כידוע בשו"ע מבואר בציור ששכח לברך בליל ראשון, שיברך בליל שני, ויש אריכות בדברי האחרונים ונו"כ השו"ע אי יכולים לברך על עצם היום של חנוכה ואכמל"ב.
אמנם כעת ראיתי דבר חדש שבינתיים לא ראיתי חבר אליו והוא חידוש להגאון בעל חשק שלמה רבי שלמה הכהן מווילנא ז"ל (הובא בשד"ח מערכת חנוכה, אות ט')והוא, כי מי ששכח לברך בליל ראשון יברך שהחיינו בשעת לפני אמירת הלל ביום ראשון דחנוכה ע"ש.
וחוץ ממה שיש להעיר על דבריו מכמה דוכתי, ושהוא נגד סתימת השו"ע ונו"כ וכו', שאלתי הוא האם מישהו יודע לא' מגדולי הפוסקים שסובר כך ?