יוסף חיים אוהב ציון כתב:וע"ע בדברי הגאון המופלא כמוהר"ר אליהו בחבוט בס' בתורתו חנוכה.
יישר כוח, לא זכיתי להשתכנע:
א. מה הכוונה שלתוס' לא נתקנה כלל תקנה שידליק כל אחד, הרי זה דינא דגמ' שיש הידור בזה אלא שבמקום המהדרין מן המהדרין יש טעם לבטלו.
ב. אם מצד חשש ברכה לבטלה עכ"פ ידליק בלא ברכה.
ג. החילו בין נשוי סברא ברורה לחלק לא דוקא כשאשתו מדלקת, כי גם כשבנו הסמוך על שולחנו מדליק עליו בביתו הרי הוא מדליק בשמנו ובביתו שהוא בעל הבית וההדלקה מתייחסת אליו לגמרי. וממילא אזלו להו כל הדיוקים מהלשון 'מדליקים' שדייק מהם הרב בחבוט שאין זה דוקא באשתו.
ד. לא הבנתי כלל את כל הדיון על כמה בחורים בחדר אחד, הרי הם ככמה בעלי בתים שצריכים להדליק כל אחד ואין אחד יוצא בהדלקת חבירו. ולכאורה גם למחבר שם כל אחד מדליק.