הרמב"ם בכ"מ [וזה בלי להיכנס כרגע מהי "דרך התורה", שלכאורה יש מחלוקות בנוגע לזה גופא], וממילא מה שלא נכלל בדרך התורה הוא או "שמאלה" ממנה או "ימינה" ממנה, דהיינו: או לכפור בכל דתיות ולבטל כל עול, או לעוות ולזייף את הדת עצמה. וכיום הגיעו שני הצדדים האלה, שהם כללות הנטיות של בני אדם [או לכאן או לכאן כנ"ל], למיצוי שלהם בצורה הכי קיצונית. המערב הליברל-פרוגרסיבי פרק כל עול שהוא, אין אמת והכל הפקר, תוה וובוהו. והאסלם המציא שקרים בשם הדת ותלה את כל הרשעות והאכזריות והקנאה והשנאה בשם הקב"ה. אלה הם שני האופנים של היפך האמונה והתורה, והיפך ידיעת ה' וקידוש ה', ושניהם בצורתם הכי קיצונית.

וכיצד הם תומכים אחד בשני כנגד ישראל?
הדת המזוייפת פוגעת בישראל בכוח האכזריות והלהיטות הקנאית שלה, והתוהו ובוהו הכפרני שאין לו שום אמת משלו ומפחד מהצל של עצמו לא מסוגל לעשות כלום כנגד.

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' נובמבר 23, 2023 12:16 am

הרב רוטמן קיצר מאד, 3 דקות בסה"כ, אז ארשה לעצמי להרחיב גם במה שלא אמר להדיא, אבל כלול במפורש בדבריו ובדברי הגרמ"ש הנ"ל, ואנו רואים מול עינינו:

המערב הליברל-פרוגרסיבי הריק והאנטי כל מושג "אמת" שהוא [וערך, ואידיאל, ועיקרון, וכו'. אני משתמש כאן במילה "אמת" כדי לקצר], כל כך לא מסוגל לסבול את עצמו על הערכים וההיררכיות שהיו לו פעם, ובכלל זה על עצם זה שהיו לו בכלל ערכים והיררכיות, שכעת הוא תומך באופן אוטומטי ואובססיבי, ממש התניה פבלובית כפשוטו, בכל מי שנתפס באיזושהיא צורה קלושה כמיעוט / מקופח / סובל / לא שווה / נפגע / רואה עצמו נפגע וכו', ומתקיף באופן אוטומטי ואובססיבי, פבלובי באותה מידה ממש, כל מי שנתפס באיזושהיא צורה קלושה כבעל עמדה ברורה / חזקה על משהו / מייצג ערך / טוען לאיזו אמת וכו'.

האבסורד הוא, שמי שכיום נושא את עצמו על גלי הקרבניות הללו בדיוק – הם בדיוק אלה שיש להם האגנ'דה הדתית הכי קנאית, שיוצאים ל"מלחמת קודש" בכל המערב כדי להשליט על כולם בכוח את אומת האיסלם, [ועיקר טענתם על המערב היום הוא בדיוק המופקרות וחוסר הערכים שלו]. ובכן מוצא עצמו המערב [הליברל-פרוגרסיבי, ומכאן אקצר ואכתוב רק "המערב"] במבוכה איך להגיב. הרי המציאות הזו מעמידה בפניו סתירה בלתי ניתנת לפתרון. יש כאן קרבן – עם אג'נדה. מיעוט מסכן – שמבצע טרור וג'יהאד. פגוע – שמתאבד ורוצח בשם דת. המערב כבול ידיים ומסורס מלפעול בנחרצות כנגד כל אמירה שהיא – ומולו עומד מי שאומר ועושה את הדברים הכי קיצוניים בשם דת. מה עושים עם הסתירה הזו?

והפתרון שהמערב מוצא, הוא לפרשן את הצד השני באופן שלא תהיה סתירה. הוא יתעלם מדבריו ומעשיו המפורשים של הצד השני, ויתלה את הכל במסכנות שלו, בכך שהוא קרבן, ויאשים את עצמו באותה מסכנות וקרבנות, ויעשה הכל כדי לחבק ולהכיל ולתמוך בקרבן [של המערב הישן המפלצתי והשנוא]. המערב מאמין בכל לבו בתיאוריה הזו. ומאמין בכל לבו שכאשר תפוצה הקרבנות – תיעלם מהצד השני גם האג'נדה. [האמונה הזו גופא, והיומרה לפרשן את השני ולהבין אותו יותר טוב ממה שהוא מעיד על עצמו, באה מאותו מקום גופא של "לחבק ולהכיל הכל" כי אין שום אמת בעולם כלל, רק "זכויות", בלי "חובות". רק "חופש", בלי "אחריות". ומאמונה שכשם שאני התפכחתי והגעתי למסקנה הנאורה שאין שום אמת, כך גם הם יגיעו בסוף, רק נפחית ממצוקתם ונפסיק לאיים עליהם / לגרום להם לחוש מאויימים מאיתנו (אנחנו אשמים בזה כמובן), ונראה להם את האור – וגם הם ישתכנעו בזה. כי זה שאין אמת – הוא האמת היחידה והמוחלטת והמוכרחת שאין בלתה].

וכאשר אותו קרבן מצהיר כל הזמן שהמקור ל"בעיותיו" [במקור: מושאי שנאתו וקנאתו העיקריים] הוא ישראל/היהודים, אזי מתרחש עבור המערב הקתרזיס הכי מענג ומופלא מהמצוקה הנ"ל, מהמבוכה והתסכול וחוסר האונים:

א. כחלק מ"חיבוק הקרבן" המערב לא רק שמחבק את הטרור ["לוחמי חופש", "קרבנות הסכסוך", "מאזן דמים היסטורי"], אלא פונה אוטומטית נגד ישראל/היהודים, ב. המערב פוטר עצמו מלראות את עצמו כאשם בקרבנוּת של הקרבן, אלא הוא מצא אשם חלופי. ג. וכעת כשהמערב מגבה את הקרבן מול האשם היהודי – הרי שהמערב והקרבן עומדים באותו צד של המתרס, ואין גן עדן עלי אדמות יותר מזה למערב הליברל-פרוגרסיבי, כנ"ל.

כל זה אפילו בלי להתייחס לאנטישמיות כפשוטה, שצורתה היסודית היא להאשים את היהודים בכל מה שנתפס ברוח הזמן כ"חטא הקדמון" והנורא ביותר [כפי שניתח לאחרונה נהדר ת"פ].

דורשי יחודך
הודעות: 1520
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ה' נובמבר 23, 2023 1:57 am

צופה_ומביט כתב:יש הסבר של רבי נתן רוטמן שליט"א [וידאו] על החיבור של השקפות אדום [המערב: הפקרות, אין אמת] וישמעאל [האסלם: שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה] כיצד הם תומכים אחד בשני - לאו דוקא מרצון - כנגד דת האמת ומחזיקיה [כללות ישראל].

הוא מסביר שם, בצורה פשוטה ונפלאה, נקודה שארשה לעצמי טיפה להרחיב את קיצור דבריו בה:
דרך התורה והמצוות היא דרך הזהב לחיי האדם בעולם הגשמי והרוחני, כמש"כ הרמב"ם בכ"מ [וזה בלי להיכנס כרגע מהי "דרך התורה", שלכאורה יש מחלוקות בנוגע לזה גופא], וממילא מה שלא נכלל בדרך התורה הוא או "שמאלה" ממנה או "ימינה" ממנה, דהיינו: או לכפור בכל דתיות ולבטל כל עול, או לעוות ולזייף את הדת עצמה. וכיום הגיעו שני הצדדים האלה, שהם כללות הנטיות של בני אדם [או לכאן או לכאן כנ"ל], למיצוי שלהם בצורה הכי קיצונית. המערב הליברל-פרוגרסיבי פרק כל עול שהוא, אין אמת והכל הפקר, תוה וובוהו. והאסלם המציא שקרים בשם הדת ותלה את כל הרשעות והאכזריות והקנאה והשנאה בשם הקב"ה. אלה הם שני האופנים של היפך האמונה והתורה, והיפך ידיעת ה' וקידוש ה', ושניהם בצורתם הכי קיצונית.

ייש"כ גדול.
שאילה אחת שמציקה לי: הרי הדת של אנשי אדום שימשה במשך מאות שנים ג"כ בתפיקד הזה של "שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה".
שמא נאמר שזה בא כירושה של הסבא שלהם, ישמעאל, ואילו מורשתם האמיתית מופיעה רק כעת?
אשמח למי שיאיר נקודה זו.

בברכה המשולשת
הודעות: 14118
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' נובמבר 23, 2023 11:00 am

דורשי יחודך כתב:ייש"כ גדול.
שאילה אחת שמציקה לי: הרי הדת של אנשי אדום שימשה במשך מאות שנים ג"כ בתפיקד הזה של "שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה".
שמא נאמר שזה בא כירושה של הסבא שלהם, ישמעאל, ואילו מורשתם האמיתית מופיעה רק כעת?
אשמח למי שיאיר נקודה זו.


הנצרות בראשיתה לא דגלה בכפיה אכזרית של דת השקר שלהם.
הם "רק" חטאו בכפירה
אח"כ הם הפכו לע"ז ממש
אח"כ כשהמלכות נהפכה למינות, הם השתמשו בכוחם השלטוני לכוף את הנצרות על כולם,
לדורות
אבל זה אף פעם לא היה משהו מהותי בדת הנוצרית עצמה
שהיא "רק" ע"ז והרבה תועבות ותאוות
אלא שימוש בדת לתאוות הרצח והשלטון
בניגוד לאיסלאם
שזה חלק מובנה מהדת עצמה

צופה_ומביט
הודעות: 4524
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' נובמבר 29, 2023 11:59 pm

דורשי יחודך כתב:
צופה_ומביט כתב:יש הסבר של רבי נתן רוטמן שליט"א [וידאו] על החיבור של השקפות אדום [המערב: הפקרות, אין אמת] וישמעאל [האסלם: שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה] כיצד הם תומכים אחד בשני - לאו דוקא מרצון - כנגד דת האמת ומחזיקיה [כללות ישראל].

הוא מסביר שם, בצורה פשוטה ונפלאה, נקודה שארשה לעצמי טיפה להרחיב את קיצור דבריו בה:
דרך התורה והמצוות היא דרך הזהב לחיי האדם בעולם הגשמי והרוחני, כמש"כ הרמב"ם בכ"מ [וזה בלי להיכנס כרגע מהי "דרך התורה", שלכאורה יש מחלוקות בנוגע לזה גופא], וממילא מה שלא נכלל בדרך התורה הוא או "שמאלה" ממנה או "ימינה" ממנה, דהיינו: או לכפור בכל דתיות ולבטל כל עול, או לעוות ולזייף את הדת עצמה. וכיום הגיעו שני הצדדים האלה, שהם כללות הנטיות של בני אדם [או לכאן או לכאן כנ"ל], למיצוי שלהם בצורה הכי קיצונית. המערב הליברל-פרוגרסיבי פרק כל עול שהוא, אין אמת והכל הפקר, תוהו ובוהו. והאסלם המציא שקרים בשם הדת ותלה את כל הרשעות והאכזריות והקנאה והשנאה בשם הקב"ה. אלה הם שני האופנים של היפך האמונה והתורה, והיפך ידיעת ה' וקידוש ה', ושניהם בצורתם הכי קיצונית.

ייש"כ גדול.
שאילה אחת שמציקה לי: הרי הדת של אנשי אדום שימשה במשך מאות שנים ג"כ בתפקיד הזה של "שקרים ואכזריות שטופלים על שם הקב"ה".
שמא נאמר שזה בא כירושה של הסבא שלהם, ישמעאל, ואילו מורשתם האמיתית מופיעה רק כעת?
אשמח למי שיאיר נקודה זו.

זו שאלה חשובה מאד, ואנסה בס"ד לענות עליה כמיטב ידיעתי והבנתי, גם אם בקיצור גדול [מחוסר אפשרות אחרת לע"ע]:

א. קודם כל, החיבור בין אדום לישמעאל אכן עמוק, מאז שעשיו נעשה חתנו של ישמעאל, שאז קיבלו ומקבלים זה מזה, ונעשה עשיו שונא ולא רק אויב, כמו שמראה הגרמ"ש בריש שיעורי חנוכה. לכן בהחלט יתכן שבאדום עצמה יש גם יסוד ישמעאלי, אמנם הוא יקבל פנים "אדומיות", וממילא סופו של היסוד האדומי להתגלות גם משם, ולעמוד על בוריו.

ב. "כומרי אדום", היינו כמרי הנצרות, אכן היו סמל לקיצוניות דתית, פרישות וכו' בשם הדת. אבל העניין הוא התהליך: הפרוטסטנטיות שהביאה למודרנה וממנה לפוסט מודרנה [שזהו תהליך מוכרח, ואכמ"ל]. זהו תהליך, מקתוליות לפרוטסטנטיות ומשם עד היום. ולתהליך הזה יש קו ברור, כיצד נובע כל שלב מהשלב שלפניו, שמראים אותו הרב זקס זצ"ל ולהבדיל החוקר תומר פרסיקו. מה שמראה שבאמת מדובר כאן בהשלת עטיפה אחר עטיפה, עד שמתגלה היסוד הליבתי שעומד במרכז והוא הנקודה.

ג. הנצרות תרמה לעניין גם את ההצהרות של "דת אהבה חומלת ומגישה את הלחי השניה", והמון דאגה לנחשל ולמסכן. [הכל ברמת ההצהרות בדר"כ, אבל יש גם יישומים של זה, ואכמ"ל].

ד. ופוק חזי, שהרבה מהליברל-פרוגרס הם נוצרים ו/או בעלי רקע נוצרי. המדינות המערביות הדמוקרטיות ליברליות הן נוצריות [רק בהפרדת דת ממדינה]. זה בא משם. רעיון צלם אלקים לכל אדם + אהבה וחמלה והכלה.

ה. כמובן, את היהודים מעולם לא אהבו והכילו. תסביך אדיפוס קלאסי + האשמתם התמידית בחטא הקדמון כנ"ל [שמתחילה בהאשמתם בצליבת ישו, "בן האלהים"]. וזהו מכנה משותף בין הנצרות לאסלם, שתי בנותיה החורגות של היהדות.

ו. ההבדל ישמעאל-אדום הנ"ל מתחיל כבר ביסוד הראשוני ממש של שתי הדתות האלה. יסוד האסלם – נביא שקר, שקרים בשם האל. יסוד הנצרות – אדם אל / האל התגשם בדמות אדם, וקשר אישי של כל אדם אליו. זהו היסוד להאלהת האדם, כל אדם, כאדון לגורלו = תפיסת "האדם במרכז" וה"אין אלוה" המערבית פוסט-מודרנית.

ז. בתפיסה זו מעורבת גם תרבות יוון [שכוחה הוא "כוח החכמה", כוחות הנפש והמוח. האדם וחושיו וסידור חברתו במרכז, מה שאני לא מבין לא קיים], שעברה לרומי [שכוחה הוא "כוח הידיים" (בין השאר מכאן ייחוס רומי לאדום), סדר, ארגון ושיטה] שהנחילה את תרבות יוון בכל שטחי האמפריה שלה.
בנוגע ליוון חשוב להוסיף: הפילוסופיה היוונית צמחה מתוך האופי והתרבות היווניים, מהטבע האנושי שלהם, מאהבת השפה שלהם שהיתה [השפה] מפותחת ביותר ומליאה דקויות. שפה שיכלה להביע ולנתח בדקי דקות עולם ומלואו. (לכן במשנה במגילה ונפסק להלכה שמותר לתרגם תורה ליוונית. וראה שם ברמב"ם פיה"מ ובהלכות ס"ת). והדבר שהם הכי התאפיינו בו היה "אהבת החיים" שלהם. אהבת היופי. אהבת הגוף, ספורט, טבע, בידור, צדדי הטבע האנושי. לכשנשים לב כל זה אומר דבר אחד: האדם במרכז. מכאן שהם היו החילונים/מודרנים [מה שקוראים "מודרנה"] הראשונים - הגם שעבדו אלילים.
כאשר התנצרה האמפריה הרומית – התחברו היווניות והנצרות לאחד. ומה שאצל היוונים היה "כוח האדם" קיבל משנה תוקף "אלוהי", ונעשה "דת" לכל דבר [שאת הזיקוק הסופי שלה אנו רואים כיום: הדת הליברל-פרוגרסיבית. שעל כן הרב רוטמן קורא לה בפה מלא "הכנסיה הפרוגרסיבית"].

ח. לא לשכוח שהמושג אדום מתייחס קודם כל לרומי, ורק אח"כ לנצרות. ואדרבה, מה שצריך בירור הוא מדוע להתייחס לנצרות כאדום. בנוגע ליחס לרומי כאדום כבר הסבירו ראשונים, שאת תרבות רומי הקים ופיתח וטבע בדמותו צפו בן אליפז, ואכמ"ל, ואכן ראו ברומי את כוח הידיים [סדר, ארגון ושיטה] ואת הרציחה [גּוֹי עַז פָּנִים אֲשֶׁר לֹא יִשָּׂא פָנִים לְזָקֵן וְנַעַר לֹא יָחֹן] של עשיו. אבל מדוע לייחס את דת הנצרות לאדום?
הסיבה הפשוטה היא כנ"ל כי רומי בעצמה התנצרה, בהוראת העומד בראשה הקיסר. וזה אומר שהנצרות מתאימה לרומי. לא בכדי קיבלה וקבעה רומי את הנצרות כדת הרשמית של האמפריה הרומית. כנראה יש ביניהן מכנה משותף. [כזה שאפשר לנסות להבין בנראה לעיניים, ואפשר גם להבין שהוא בשורשים הנסתרים שלהן]. ועכ"פ מאז התחיל היחס "אדום" לנצרות.

ט. כמו"כ מתבקש לזהות את שתי הדתות הכוזבות שיצאו מהיהדות [דת אברהם] עם שני הבנים הזרים שיצאו מאברהם, ישמעאל ועשיו. וכאשר אנו רואים שישמעאל נעשה אסלם, מתבקש לומר שעשיו נעשה נצרות, וכאשר רואים בעיניים שרומי המיוחסת לאדום כנ"ל התנצרה [ומשם התפשטה הנצרות על כל אירופה, שטחי האמפריה הרומית בזמנו], כמו רואים במוחש שאכן כך, והנצרות היא אדום.
וגם אם בשלב הקתולי את הנצרות היה קשה לראות את זה, אבל הנה יצאה הפרוטסטנטיות מתוך הקתוליות, "מתוך" דייקא, באופן מוכרח, כי הקתוליות בהכרח שתצמיח מתוכה את הריאקציה הפרוטסטנטית], וכאן "התגלה" היסוד האדומי שבנצרות. וכאמור, מאז הוא המשיך להתגלות עוד ועוד, עד שהגיע למצב שנעמד היסוד הזה על בוריו: צחוק וליצנות, אין שום אמת, וכו'. ובליברל-פרוגרס הצטרך גם הכוח האדומי המובהק: כוח הידיים, האלימות, הרציחה. השְלטת הליצנות הזו, כערך מחייב ובלעדי, באלימות ברוטאלית ממש, שכולה "אני ואפסי עוד".

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2096
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: הגותו של הגאון רבי משה שפירא זצ''ל - אשכבתיה דרבי

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » א' דצמבר 17, 2023 3:09 pm



חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים