עמוד 1 מתוך 1

דין השמן שמתווסף על השמן הנותר אחרי חנוכה

פורסם: א' ינואר 01, 2017 9:41 pm
על ידי עושה חדשות
אצל רבינו החיד"א זאת לא שאילה רחוקה:

מחזיק ברכה - תרעו.png
מחזיק ברכה - תרעו.png (336.35 KiB) נצפה 1808 פעמים

Re: דין השמן שמתווסף על השמן הנותר אחרי חנוכה

פורסם: א' ינואר 01, 2017 9:43 pm
על ידי עושה חדשות
וצ"ע במה שדן דלא עביד קוב"ה ניסא לשקרי, למה אי"ז בגדר "לא בשמים היא".

===

שמעתי לדון על כוסיות השמן של חנוכה, כיצד מותר להדליק בהם נר שבת, הרי בלעו מן השמן הרותח, וכעת חוזר ונפלט ונהנה ממנו. ליבי אומר לי שאין בזה טענה, ואיסור "מוקצה למצוותו" אינו מתקיים בבליעות בכלי.
מה דעתכם?

Re: דין השמן שמתווסף על השמן הנותר אחרי חנוכה

פורסם: ב' ינואר 02, 2017 8:44 pm
על ידי יואל משה
עושה חדשות כתב:וצ"ע במה שדן דלא עביד קוב"ה ניסא לשקרי, למה אי"ז בגדר "לא בשמים היא".

===

שמעתי לדון על כוסיות השמן של חנוכה, כיצד מותר להדליק בהם נר שבת, הרי בלעו מן השמן הרותח, וכעת חוזר ונפלט ונהנה ממנו. ליבי אומר לי שאין בזה טענה, ואיסור "מוקצה למצוותו" אינו מתקיים בבליעות בכלי.
מה דעתכם?

חשבתי על זה גם, אמנם לכאורה אין מקור לומר ששייך באמת בבליעת כלי הוקצה למצוותו, אבל אולי יש באיזה מקום שלא זכיתי לראות.

Re: דין השמן שמתווסף על השמן הנותר אחרי חנוכה

פורסם: ה' ינואר 05, 2017 8:46 am
על ידי ברלינר
עושה חדשות כתב:וצ"ע במה שדן דלא עביד קוב"ה ניסא לשקרי, למה אי"ז בגדר "לא בשמים היא".

אולי צ"ל שאי נימא דאסור, הטעם הוא כיון שהנס היה שאותו שמן נתרבה, וכיון דלא עביד וכו', א"כ הנס הוא שנוצר שמן אחר פה, ולא מאותו שמן כלל, ואינו הוכחה הלכתית כלל ולא שייך בזה לא בשמים. (כדמוכח בכמה מקומות)
ויהיה בזה אולי נ"מ האם הוא אותו סוג שמן (אם זה היה שמן זית) ואולי לא יהיה מיקרי שמן כלל.