בט"ז מאריך להקשות על שיטת השו"ע והרמ"א שמדליק לפני הבדלה א.משום תדיר ב.שהרי מה שייך הסברא של אפוקי יומא עדיפא שהרי מדליק נר וע"כ הוציא שבת.
האם מצינו מי שתי' על זה?
ראיתי שיש שכ' שנשאר עדין קדושת שבת עד הבדלה.
וקשה מ"ש מע"ש שמה שקובע את קדושת השבת זה הקבלה בפה או ע"י מזמור שיר וכדו' ולא הקידוש.
וג"כ הרי אמר אתה חוננתנו ועושה מלאכה מה שייך עדין קדושת שבת
האם זה ההבדלה על הכוס שקובעת? (כלומר מצד תקנת חז"ל הרי היה זמנים שהבדילו רק בתפילה,וודאי לא מעכב ההבדלה על הכוס.)