"עוד י"ל דלכן מסיים עם מרדכי, כי בוודאי מי שירצה להשתמד לא יהיה בכלל הגזירה, ולכן מסיים דוקא עם מרדכי, משא"כ כשכופר בעמו ובאלקיו".
"הנה אחת מפעולות ההשגחה לקיום הדת היא אשר שנאת האומות הוא גדול יותר בעזבם הדת וכו', וכן המן שאמר ודתיהם שונות הרי שהקפיד על הדת, ועצם שנאתו היה להאומה גם בעזבם הדת, לכן אמר כי המן צורר כל היהודים אפילו לעוזבי דת, כי הפיל פור הוא הגורל להומם, פירוש שיעזבו הדת ואחרי זה לאבדם בטרוניה שמחליפים דת צדק, וכמו כל צוררי ישראל בזמנינו במדינות מארקה ורומניא".
רוצה לעיין כתב:בספר הנפלא מביא את הקושיא הידועה איך גילה מרדכי את דברי בגתן ותרש והלא עבר על לא תחנם לא תיתן להם מתנת חינם
וישב בטוטו"ד
אמנם זה זמן זמנים טובא תמהתי על קושיא זאת, הלא מרדכי היה יושב בשער המלך והיה לו דין שומר, וכשומר עשה מלאכתו נאמנה.
וכי יבא איש וישאל איך יעקב אבינו ע"ה מסר נפשו על צאנו של לבן ועשה יותר מכדי חובתו והלא עבר על לא תחנם??? אתמהה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים