ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בספרים שנדפסו בשנים הללו בירושלים, האם ראינו שבקשו את הסכמתו?
בפירוש כן.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בספרים שנדפסו בשנים הללו בירושלים, האם ראינו שבקשו את הסכמתו?
איש_ספר כתב:בשנת תשי"ז פרסם סבי בעיתון המודיע (והוא אז כבן שלושים שנה בלבד) שיש להזהר לערוך כתובה דאירכסא כאשר הכתובה המקורית כבר לא קייימת, כמו שמצוי (או היה מצוי בימים ההם) אצל אנשים מבוגרים. ואע"פ שהרמ"א אהע"ז סי' סו ס"ג הקיל בזה, בזה"ז שאין מגרשים את האשה בע"כ, מ"מ כבר כתבו האחרונים שאין לסמוך ע"ז לכתחילה (עי' ב"ש וח"מ עה"ג ואוצה"פ אות כב).
הרש"א שזורי הגיב (בשם הגרצ"פ) שכיום ישנה סיבה נוספת להקל, והוא חוק הביגמיה. הדברים היו בלתי מובנים לסבי, מה ענין ביגמיה לכתובה, וכיון שהדבר נוגע לקיומו או ביטולו של דין חמור מדרבנן, מצא לנכון להגיב כפי שהגיב. (כמובן השערה שלי...)
מכאן התחילו חילופי דברים מעניינים אלו מע"ג עיתון המודיע דאז. (מתוך הדברים נראה שקדמו חילופי מכתבים נוספים מע"ג העיתון, לצערי הם אינם בידי)
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים