בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
איש גבעות כתב:בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
באותה מידה אתה יכול לשאול על כל יום מימי החנוכה לפי השיטות שמדליקים בשקיעה, הרי זה ספק יום ספק לילה?
בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
שומע ומשמיע כתב:בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
התה"ד כתב שהוא מצד הכשר מצוה כמצוה, והרשב"א מוכיח מכך שאפשר להדליק קצת לפני. הדלקה עושה מצוה אין הכוונה שהמצה היא מעשה בעלמא ובודאי שעיקר המצוה היא שיהיה נר דולק ויפרסם את הנס.
פרנקל תאומים כתב:הסתפקתי:
האם מותר או נכון לתת לילדים לברך על הדלקת נרות חנוכה בערב שבת, כאשר ידעינן שהנרות שלהם לא יחזיקו מעמד עד חצי שעה משתחשך?
בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
בני ברקי כתב:שומע ומשמיע כתב:בני ברקי כתב:מדוע תיקנו להדליק נרות בערב שבת חנוכה בפרט אם הדלקה עושה מצוה?
כמו שלא תוקעים בשופר ונוטלים לולב בשבת כך בשבת חנוכה לא ידליקו נרות איזה טעם יש להדליק בערב שבת שהזמן הוא רק בשקיעה או צאה"כ של ליל שבת ובפרט אם נר ראשון יוצא בשבת.
כמו שאין טעם ליטול לולב ולתקוע בשופר בערב שבת....
התה"ד כתב שהוא מצד הכשר מצוה כמצוה, והרשב"א מוכיח מכך שאפשר להדליק קצת לפני. הדלקה עושה מצוה אין הכוונה שהמצה היא מעשה בעלמא ובודאי שעיקר המצוה היא שיהיה נר דולק ויפרסם את הנס.
התרה"ד כותב שאם נכבה לפני שבת לא צריך להדליק שוב וכבתה אין זקוק לה בגלל שכך תיקנו בער"ש כי א"א בעניין אחר והכשר מצוה כמצוה .
ועל זה גופא אני שואל מדוע אם א"א בענין אחר ולכן מדליקים לפני הזמן שלא ידליקו? איזה ענין יש להדליק לפני הזמן בפרט לפי תרה"ד שכבתה אין זקוק לה
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים