מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

וכל (מצות) שמונת ימי חנוכה - כלפי לייא?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
לא ידעתי
הודעות: 50
הצטרף: א' נובמבר 14, 2021 3:53 am

וכל (מצות) שמונת ימי חנוכה - כלפי לייא?

הודעהעל ידי לא ידעתי » א' דצמבר 05, 2021 10:21 pm

מעולם נתקשיתי בנוסח הנרות הללו, "על הנסים.... על ידי כהניך הקדושים, וכל (מצות) שמונת ימי חנוכה, הנרות הללו קודש הם", מהו הכוונה? אם נאמר דקאי אלמעלה לומר שגם כל מצות שמונת ימי חנוכה אנו עושין על הנסים וכו' (אלא דדחוק דהול"ל מצוות לשון רבים), או דקאי אלמטה שכל שמונת ימי חנוכה הנרות הללו קודש, ובאמת אם גורסין "מצות" הדברים מתיישבין יותר דקאי אלמעלה, ולעומת זאת אם אין גורסין מצות, הדברים נוטין למטה

האם יש מי שיכול להביא ראי' נוצחת לכאן או לכאן?

כן מסתבר
הודעות: 607
הצטרף: ב' נובמבר 13, 2023 4:03 pm

Re: וכל (מצות) שמונת ימי חנוכה - כלפי לייא?

הודעהעל ידי כן מסתבר » ש' דצמבר 02, 2023 10:50 pm

לא ידעתי כתב:מעולם נתקשיתי בנוסח הנרות הללו, "על הנסים.... על ידי כהניך הקדושים, וכל (מצות) שמונת ימי חנוכה, הנרות הללו קודש הם", מהו הכוונה? אם נאמר דקאי אלמעלה לומר שגם כל מצות שמונת ימי חנוכה אנו עושין על הנסים וכו' (אלא דדחוק דהול"ל מצוות לשון רבים), או דקאי אלמטה שכל שמונת ימי חנוכה הנרות הללו קודש, ובאמת אם גורסין "מצות" הדברים מתיישבין יותר דקאי אלמעלה, ולעומת זאת אם אין גורסין מצות, הדברים נוטין למטה

האם יש מי שיכול להביא ראי' נוצחת לכאן או לכאן?

ברור מעל כל ספק שנוטה ללמטה, שכל מצותו קודש וכו’.
והוא”ו שבתחילת משפט זה יוכיח.


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים