עזריאל ברגר כתב:מסברת הכרס:
ספקא דרבנן לקולא, ובין השמשות - ספק לילה, וכיוון שהדליק בין השמשות - יצא י"ח מספק.
ואין לחשוש לברכה לבטלה, כי על הצד שעדיין יום - אז הוא מברך מדין חינוך ברכות ככל קטן.
פרי יהושע כתב:או שעכ"פ כיון וכן מנהגו וחייב מדין חינוך יכול להוציא אף את המצב של גדלות, לא גרע מדברי ר' טוביא מויינא שעוור מוציא ב"ב בקידוש ודימה למקדש מבעוד יום דמהני דרבנן לדאו' וכ"ש הכא שהכל דרבנן.
חיי נר כתב:פרי יהושע כתב:או שעכ"פ כיון וכן מנהגו וחייב מדין חינוך יכול להוציא אף את המצב של גדלות, לא גרע מדברי ר' טוביא מויינא שעוור מוציא ב"ב בקידוש ודימה למקדש מבעוד יום דמהני דרבנן לדאו' וכ"ש הכא שהכל דרבנן.
ולכאורה ה"נ מסתברא דלא גרע מהא שמותר לו להתפלל ערבית של לילה זה מבעוד יום [ אך ש"ץ לא יהיה בכה"ג שעדיין אינו גדול] וכמבואר ברמ"א סי נ"ג ס"י ומ"ב שם סקל"ג.
גימפעל כתב:
מתוך שיעור שאמר הגאון בעל עמק התשובה מקארלסבורג,
נלקח מהגיליון המצורף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים