תורה מפוארת כתב:אני חושב שהשאלה לא הובנה נכון, ראובן נוסע עם שמעון לעסקים, לראובן יש 2 נרות ליום ב' ולשמעון אין נרות אולם יש לו כסף, למה שראובן יתן לשמעון נר אחד כדברי המשנ"ב, שמא אולי עדיף ששמעון יקנה מראובן חלק בשמן ויצא ששניהם מהדרין מן המהדרין כלומר, אם נאמר שין פרוטה מועיל מטעם קנין בשמן א', למה שלא יועיל בסתמא גם לא באכסנאי, וג"כ כשמדובר באכסנאי, אם יש לאורח נר אחד ולבעה"ב מהדרין מן המהדרין, האם עדיף שהאורח ידליק אחד או שישתתף בפרוטה ויהיו שניהם מהדרין מן המהדרין?
תורה מפוארת כתב:אני חושב שהשאלה לא הובנה נכון, ראובן נוסע עם שמעון לעסקים, לראובן יש 2 נרות ליום ב' ולשמעון אין נרות אולם יש לו כסף, למה שראובן יתן לשמעון נר אחד כדברי המשנ"ב, שמא אולי עדיף ששמעון יקנה מראובן חלק בשמן ויצא ששניהם מהדרין מן המהדרין כלומר, אם נאמר שין פרוטה מועיל מטעם קנין בשמן א', למה שלא יועיל בסתמא גם לא באכסנאי, וג"כ כשמדובר באכסנאי, אם יש לאורח נר אחד ולבעה"ב מהדרין מן המהדרין, האם עדיף שהאורח ידליק אחד או שישתתף בפרוטה ויהיו שניהם מהדרין מן המהדרין?
יוצא פוניבז' כתב:תורה מפוארת כתב:אני חושב שהשאלה לא הובנה נכון, ראובן נוסע עם שמעון לעסקים, לראובן יש 2 נרות ליום ב' ולשמעון אין נרות אולם יש לו כסף, למה שראובן יתן לשמעון נר אחד כדברי המשנ"ב, שמא אולי עדיף ששמעון יקנה מראובן חלק בשמן ויצא ששניהם מהדרין מן המהדרין כלומר, אם נאמר שין פרוטה מועיל מטעם קנין בשמן א', למה שלא יועיל בסתמא גם לא באכסנאי, וג"כ כשמדובר באכסנאי, אם יש לאורח נר אחד ולבעה"ב מהדרין מן המהדרין, האם עדיף שהאורח ידליק אחד או שישתתף בפרוטה ויהיו שניהם מהדרין מן המהדרין?
אתה סבור שע"י שיתוף יהיה מן המהדרין מן המהדרין (לד' הרמ"א כמובן)? א"כ גם בבני ביתו, במקום שידליקו כל אחד בפנ"ע, ישתתפו ותו לא מידי.
תורה מפוארת כתב:יוצא פוניבז' כתב:תורה מפוארת כתב:אני חושב שהשאלה לא הובנה נכון, ראובן נוסע עם שמעון לעסקים, לראובן יש 2 נרות ליום ב' ולשמעון אין נרות אולם יש לו כסף, למה שראובן יתן לשמעון נר אחד כדברי המשנ"ב, שמא אולי עדיף ששמעון יקנה מראובן חלק בשמן ויצא ששניהם מהדרין מן המהדרין כלומר, אם נאמר שין פרוטה מועיל מטעם קנין בשמן א', למה שלא יועיל בסתמא גם לא באכסנאי, וג"כ כשמדובר באכסנאי, אם יש לאורח נר אחד ולבעה"ב מהדרין מן המהדרין, האם עדיף שהאורח ידליק אחד או שישתתף בפרוטה ויהיו שניהם מהדרין מן המהדרין?
אתה סבור שע"י שיתוף יהיה מן המהדרין מן המהדרין (לד' הרמ"א כמובן)? א"כ גם בבני ביתו, במקום שידליקו כל אחד בפנ"ע, ישתתפו ותו לא מידי.
אולי ב"ב יש עניין שידליקו בנפרד כדברי הגמ' נר איש וביתו והמהדרין וכו', אבל מי שממילא אכסנאי שפטור אולי אם יש לו אפשרות להיות כעיקר הדין ולהדליק בעצמו או להיות מן המהדרין ע"י פרוטה עדיף שיהיה מהמהדרין?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים